Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hvordan kjøre i rundkjøringer

Autofil Bilsnakk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-13, 01:31   #11
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan kjøre i rundkjøringer

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

På min kjøreskole i Stavanger i 1999, ble jeg lært å blinke både inn og ut. Kjørelæreren sa at det ikke enda var helt vanlig å lære elever i andre norske byer å blinke seg inn, men at det ble mer og mer vanlig å gjøre det (tror de fleste kjøreskoler i landet gjør det nå).

Jeg mener å huske at min kjørelærer i 1996/1997 sa at skulle man helt rundt skulle man blinke seg inn. Og alltid ut. Dette på Østlandet.
Men jeg har fått med meg i senere tid at det også bør blinkes til venstre når man skal til venstre. Jeg gjør ikke det her jeg bor, det er vel å be om bråk tror jeg.

Fikk forresten veldig mye skryt for min kjøring i Sinsenrundkjøringa på oppkjøringa. Sensor hadde aldri sett en kandidat kjøre så behersket og klart gjennom den. Mulig han sa "på det føret" også, for det var virkelig møkkaføre.

Sist redigert av star : 10-11-13 kl 01:45.
star er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:23.