Sv: Candy goes to Hiphopwood. WTF?
Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.
Jeg elsker nerding.
Hvor kommer Kanye West og Kendrik Lamar inn? De er jo temmelig poppy, er de ikke?
Det jeg liker best av Karpe er Vestkantsvartinga - den er jo ganske røff med litt vrengt lyd og rocka. Så klart. Hvilken retning har de knabbet av?
Petter og Timbuktu liker jeg jo allerede. 
Kanye West og Kendrik Lamar tilhører jo en slags nyveiv-hiphopgreie. Liksom litt liksomintellektuellmenfremdelespopteft-hiphop. Sistnevnte er jo fra vestkysten og nevner tidlige west coast/gangstarappere som sine forbilder, Kanye er jo fra egentlig fra Atlanta og Chicago, men jeg tror mange forbinder ham med New York/east coast. Han vil vel ikke si at han har noen forbilder bortsett fra ham selv.
Det blir uansett vanskelig å snakke om east/west/south nå fordi dette var noe som gjorde seg gjeldende på 70-90-tallet, og ikke noe særlig nå lenger. Nå syns jeg det virker som hiphopscenen er veldig inspirert av europeisk house fra nittitallet, og der ligger forskjellen mer i hvem de samarbeider med. Pop-hiphoperne samarbeider med David Guetta og de mer kredible med Daft Punk.