Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Fortell meg om R.O.O.M-gulrotkaken

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-13, 19:37   #121
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om R.O.O.M-gulrotkaken

Jeg har laget krem av smør, Philadelphia, tine kremost med mandarin, melis, sitronsaft, (ekte) vaniljesukker og hjemmelaget vaniljeekstrakt (vodka og vanilje). Men hvor mye av denne ekstrakten kan jeg bruke før kaken slutter å være barne- og kjørevennlig?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-13, 19:00   #122
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har laget denne gulrotkaken i rund form i dag, og kan bidra med oppdatert informasjon. Jeg glemte at jeg har doblet oppskriften i oppskriftboken min, for å passe til stor langpanne. I vanlig oppskrift passer den helt fint i 24 cm springform. Da stekte jeg den i 1 time på 180 grader, og la et bakepapir over den etter halv steketid, for da begynte den å bli mørk på toppen.

Gammel 26-10-13, 19:24   #123
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fin!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-13, 19:41   #124
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, Niobe! Alt du lager er bare så gjennomført elegant-lekkert!

Gammel 26-10-13, 19:51   #125
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Fin!

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Å, Niobe! Alt du lager er bare så gjennomført elegant-lekkert!

Takk!

Gammel 26-10-13, 19:58   #126
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Wow! Har du vært konditor, Niobe?

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-13, 19:59   #127
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Wow! Har du vært konditor, Niobe?

Takk, men jeg er bare et menneske med alt for mye tid til overs.

Gammel 26-10-13, 22:36   #128
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Så fin!

Gammel 27-10-13, 00:27   #129
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Åh Niobe, så utrolig lekkert. Helt enig med Veronal. Du har en egenskap til å lage alt så delikat og lekkert. Enten det er kaker, interiør, påkledning av gutta eller fotografering. Nydeli!

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-13, 12:51   #130
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Seriøst, Niobe!? Sååå utrolig lekker! Jeg har noe å lære ser jeg.
Hilsen frøken slump og klæsj.

Gammel 28-10-13, 10:37   #131
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, den var virkelig lekker. Er det samme krem som dekker selve kaken som på rosene? Den vanlige ostekremen?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-13, 10:43   #132
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Åh, den var virkelig lekker. Er det samme krem som dekker selve kaken som på rosene? Den vanlige ostekremen?

Takk. Det er den vanlige ostekremen i oppskriften, ja. Rosene ville blitt finere om jeg hadde latt kremen stå litt lenger i kjøleskap før jeg sprøytet den på, men jeg er så utålmodig.

Gammel 28-10-13, 11:15   #133
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Nydelig kake.

Gammel 28-10-13, 11:37   #134
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor får man tak i sånne sprøyter til å lage sånne rose?

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-13, 13:42   #135
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Hvor får man tak i sånne sprøyter til å lage sånne rose?

Det er en helt vanlig sprøytetupp. Wilton sin 1M. Så sprøyter du bare kremen i kruseduller, fra innerst til ytterst.

Gammel 28-10-13, 14:25   #136
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

For en lekker kake! Jeg trodde bildet var klippet fra en blogg eller noe først jeg.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-10-13, 14:30   #137
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Viktig å begynne innerst, ja. Særlig med sjokoladekrem, ellers blir det fort ... Uheldige assosiasjoner.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 12:07   #138
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Den var nydelig Niobe!

Jeg vil lage denne til en kirkegårdskake. Med gravsteiner og seigemennlik. Er det å ødelegge den hvis jeg hiver litt kakao i? Jeg vil jo egentlig at den skal være brun.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-14, 17:00   #139
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Laget denne i dag, og halverte kremmengden og det var mer enn nok. Note to self: neste gang skal jeg bruke større panne, synes den ble litt for høy i 20*30 form. Men god, ja absolutt!

Gammel 28-02-14, 21:50   #140
Engasjert
Stressa før

Engasjert sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

I alle oppskrifter som jeg ikke kjenner, og det står "smør", så lurer jeg på om det er meierismør eller melange? I glasuren, altså. Det er ganske mye smak av meierismør, men melange er jo egentlig ikke smør. Kan dere si hva dere bruker?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:42.