|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
wizzzard
|
Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?Me har akkura gått gjennom for å finne ut kva me kan kutte her, for denne månaden har det vore heilt skrapa, og til og med bufferkontoen er omtrent lik null.
|
|
|
#22 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?Aftenposten hadde nok røket, forresten, i hvert fall i ukedagene.
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?Vi lever i utgangspunktet veldig sparsommelig. Det er sjelden vi går ut og spiser og kafe er vi aldri på. I helgene er vi i skogen og på lekeplasser, og klær til barna arves eller kjøpes brukt. Kjøper sjelden klær til meg selv utenom det nødvendige. Feriene går til hytta, og koster ingenting. Men jeg reiser til syden en gang i året pga sykdom, så jeg måttet kuttet det. Og så måtte vi vært enda flinkere til å spise billig, strengene med ukeshandlingen og kjøpt mindre lørdagsgodis og ting på polet. Og så måtte vi kuttet Aftenposten og kanskje revudert/endret på alarm og nettabbonnementet vårt. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?- Abonnementer på bøker, blader og aviser.
|
|
|
#25 |
|
villende
|
Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?Det som hadde røket hos oss var: dyr kaffe og en del kafébesøk (i verste fall alle), alle medieabonnementene mine (både virituelle og fysiske - type aviser, tidsskrifter, netflix), noe kleskjøp, treningsabonnement (jeg trener gjerne ute), snop på kino (jeg hadde nok holdt på selve besøket, om mulig, det er noe vi setter stor pris på alle sammen). Jeg hadde gått igjennom telefonabonnementer, internettabonnement og kabelabonnement, og sett om det kunne løses på en billigere måte. Jeg hadde også gått igjennom kviteringer og vurdert hva som kunne kuttes uten at det gikk ut over livskvaliteten. Og så ville jeg begynt å lage matpakke. Dyre ferier hadde også røket, og jeg hadde vurdert om jeg kunne kuttet strøm- og bensinutgifter på en eller annen måte. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?Jeg jobber kun 50%, så vi forsøker å holde forbruker relativt lavt. Vi burde nok sikkert revurdert kabel-TV- og internettabonnementer, for der går det ufattelig mye pr. måned (1000 kroner, tenker jeg). Cmore kunne jeg utmerket vært foruten, men mannen bruker det til å se Tippeligaen. Ellers abonnerer jeg på Morgenbladet, men har liten tid til å lese, så det burde egentlig vært kuttet, men det sitter langt inne.
|
|
|
#27 |
|
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?Vi har spareregime ut året pga midlertidig lav inntekt. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
This is normal!
|
Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?Jeg ville fulgt Stein Erik Hagens spareråd:
![]()
|
|
|
|
#29 |
|
kamerat
|
Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?Særlig det siste rådet er jo en moderne klassiker!
|
|
|
#30 |
|
This is normal!
|
Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?
Jeg synes det er rørende klokt.
|
|
|
|
#31 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?Vi har levd på en inntekt for ikke så lenge siden, og det henger ennå i. Vi har spart inn på alt det selvfølgelige; restaurant, kantine, frisør og hudpleiestæsj, klesinnkjøp, ferier, medieabonnement, kino o.l, møbler og interiørting, treningsmedlemskap, vaskehjelp, gadgets, snacks og " luksusmat". |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?Vi har nok endel å gå på mtp. å planlegge handlingen bedre. Det blir lett endel ekstra når man handler ofte. Og vi (jeg) kunne kuttet ut brus. Og jeg har strengt tatt de klærne jeg trenger.
|
|
|
#33 |
|
Off the map.
|
Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?Mye å spare på å kutte ut lunsjen og kaffebarer. Både jeg og mannen bruker mye på det.
|
|
|
#34 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?Vi ville ha sagt opp alarmen, spart inn på mat ved å ha mye mindre påleggutvalg, kjøpt mindre ekslusive matvarer, bakt mer selv, kjørt mindre bil, generelt shoppet mindre, kjøpt billigshampoer, billige kremer og slikt. Vi ville vurdert treningssenteravtaler, trent hjemme/ute istedet, sagt opp avisene og bladabonnement. Til sist ville støtte til veldedige forhold måtte stoppes en periode, hvis det trengtes. (Fast 7-800 pr mnd).
|
|
|
#35 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?Har bare lest HI. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?Treningsmedlemsskap og Netflix o.l. måtte vel ryke først, tenker jeg. Billigere mat kunne vi sikkert også fått til, og mindre shopping, selv om vi absolutt ikke er så ille på det området. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Epikur
|
Ja, Oceania er ikke gratis.
|
|
|
#38 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Ooops! Kontingenter. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?Jeg har kuttet 99% av all kantinebruk, og sparer nok fort en tusenlapp i måneden bare på det. Maten var ikke noe god uansett, og nå kjøper jeg heller en vaffelplate og brus innimellom, i stedet for noe hver eneste dag. Jeg har frukt, knekkebrød og pålegg stående i kjøleskapet på jobb, og spiser det til lunsj.
|
|
|
#40 |
|
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?Jeg hadde kuttet tv abbonement og heller klart oss med nett-tv og netflix. Og nedjustert hastigheten på Internett kanskje. |
|
|
|
![]() |
|
|