Sv: Hva synes dere om dette? Retten til å forsvare seg
Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.
Han er jo våpensamler da, så sånn sett stusser jeg ikke over antallet våpen.
Men jeg er enig i at denne "forsvarstalen" ikke akkurat var oppklarende, og at Se og Hør aldri skulle ha "outet" hvem dette var.
Jeg reagerte ikke på at han hadde så mange våpen når han er våpen samler.
De var jo også låst inne.
Men jeg likte dårlig at han hadde ammunisjon til disse liggende.
Håper han har våpnene på lovelig vis.
Greit at mannen virker litt skrullete til tider, men det betyr ikke at denne skikkelsen er en hallusinasjon, men at det faktisk var en uvedkommende i hans leilighet. Hva er det som er så uvirkelig med det?
Hadde jeg hatt våpen i huset og jeg hadde hatt uvedkommende i mitt hjem, så hadde jeg valg det våpenet i stede for en stekepanne/kniv liksom.
Så fikk jeg heller ta konsekvenesene av det etterpå så lenge jeg får beskyttet med selv og mine.
Desverre er samfunnet blitt mer og mer lik USA tilstander når det gjelder kriminalitet, og politiet er ikke akkuratt de mest villige til å rykke ut her.
Det vet jeg selv etter å ha ringt etter dem pga sloss kamp mellom ekteparet som leide hos oss og han truet med å drepe henne. De tok seg goood tid og var ikke veldig imøtekommende på tlf.
Var ikke noe hyggelig å høre hennes rop om hjelp, høre at hun ble slengt vegg i mellom,se at hun ble dyttet ned trappen etc.
Men politiet var hyggelige når de først hadde tatt han i håndjern.
Der og da skulle jeg ønske jeg hadde noe å forsvare meg med, da jeg var alene hjemme med 3 små barn.
Han var på vei opp flere ganger, heldigvis prøvde han ikke å komme inn.
Men er helt enig at dette intervjuet var helt idiotisk, men var han først blitt navngitt av se og hør, så skjønner jeg at han føler å fortelle hendelsen slik den var, når det var såpass mange uriktige påstander som hadde kommet ut-
Men det hadde holdt å fått en advokat til å avkrefte de uriktige opplysningene uten å fortelle hele hendelsen i Se&Hør av alle blader.