Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva bruker fjerdeklassingene som IKKE har crocs som innesko?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-13, 16:43   #61
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker fjerdeklassingene som IKKE har crocs som innesko?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Altså. Han har Eccosandaler. Men han bruker det ikke. Det jeg beskrev over her er et problem for meg fordi:
-jeg må stadig kjøpe sokker. Det koster, men det er mest stress at jeg må handle hele tiden.
-jeg får skitne fotavtrykk i huset, for selv om han instrueres i å skifte når han kommer hjem, så gjør han ikke det
-det ligger illeluktende sokker overalt
-det er enorm slitasje på skoene hans også, og han bruker spesialsåler og spesielle sko pga feilstillinger. Skoene er konstant fuktige og møkkete inni.

Dette er ikke et kjempeproblem, kun et svar til Polyanna som lurte på om det er mitt eller barnets problem. Han har ingen problemer med dette. Hvis jeg skal gå ham til å bruke sandalene, så må jeg bli med ham.

Det var bare forståelse i det jeg skrev. Her er det aller viktigste at inneskoene går av og på i en fart, og alt annet enn slippes har ført til ekle, skitne sokker og kalde og til og med våte føtter. Slippers ble valgt av barnet selv og er det eneste til nå som har blitt brukt hver dag.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 16:49   #62
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Mine har brukt sandaler.

Gammel 05-11-13, 17:48   #63
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sokker. Ser på jobb at inneskoene blir brukt av særdeles få der også.

Gammel 05-11-13, 17:51   #64
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og sunt!

Men jeg kjøper argumentet om brannøvelser. Det pleier for øvrig å kurere sokkelesttrangen her.

Det gjør ikke jeg. Barna mine trenger ikke gå i sko hele året for å unngå å bli våt 15 minutter en gang i året.

(Bill.mrk: Far er plattfot og vi har fått anbefalt så mye barfotgåing som mulig for ungene våre. De har tålt fint å bli våte til nå).

Gammel 05-11-13, 17:56   #65
Nima
Stadig innom

Nima sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Men er det ikke obligatorisk med innesko hos dere? Hos oss sendes ungene som har "glemt" å ta på innesko, ut igjen i garderoben for å ta dem på. De fleste eldre elevene har crocs eller slippers. Noen bruker gymskoene.

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 18:03   #66
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tenkte på skolen, ja. (gammel villa)

Barn er jo så små og lette, og beveger seg veldig annerledes enn voksne - jeg har litt problemer med å tro at de ikke skal tåle å gå på parkett. Det er jo ikke sånn at vi ble designet for å bare vandre på grønne enger, heller.

Jeg har ikke sagt at de ikke tåler det, bare at det er en sannhet med modifikasjoner at barfot/sokkelesten alltid er det sunneste for foten, selv om de barfotelskerne liker å tro at det er det eneste saliggjørende. Hverken jeg eller ungene bruker noensinne sko/tøfler inne på parkettgulvet hos oss, både jeg og ungene liker desidert best å gå barfot. Jeg stresser heller ikke med at ungene dropper inneskoa på skolen, blir de våte så blir de våte, de har skiftetøy i hylla. Ingen har problemer av den grunn altså, men strengt tatt hadde det vært sunnere for foten om vi gjorde det av og til, for å avlaste mot det harde underlaget. Men viktig med bred nok fotseng, slik at foten får god plass til å bevege seg. Og variasjon er det viktigste.

Sist redigert av My : 05-11-13 kl 18:13.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 18:09   #67
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nima, her.

Men er det ikke obligatorisk med innesko hos dere? Hos oss sendes ungene som har "glemt" å ta på innesko, ut igjen i garderoben for å ta dem på. De fleste eldre elevene har crocs eller slippers. Noen bruker gymskoene.

Obligatorisk schmobligatorisk, jeg skulle ønske at de, om ikke annet, sendte de ungene som gikk inn i gymsalen med klær på, og kom ut av gymsalen i bare undertøyet, om å gå inn og ta på seg igjen eller hente klærne sine, i stedet for å la dem suse resten av dagen rundt i undertøyet, og slik at vi må lete etter en eller annen som har nøkkel til gymsalen slik at vi får hentet klærne når vi henter ungene. At de i tillegg skulle legge merke til hva ungene har eller ikke har på bena er å ha veldig høye og urealistiske forventninger her hos oss.

Snakker om SFO nå, jeg aner ikke om de har eller ikke har innesko i skoletida. Men jeg håper de har på seg klær.

Gammel 05-11-13, 18:36   #68
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sandaler på skolen, og joggesko på AKS.

Gammel 05-11-13, 18:45   #69
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Det var bare forståelse i det jeg skrev. Her er det aller viktigste at inneskoene går av og på i en fart, og alt annet enn slippes har ført til ekle, skitne sokker og kalde og til og med våte føtter. Slippers ble valgt av barnet selv og er det eneste til nå som har blitt brukt hver dag.

