Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Fovea fotograf

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-13, 09:49   #121
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fovea fotograf

Alle våre har blitt knipset av Fovea i år (på tre ulike steder) og det er veldig tydelig at det ikke sendes faglærte fotografer rundt. Bildene er rett og slett teknisk dårlige. Det irriterer meg at skoler og barnehager bruker disse i så utstrakt grad.

Gammel 15-10-13, 10:07   #122
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Skolen bruker Fovea, storesøster var syk da de var der. Tror dere ikke de sendte gruppebilde til oss for det??
Jepp, det ble returnert.

Ja, samme her. Størsta var syk, men gruppebilde fikk jeg likevel. Heldigvis hørte jeg ikke noe mer etter at jeg returnerte bildet med en forklaring på hvorfor.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 10:15   #123
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Ja, samme her. Størsta var syk, men gruppebilde fikk jeg likevel. Heldigvis hørte jeg ikke noe mer etter at jeg returnerte bildet med en forklaring på hvorfor.

Jeg gadd ikke forklare hvorfor engang, bare returnerte.

Gammel 15-10-13, 10:20   #124
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Skolen bruker Fovea, storesøster var syk da de var der. Tror dere ikke de sendte gruppebilde til oss for det??
Jepp, det ble returnert.

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Våre unger ble visst tatt bilder av av Fovea også i år. Det er bare gruppebilder, så jeg gadd ikke en gang å se på nettsiden på bildene.
På jobben min har vi sluttet med portretter og det er en sann lettelse! Foreldre kan jaggu ta portrettbildene selv. Det finnes ikke noe pedagogisk grunnlag for portrettbilder. pedagogisk dokumentasjon kan vi ta selv, og gruppebilde er greit for da kan foreldre drive samtale rundt navnene og bildene hjemme. (Jeg jobber med 1 og 2-åringer).

Vår barnehage tar ikke portretter, og det synes jeg er helt greit. Vi kan gjøre slikt på fritiden synes jeg. Får kun tilbud om gruppebilder (fra Fovea).

Men jeg stusser på at noen synes det er kjemperart at de får tilsendt gruppebilde selv om barnet deres var borte. Mange ønsker jo å kjøpe dette bildet, fordi det er et minne om barna de gikk sammen med i barnehagen. Er det noe å dåne over?

Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 10:43   #125
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg er bare oppgitt. Igjen har de klart å skrive navn på avdeling og flere barns navn med SMÅ bokstaver hele veien - det er helt utrolig at de ikke kan rettskriving!! Dessuten er det "striper" i hele fotokopien, særlig på gruppebildet, og jeg får igjen inntrykk av at bildene er ikke helt vellykkede fotokopier. Bedre enn ifjor alt i alt, men fortsatt laaaangt fra bra nok etter pris og det hele. Fovea skuffer!

Gammel 15-10-13, 11:29   #126
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Det blir visst Fovea i år også. Håper vi er like heldige med fotografen siden det tydeligvis er mye misnøye med dem. Jeg liker portrettene da, og siden lillebror begynte der i vår blir det også søskenbilder på oss i år og det er jeg spent på.

Gammel 15-10-13, 11:39   #127
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kortversjonen: Jeg har tenkt å forsøke å påvirke barnehagen til å velge noen andre neste år...går ut av tråden igjen før jeg hisser meg mere opp...

Gammel 15-10-13, 11:54   #128
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På skolen vår fikk vi i FAU skolen til å bytte fra Foeva til Ariel Foto, og i år ble det veldig bra bilder. Tidligere er det mange som har vært lite fornøyde. På skolen så var det avgjørende at alle fikk gratis skolebok i tillegg selv om de ikke kjøpte noe, og det får en både på Foeva og Ariel.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 11:56   #129
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Barnehagen "vår" har sluttet med fotograf bilder, de lar en av de ansatte på annen avdeling, passelig flink med et speilreflekskamera ta bilde av gjengen også kan vi bestille det. Får se det i bh og bestiller om vi ønsker og prisen er da rimelig siden de gjør det på denne måten (tror vi betalte 29,- sist), så det gjør ingenting om ungene ikke smiler eller ser helt riktig vei...

Skolebildene derimot. Aner ikke hvem de har benyttet, men jeg var ikke fornøyd sist, tror foresten det bare har vært bildetaking i 1.klasse så langt.

