|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
| Se resultatene: Au pair på foreldremøte? | |||
| Jeg har opplevd au pair på foreldremøte |
|
6 | 3,82% |
| Jeg vet at noen på vår skole har sendt au pairen på foreldremøte |
|
1 | 0,64% |
| Jeg kjenner noen som har opplevd au pair på foreldremøte |
|
2 | 1,27% |
| Jeg har hørt om noen som kjenner noen som har opplevd au pair på foreldremøte |
|
2 | 1,27% |
| Ikke hørt, ikke sett |
|
136 | 86,62% |
Ikke hørt eller sett, men har lest VG og Tenker Mitt uansett.
|
|
10 | 6,37% |
| Deltakere: 157. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Au pair på foreldremøte?
Da vel dette bare en vandrehistorie da eller? Selvfølgelig finnes det, men at det ikke er et stort problem er sikkert helt riktig.
|
|
|
#122 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Au pair på foreldremøte?1 historie om noen en på internettet kjenner tenker jeg ikke er nok til å bikke meg fra nesten ikke finnes.
|
|
|
#123 |
|
Nek er allrighte dyr
Sv: Au pair på foreldremøte?Det er nok bare noe noen finner på for å kunne ditche rike vestkantfolk og for å kunne skrive fantasiartikkel i avisen.
|
|
|
#124 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Tror du på det? Tror du det er noe som skjer?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#125 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvem tror du juger? Journalisten eller hun som tok doktorgrad i jus som er sitert? Det er jo hun og hennes forskningsoppgave som er sitert. Det har jo vært noen avisoppslag og rettsaker de siste årene som viser at det er noen som virkelig tar den ut mht utnytting av au pairer og at også noen foreldre og i noen kretser er vanlig at man overlater ansvaret til dem er jeg absolutt sikker på skjer. Men at det er et stort problem tror jeg ikke.
|
|
|
#126 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Au pair på foreldremøte?Jeg har ikke lest artikkelen, en gang, men jevnt over antar jeg ikke at mer enn ca 50 % av det som står i tabloidene medfører riktighet.
|
|
|
#127 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jeg tror det er løgn at det er skoler som har en slik avkrysningsrubrikk på foreldremøteinnkallingene. Og jeg betviler overhodet ikke forskningen, men mener at eksemplet som er gitt, er helt på viddene fordi det overhodet ikke er vanlig at familier med au pair driter i å følgge opp barna sine og overlater slike ting som foreldremøter til au pairen. Det er ingenting i forskningen det henvises til i Dagbladet som tilsier dette - det hun slår fast er at det primært er muligheten for avlastning i hjemmet og ikke et glødende ønske om å dele norsk kultur med andre som motiverer norske familier til å skaffe seg au pair, og at det ikke er ønsket om å oppleve norsk kultur, men ønsket om å tjene penger som motiverer au pairer som kommer til Norge. Dagbladet har laget en dustete sensasjonsoverskrift til en sak som handler om noe annet. Jeg tror at hvis det faktisk var skoler som hadde slike rubrikker på foreldremøteinnkallelsene sine, så vill dagbladet ha vist bilde av skjemaet og nevnt skolen ved navn. Tror jeg.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#128 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Au pair på foreldremøte?Jeg kan tenke meg at noen skoler f.eks. kan ha en avkrysningsboks på om andre enn foreldre møter, og at tabloidene tolker at det gjelder au pair. I virkeligheten er det mye mer sannsynlig at det gjelder besteforeldre eller steforeldre.
|
|
|
#129 |
|
Nek er allrighte dyr
Det synes jeg faktisk er ganske drøyt og jeg vil tro vi ville hatt særdeles mange som hadde klaget på feilsiteringer, også denne jusdamen i artikkelen. I dertil korrigeringsartikler i ettertid. Så mange er det ikke. Jeg tror faktisk de fleste journalister er såpass etterettelige at de ikke finner på halvparten av det de skriver. Men at de vrir og vender og utelater tror jeg skjer mye.
|
|
|
#130 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Det får vi nok svar på fordi jeg har sendt mail til Dagbladet og spurt. :vitebegjærlig:
|
|
|
|
|
#131 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Jeg ekstrapolerer fra min egen bransje og andre saker jeg kan en del om, og der er det ikke mer enn 50 % som er korrekt, balansert og utendensiøst. Det samme sier folk jeg kjenner fra andre bransjer.
|
|
|
#132 |
|
Nek er allrighte dyr
Kult! Jeg er også nysgjerrig.
|
|
|
#133 |
|
Nek er allrighte dyr
Jeg er også kald og kynisk, kanskje derfor jeg skulle blitt journalist.
|
|
|
#134 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Au pair på foreldremøte?Jeg kan forestille meg at det kanskje finnes skoler som har en rubrikk for "andre", med en parantes bak med (besteforeldre, eldre søsken, au pair, andre). Ikke at jeg har sett det, altså.
|
|
|
#135 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Au pair på foreldremøte?Og jeg syns Candy er veldig raus med journalister når hun sier 50%.
|
|
|
#136 |
|
etterpåklokest
|
Jeg tror faktisk ikke det noensinne har forekommet at en tabloidavis har gjengitt konklusjonene i en doktorgradsavhandling presist. Det er en grunn til at de kalles tabloide. |
|
|
|
|
|
#137 |
|
Prettiest mess ever seen
|
|
|
|
#138 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Au pair på foreldremøte?Jeg for min del skjønner ikke problemet med å sende au pair på foreldremøte. Jeg er klassekontakt i år, og det var kanskje 50 % foreldre til stede på forrige foreldremøte.0 Kan man ikke komme eller trenger en kveld fri, må det være bedre å sende noen man jaffal kan få rapport fra. |
|
|
|
|
|
#139 |
|
Yes, we can!!
|
Hovedproblemet er nok at folk ville Tenkt Sitt, så innmari også.
|
|
|
#140 |
|
Librocubicularist
|
Eg synest vi stadig vekke høyrer dette. "Dette oppslaget er basert på eit sitat som er lausrive frå samanhengen sin" har blitt sagt minst førti gonger av barne- og likestillingsministeren vår den siste veka. Eg har sjølv vore med på å bli intervjua om eit emne, kor ein flåsete spøk frå eit av dei andre intervjuobjekta blei gjort til overskrift og framstillinga var langt unna det vi hadde forsøkt å formidle. Det er ikkje feilsitering, men det er tendensiøs framstilling av det som blir sagt. Journalister klipper og limer og bruker det som passer til den konklusjonen dei ønsker å trekke, altså.
|
|
![]() |
|
|