Jada, jeg skjønte det, og det jeg skrev var et generelt hjertesukk. Så det var i grunnen dumt av meg å sitere deg. Jeg vil heller at han skal bruke både crocs og slippers framfor å gå på sokkelesten, for nå er jeg lei.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 20:02   #70
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Han hadde med innesko i førsteklassen, han brukte dem aldri, så nå gidder jeg ikke mere. Han får heller bli våt dersom det blir brannøvelse og ikke får på seg sko. Brannalarmen ble utløst her forleden, og da rakk han ta på både sko, jakke og lue.

Gammel 05-11-13, 23:09   #71
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her bruker de ingenting, kun sokker. Det er veldig få som bruker innesko, vil tippe et par stykker i hver klasse bare.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-13, 00:24   #72
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hyacinth: jeg var jævlig cocky der, beklager!

Jeg ble jo også pisse sur da jeg fant ut at grunnen til at gutten (han på 11!) slet sånn på sokkene - og alltid var våt på beina - var at han ikke gadd ta på seg sko når han skulle ut på skolen! Han var ute i sokkelesten hele utetiden!

Da ble det månelyst!

Gammel 06-11-13, 00:27   #73
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Det gjør ikke jeg. Barna mine trenger ikke gå i sko hele året for å unngå å bli våt 15 minutter en gang i året.

(Bill.mrk: Far er plattfot og vi har fått anbefalt så mye barfotgåing som mulig for ungene våre. De har tålt fint å bli våte til nå).

Jeg ser den, men jeg TROR det handler mer om sikkerhet enn om våte føtter. At det alltid vil være noen som stopper for å finne frem sko når de skal evakueres fort.

Gammel 06-11-13, 00:49   #74
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Jeg ble jo også pisse sur da jeg fant ut at grunnen til at gutten (han på 11!) slet sånn på sokkene - og alltid var våt på beina - var at han ikke gadd ta på seg sko når han skulle ut på skolen! Han var ute i sokkelesten hele utetiden!

Da ble det månelyst!

Dette har jeg observert hos åtteåringen her i huset også. Hun klatrer på alle klatrestativene, og det er jo SÅ mye bedre uten sko. Så tar hun dem av for å klatre, også gidder hun ikke å ta dem på igjen når hun kommer ned fra klatrestativet, men løper heller rundt i sokkelesten.

De voksne på SFO imponerer ikke akkurat med å gjøre noe med slike ting heller. Enten legger de ikke merke til det, eller så tenker de at det ikke er deres ansvar å passe på at ungene har sko på ute.

Gammel 06-11-13, 08:51   #75
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Begge mine unger går ute uten sko også. Og det på tross av at jeg gjentatte ganger har informert om at det IKKE ER LOV.

Jeg tenker at innesko definitivt har en effekt på vinteren. Da er det så vått på gulvet i garderoben og i gangene at ungene blir våte bare av å skulle gå til klasserommet. Og da er det jo greit med skikkelige innesko.

Sånn forøvrig; min datter informerte meg i går om at inneskoene hennes var borte og at de har vært borte en stund. Igjen.

Gammel 06-11-13, 09:41   #76
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Neida, det synes jeg virkelig ikke! Jeg følte bare for å forklare hva jeg mente. Men hvis du føler for å beklage, så er det selvsagt helt greit.

Gammel 06-11-13, 09:45   #77
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Begge mine unger går ute uten sko også. Og det på tross av at jeg gjentatte ganger har informert om at det IKKE ER LOV.

Jeg tenker at innesko definitivt har en effekt på vinteren. Da er det så vått på gulvet i garderoben og i gangene at ungene blir våte bare av å skulle gå til klasserommet. Og da er det jo greit med skikkelige innesko.

Sånn forøvrig; min datter informerte meg i går om at inneskoene hennes var borte og at de har vært borte en stund. Igjen.

Jeg lurer på hvor langt jeg kan gå for å tvinge guttungen til å bruke innesko i vinter. Jeg bare HATER at skoene alltid er skitne og våte inni. Jeg har forlangt at han bruker slippers i dusjen i svømmingen, noe han var helt med på. Tilsynelatende. Fordi vi i vår og sommer brukte 4000 kroner på å fryse bort 18 fotvorter. (Og han hylte! Det er VONDT!) Han så helt klart poenget mitt, men i går innrømmet han at han aldri bruker dem. Jeg ble forbannet og sa at han måtte betale selv hvis han fikk flere fotvorter, men det ser ikke ut til å ha noen effekt på ham. Det er den samme ungen som ikke gidder å tørke seg bak når han har vært på do (annen tråd) og som spiste så mye godteri på Halloween at han kastet opp, og som NÅR han kastet opp mente at det VAR verdt det, fordi "det er jo bare en gang i året!"

Gammel 06-11-13, 09:49   #78
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Å, unnskyld at jeg ler, men!

Gammel 06-11-13, 09:51   #79
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Han er vanligvis både skjønn, herlig og smart, altså, men noen ganger er han så steil og egenrådig at jeg får mark.

Gammel 06-11-13, 10:03   #80
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:31.