Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Mindre vellykkede middagsforsøk

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-13, 14:53   #21
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mindre vellykkede middagsforsøk

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Om det er mat som tar FEM MINUTTER du skal ha, så skal du uansett ikke koke grøt. Det tar jo en time. Du trenger micro-varianten da ja. Det tar 6 minutter. (pluss et minutt ekstra på min når jeg har laget til til ungne, den er liksom ikke SKIKKELIG varm, så den rekker å bli kald innen det er min tur å spise. Og jeg trenger at smørøyet smelter)

Eh. Nei. Det tar ikke en time. Toro 5 min-pose (det eneste Toro-produktet som kommer i hus), melk, varm under omrøring, vips: Middag etter barnas hjerte. Det tar fem minutter helt på ordentlig. Når mannen gjør det, da.

Mikromat synes jeg er litt ekkelt, så det unngår jeg helst om jeg kan. Jeg innrømmer gladelig st det har mer med psyke enn smak å gjøre.

Vi gidder bare lage sånn langkokt Geisha-grøt når det skal lages riskrem. Jeg står da ikke og bruker en time på å lage grøt en vanlig hverdag, ikke er det særlig godt og ikke blir man mett av det, heller.

Gammel 18-10-13, 14:59   #22
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Om du varmer melken i vannbad først, så skal det ikke svi seg. Sa en klok gammel dame.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 15:06   #23
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Om du varmer melken i vannbad først, så skal det ikke svi seg. Sa en klok gammel dame.

Mye mindre styr å la mannen ta ansvar for grøt.

Gammel 18-10-13, 16:03   #24
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Vi spiser grøt bare en gang i året, og da gjøres det skikkelig med langkokt gryn Bruker en tykkbunnet kasserolle, og koker gryn og vann noen minutter før melk tilsettes. Deretter koker jeg opp på middels varme, før gryta med lokk og det hele får stå å gjøre seg ferdig i ovnen helt alene over flere timer. Da blir det god grøt da! Like godt blir det derimot ikke hvis man forveksler kanel med spisskumin....

Gammel 18-10-13, 16:06   #25
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Standard

Gammel 18-10-13, 16:28   #26
Anikka
Snøavhengig

Anikka sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Løksuppe med masse kanel istedenfor pepper. :urk:
Uhellet skjedde i studietida, så som blakk student med ellers tomt kjøleskap måtte jeg pent spise vederstyggeligheten også.

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 19:26   #27
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Fem min grøt er.... grusomt. Mikrovarmet grøt er derimot ganske godt. Men ekte, langkort grøt, det er noe annet, DET er grøt det!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:39.