|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Får barna selv velge julekalender?Etter mange år med pakkekalender (1 delt på 3) gjorde vi en ny vri ifjor. Alle fem i familien fikk utdelt kr 100 og så skulle man kjøpe 4 gaver hver. Det var veldig stas. Ungene var jo like spente som mottaker av deres innkjøpte gave. Og siden 5 * 4 ikke blir 20, la jeg til 4 ekstra gaver som gjerne var noe felles. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Får barna selv velge julekalender?
Nåja, 5*4 blir ofte 20, men 20 er ikke helt det samme som 24
|
|
|
#63 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Får barna selv velge julekalender?Kirsebær: kalenderen din i fjor til stedatteren din var helg genial! Hvis hun forventer noe liknende i år, hva med sanger om ting du vil hun skal vite om livet/som kan ruste henne for å gå ut i verden for å stå på egne ben?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 06-10-13 kl 00:51. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Får barna selv velge julekalender?Mine ønsker seg den samme gamle pakke- og aktivitetskalenderen. Pakke hver sin dag på hverdager, aktiviteter i helgene. Og det skal de få. For noen år siden var greia til 2003-barnet Legokalender, så han fikk det mens 2000-modellen fikk pakkekalender. Det var selvvalgt, så det bød ikke på problemer.
|
|
|
#65 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Får barna selv velge julekalender?I fjor fikk de velge selv. Yngstemann valgte Star Wars lego-kalender. Mellomste ville ha pakkekalender, og eldstemann tok i mot hard valuta i stedet for kalender... Alle tre var forøvrig strålende fornøyde med valget de tok. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Får barna selv velge julekalender?Mine får velge mellom Lego, playmo og sjoko. Heldigvis ligner de på sin mor og vil alltid helst ha sjokolade. Jeg hater ræl.
|
|
|
#67 |
|
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Får barna selv velge julekalender?Jeg får alltid bismak av pakkekalendere og såkalt ræl. Men ungene mine ønsker seg virkelig pakkekalender. Så hvis noen har tips til å lage en mest mulig miljøvennlig pakkekalender, blir jeg veldig takknemmelig.
|
|
|
#68 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Får barna selv velge julekalender?Det er halv pris på mye på ARK nå. Så da er det jo lurt å kjøpe inn disse litt tykkere trekantblyantene + fargeblyantene, de blir jo brukt og er ikke ræl.
|
|
|
|
#69 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Får barna selv velge julekalender?Reflekser, tannbørste, liten tannkremtube, sokker, undertøy, flax lodd, sjokolade, klistremerker, blad, viskelær, lite speil.
|
|
|
#70 |
|
Borte
|
Sv: Får barna selv velge julekalender?Jeg har bestilt stillongs og ullsokker på tilbud fra Nøstebarn til Lillesøsters pakkekalender. Og så skal hun få løse Lyrafarger i de fargene hun har brukt opp i fargeskrinet. Teip og klistremerker har hun også et utømmelig behov for siden hun driver og lager ting ustanselig.
|
|
|
#71 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Får barna selv velge julekalender?Nei, det får de ikke. Her har jeg bestemt at pakkekalender er over og ut for godt. Dermed blir det små papirposer på kalenderen med fire små sjokolader/karameller ol.
|
|
|
#72 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Får barna selv velge julekalender?Nei. Vi har (heldigvis, jeg har fem unger!) ikke tradisjon for pakkekalender. Vi har hatt det et par år for flere år tilbake, fordi søsteren min har vært den som har fikset det for oss.
|
|
|
#73 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
Sv: Får barna selv velge julekalender?Gi meg løsningen og oppskriften på dette evige maset.... Jeg er ikke skapt for jul i oktober, men må jo begynne et sted. Det aller største problemet denne julen er at min kamerat Amazon har kuttet ut gratis frakt til Norge og jeg ser bare ikke hvordan jeg skal få handlet noe som helst. Og i alle fall ikke pakkekalendre. Men er ikke sikker på om det er noe vits i med pakkekalender her. Eldstemann er nesten 14 år og det blir dyrt med sokker, hågele, deo, boxer etc hver dag. Kan sikkert kaste inn en kortstokk og en bilderamme etc, men det blir likevel dyrt. I fjor fikk han flaks-kalender. Han var helt nøytral til den, men vant ikke noe. Tiåringen har hatt playmo og legokalendre i flere år. Han har fått ønsket seg, men ikke det er jeg som har bestemt hva det blir ;-) Tror han er like fornøyd med det i år også. I alle fall lego. I fjor fikk fireåringen playmobil kalender og det er stor stas med playmo ennå. Jeg har på sett og vis hatt denne løsningen i bakhodet til i år også, fordi det er ganske rimelig. Julestrømpene kommer i tillegg. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Får barna selv velge julekalender?Jeg har også gutter og synes/føler det er pes å finne ting som er rimelige samtidig som det ikke er ræl. Eldstemann er visstnok fornøyd med en sjokoladekalender så da trenger jeg egentlig ikke å hause det så mye mer opp..
Sist redigert av GinaK : 09-10-13 kl 10:39. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
maler
|
Sv: Får barna selv velge julekalender?Mine får velge en på butikken. Pakkekalender orker jeg ikke.
|
|
|
#76 |
|
lettere utlada
|
Sv: Får barna selv velge julekalender?
Ebay!
|
|
|
#78 |
|
Glamorøs
|
Sv: Får barna selv velge julekalender?Min vil gjerne ha legokalender, og da får han velge hvilken. I tillegg innførte vi opplevelseskalender i fjor og det funka veldig fint. Lista lå lavt, og det var alt fra drikke kakao til kvelds til teaterbilletter i lukene.
|
|
|
#79 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Får barna selv velge julekalender?Nå har jeg planlagt ferdig vår pakke&aktivitetskalender. Mangler bare å handle, men det er lite stress iom at de stort sett får pakke hver sin dag.
|
|
|
#80 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Får barna selv velge julekalender?De får velge selv en som kjøpes, men for å imøtekomme det at de noen år hadde en pakkekalender de også likte, så er kompromisset at de får en pakke på pakkekalenderen hver hver søndag i advent. Mormor har jo brodert kalender til oss, så litt leit at mor gikk gal og la ned veto i forhold til de 72 gavene som måtte ordnes tidligere. Til tross med bistand fra bestemødre i nord, så ble det både dyrt, slitsomt, mye såpe og mye ræl. Men til 4 dager kan jeg klare, og så får de sjokoladesak eller noe annet hver ved siden av. |
|
|
|
![]() |
|
|