|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?
Nåmmin!
|
|
|
#62 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det ER definitivt dem, de som vil ha Jul i Skomakergata på barne-tv. Vurderer å lage en gruppe med samme logikk; "Vi som vil feire 17. mai og ikke julaften" (En festdag i året får da holde LENGE!), "Vi som ikke brukte sykkelhjelm og døde i trafikken på 70-tallet". Dere kan sikkert komme på noen bedre grupper, så del. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Borte
|
Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Vi som egentlig skulle ønske at det var 1978. Til evig tid.
|
|
|
#64 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?"Vi som syns at barna ikke skal få mobil før de blir 25, for så gammel var jeg da JEG fikk mobil!
|
|
|
#65 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Jeg liker selve konseptet halloween. Jeg har derimot store problemer med å velvillig dele ut godterier til store slamper som ikke har lagt større innsats i utkledning enn ei fæl gummimaske over hodet. Det er ikke godt nok synes jeg.
|
|
|
|
#66 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Jeg har ikke noe forhold til Halloween som sådan, og hadde ikke savnet det om det døde ut, men Guttungen har telt ned i ukesvis og gleder seg stort til å ut og gå med bestisen. Og det gir ham slik glede at jeg spiller på lag - pynter med gresskar og levende lys, samt en flaggermus som flyr rundt i ring ved inngangspartiet, og så tenker jeg at ja ja, en gang i året, når det gleder ham slik, så kan jeg være med på moroa.
|
|
|
#67 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Jeg digger å få barn på døra, og bor dessverre slik til at det kommer alt for få. Jeg liker tanken på å kle seg skummelt for å skremme det onde vekk. Jeg synes de små i nabolaget er hysterisk søt-skumle.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 31-10-13 kl 15:51. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Ideologisk sett har jeg vel så mye i mot julefeiringen. :dukker: Og hvis man snakker om kommersiell utnyttelse av en høytid, hvorfor nevnes ikke julen?
|
|
|
#70 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Fine greier, har Nille på vei hjem.
|
|
|
#71 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Jeg synes ikke noe om at aktiviteter utgår, det er da plass til begge deler. Vi har til nå ikke deltatt eller gjort noen markering, men i år blir det gresskar og godteri for barnas skyld, og trening som normalt.
|
|
|
|
#72 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Men det med død og blod og kombinasjonen med små barn, det er vi ikke så mange som syns er ekkelt, altså?
|
|
|
#73 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Nei, det er mye eklere i kombinasjon med voksne. De små barna er gørr-søte med påmalt blod og gørr.
|
|
|
#74 |
|
Har bakt søte kaker
|
Jeg tenker at man kan tilpasse "skummelhetsgraden" til alder på barna. Mine klarer seg fint med edderkopper, flaggermus og spindelvev liksom. De trenger ikke gørr og blod for å synes at ting er skumle.
|
|
|
#75 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Jeg liker ikke halloween og vi feirer ikke eller gir godteri til de (få) som evt måtte komme på døra.
|
|
|
#76 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Jeg får helt hetta av spesielt den liksminkingen (selv om jeg altså har gjort det med mine). Jeg blir helt overtroisk av det, tenker "troll-i-ord", får lyst til å banke i bordet og kaste svarte katter over skuldra og alt hva man nå kan gjøre for å avjinxe.
|
|
|
#77 |
|
Hertuginne
|
Herremin, du er nå søt, da.
|
|
|
#78 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Akkurat dette gjorde vi for noen år siden, bortsett fra saft i punsjbollen etter grandtante Ruth. Det det endte med var at ungene nektet å spise noe av det vi hadde laget fordi det så så ekkelt og skummelt ut og vi endte med å raide Storebror sitt lager av grandis og alt det andre ble tatt med på jobb og servert litt himmelfalne kolleger dagen etter.
|
|
|
#79 |
|
Yes, we can!!
|
Fordi jeg strengt tatt kan tenke på 100 andre ting jeg heller vil gjøre på bursdagen min enn å sminke og kle ut unger og tråkke rundt i nabolaget og følge dem på trick-or-treat?
|
|
|
#80 |
|
Hertuginne
|
Som å drikke champagne med meg?
|
![]() |
|
|