Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-13, 00:42   #11
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Jeg mente "ikke gidde" som "ikke ha interessen for" eller "ikke ha lyst til". Ikke som i å "være for lat til". Dårlig formulering.

Formulerer på nytt: Det er helt greit at de som velger å ikke feire, eller som glemmer at fenomenet halloween eksisterer (i den tro at hele handelsstanden bare plutselig liker orange veldig godt på slutten av oktober hvert år - man kan jo lure på hvem som lever i en boble) ikke engasjerer seg og kjøper inn godteri for å stå parat til å fore andres unger, og at man da slår av utelyset og lar være å åpne. Det har jeg ingen problemer med å forstå.

Jeg synes det blir noe helt annet enn å åpne for de små barna, bare for å opplyse dem om at de ikke er velkomne, fordi man er motstander av det de driver med. Og det jeg tenker på som surmaga er ikke først og fremst folk som er likegyldig til feiringen og føler at det ikke angår dem, fordi de ikke har barn i huset. Jeg tenker mest på dem som faktisk har små barn, og som nekter dem å være med på feiringen fordi de selv synes det er noe tull, og ikke minst alle de som legger ut disse klagestatusene på fb og andre steder, og ønsker seg julebukk i stedet for.

Sist redigert av My : 02-11-13 kl 01:10.
My er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:37.