Sv: Klær - kostnadsnivå og kvalitet
Jeg og Nooria har jo diskutert dette med kleskjøp før. Hun handler klær mye oftere enn meg. Jeg kjøper ikke superdyre klær, heller i mellomskiktet og ofte på salg. Jeg syns at klær fra benetton f.eks holder seg pene dvs ser nye ut etter 2 års bruk av Storebror mens H&M klærne har det gått hull i for lenge siden. Jeg liker også Espirit godt, og de har veldig gode salg på de klærne i Rotterdam og i Delft, så jeg handler når jeg er der. Denne uken slo jeg til og kjøpte meg en Maggie Wonka kåpe pluss bukse, tviler på at jeg hadde tatt meg råd til full pris, selv om begge satt som støpt på meg og det lyser kvalitet lang vei. Men jeg handler også på H&M, vinterkåpen min er fra H&M feks, men jeg ser an kvaliteten før jeg handler i de typiske kjedebutikkene. Cubus feks handler jeg aldri i da jeg syns de bare har slaske plagg, noe som bekreftes av de plaggene vi har fått i gave som kjøpt der.
Og prisforskjellen på Maggie Wonka kåpen og H&M kåpen er faktisk ikke mer enn 300 kr i dette tilfellet. Det viktigste for meg er at plagget er lettstelt og ikke blir sjaskete raskt, er klassiskt i snittet sånn at jeg kan bruke det lenge, ikke prisen som sådan. Og ja de fleste dyrere klær er av bedre kvalitet enn de aller biligste, men ikke alltid. Når jeg var gravid sist kjøpte jeg en omslagsgenser hos NiMåner i Sandvika som var skuffende i kvalitet pris forholdet, mens de andre 10-15 plaggene jeg kjøpte fortsatt ser ut som nye.
Jeg er enig i at spesielt T-shorter ol kan det lønne seg å kjøpe litt bedre kvalitet på, da holder de seg fine i vask etter vask.