Gammel 15-10-13, 12:33   #130
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Og nå kom jeg på at minstemann tok barnehagebiler i vår som vi enda ikke har fått. På tide å etterlyse de

Gammel 15-10-13, 13:46   #131
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

'Fikk se dem i BH', Brum? Spesielt.

Gammel 15-10-13, 15:10   #132
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er jøssenamnogslettetid fornøyd med bildene i år! I hvert fall på telefonen; jeg får jo se hvordan kvaliteten er, da. Men jeg vurderer faktisk å kjøpe noen.

Men hvorfor, hvorfor kan de ikke tilby digitale bilder -hva skal jeg med print?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 15:42   #133
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Jeg ble hakket mer irritert når Smitt fortalte uoppfordret at han ikke fikk tatt bilde med planlagt genser, fotografen hadde hindret han i å ta av jakken han hadde over.

Ringte og klaget, og kundeservice var krystallklare på at de ikke skulle blande seg i påkledning, de ble også overrasket da jeg fortalte at et bilde var med yttertøy. Så han skal få ta bilde på nytt, håper de blir bra!

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-13, 00:18   #134
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Like misfornøyde i år som i fjor. Fortsatt veldig dårlig fototeknisk kvalitet og jenta er satt i unaturlige posisjoner og ligner ikke seg selv. De ansatte i bhg tar bedre bilder, så vil foreslå at de heller kan orge gruppebildene selv. Så kan de som ønsker portrettbilder sørge for det privat.

Gammel 16-10-13, 00:51   #135
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Jaja, etter å ha lest denne tråden er jeg jo spent på bildene som skal tas i barnehagen neste torsdag. Tidligere år har de brukt Fame, og jeg har vært skikkelig misfornøyd hvert år, så nå tenkte jeg at det kan jo bare bli bedre...Vi får se!

Gammel 16-10-13, 20:39   #136
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

And the saga goes on. Gutten kommer hjem og forteller at de kun tok gruppebilde i dag, selv om mannen min snakket med læreren i dag tidlig.
Hun skulle selv følge han, sa hun.

Må ha glemt det eller noe, må sjekke opp i morgen. Men kjenner at jeg er drittlei bildene allerede, på tross av at broren er kjempefin på sitt!

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-13, 21:16   #137
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

På skolen vår fikk vi i FAU skolen til å bytte fra Foeva til Ariel Foto, og i år ble det veldig bra bilder. Tidligere er det mange som har vært lite fornøyde. På skolen så var det avgjørende at alle fikk gratis skolebok i tillegg selv om de ikke kjøpte noe, og det får en både på Foeva og Ariel.

Her har skolen(e) gått motsatt vei; fra Ariel (som vi har vært superfornøyd med) og over til foeva... jeje.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-13, 18:29   #138
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi fikk bildene i posten i dag. Om vi skal returnere uten å betale for dem, må vi sende dem tilbake innen 12.10....

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-13, 18:47   #139
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Barnehagen vår bruker også Fovea. I fjor var bildene så som så, men i år er de veldig bra.
De hadde en super fotograf som virkelig hadde kontakt med ungene og fikk fram glimtet i øyet hos de fleste av dem. De fleste foreldrene var mer fornøyde i år enn i fjor. Men jeg liker ikke helt lyssettingen på bildene. Gutta ser ut som om de er rødhårete og veldig bleke på mange av bildene...og de er verken bleke eller har rødt hår (og det er IKKE noe galt i det altså, men det er ikke ungene mine).
Men de har fått fram storsmilet på begge, og spesielt det ene søskenbildet (det var to) var skikkelig fint!

Men bestillingsprosessen er noe dritt! To-tre dager til å bestemme seg for hva man vil ha, og med MITT surrehue så klarte vi jo å være for sene til å returnere bilder. Heldigvis har vi besteforeldre som ville ha/ville betale.

Gammel 17-10-13, 20:39   #140
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Vi fikk bildene i posten i dag. Om vi skal returnere uten å betale for dem, må vi sende dem tilbake innen 12.10....

Sånn var det med oss også, og vi klagde på det. De kan jo ikke ha frist som har passert før en får bildene i posten.. Men send dem en mail og klag, jeg fikk dem til å gå tilbake på det og returnerte alle bildene.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:42.