Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Overnattingsbursdag

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-13, 19:57   #1
Jeanett
5barns mamma

Jeanett sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Overnattingsbursdag

Snuppa som blir 9 år om to uker ønsker overnattings bursdag,
vi er litt grønn på akkurat en slik type bursdag og trenger litt tips til hvordan vi burde gjennomføre den.
Har noen noe tips? De blir 12 jenter hvis alle kommer.

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 21:11   #2
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Overnattingsbursdag

Vi hadde nettopp for 10 stk 8 åringer.
De kom klokken 18 og fant sengeplass og la ut sovepose og pute. Vi har liten leilighet og hadde fylt gulvet på det største rommet med madrasser.
Så pakket de opp gaver og lekte mens jeg laga taco.
De spiste og hadde fri lek og så film.
De la seg klokken 22 etter tannpuss og tissing.
Det skulle være stille klokken 23, men siste sovnet 02.15. Klokken 06 var festen igang igjen.
Jeg hadde invitert færre gjester og vært mer tydelig på regler dersom jeg skulle gjenta.
Jeg meglet mye i intriger og noen reagerte svært sterkt med gråt og å bli uvel av at det aldri ble ro.
Nå var vi uheldige med at en ble syk og måtte hjem. Husk telefonnummer til alle foreldrene.
Det var koselig, men krevende for alle.
Vi avsluttet klokken 12 og det bør ikke strekkes lenger dagen derpå.

Gammel 01-10-13, 21:41   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Overnatting for 12 små gjester på 8-9 år høres ganske skummelt ut. Jeg tror jeg ville ventet noen år og spart det til man inviterte 4-5 stykker.

Gammel 01-10-13, 21:44   #4
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Maks tre stykker hadde eg godtatt...

Gammel 01-10-13, 21:46   #5
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Ikke start festen for tidlig, kl 18 er tidlig nok. Lurt med plasser som er ferdig fordelt på forhånd ellers kan det bli ganske mye diskusjoner/krangler.

Mat og evt kaker før de legger seg i soveposene og ser på film med litt snacks. Si ifra før dere starter filmen når dere forventer at det skal være ro.

Vi har pleid å slutte bursdagen kl 12 dagen etter. God frokost før de reiser. Vi har ikke hatt noe problemer med slik bursdag, men har ikke hatt så mange som 12 gjester.

Gammel 01-10-13, 21:47   #6
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

3 stykker er jo ingenting. Jeg syns dere er strenge.

Tror det meste vi har hatt er 8 eller 9 gjester, det har gått fint selv om jeg på forhånd ønsket at det skulle vært færre.

Gammel 01-10-13, 22:06   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Overnatting for 12 små gjester på 8-9 år høres ganske skummelt ut. Jeg tror jeg ville ventet noen år og spart det til man inviterte 4-5 stykker.

Enig!

Ville heller invitert til filmbursdag litt sent på ettermiddagen som varer litt utover kvelden, en fredagskveld.

Gammel 01-10-13, 22:34   #8
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde 10 stykker på overnattingsbursdag i 10-årsdag her, og det gikk strålende. Først hadde hun 15 stykker (både guttene og jentene i klassen) i bursdag med taco og dansing i 2 timer, og det ble veldig rolig når guttene dro, så skulle ikke tro at det var 10 jenter igjen. Men da byttet alle til pysj og de synes fortsatt det er stas å ha med sitt eget kosedyr selv om de begynner å bli store. Så hadde jentene film og popcorn på hybelen i garasjen. Når det var ferdig så ble de sendt inn for å stelle seg for kvelden og evnt. spise litt frukt/mat om noen skulle være noe mere sulten før de la seg. Det blir litt snakking en times tid etter de hadde funnet sengene sine, før jeg kom og la meg oppe sammen med dem og sendte alle inn på do en siste gang. Orket ikke å ha doflying hele natta, og det slapp jeg også gitt frem til første våknet halv åtte. Helt utrolig. Så hadde de litt tv kos i pysjen før jeg laget god frokost til alle i 10-tiden og så litt mere tv kos og noen gikk i pysjen ennå når de ble hentet kl. 12, men pytt, pytt. Jeg synes ikke det var noe problem å ha 10 stykker på overnatting med så store jenter, men 7-8 åringer hadde nok vært litt annerledes. Mellomste tulla skal også få ha overnattingsbursdag når hun fyller 10 år, men før det har jeg ikke hatt det.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 23:18   #9
Alexa
Nå da?

Alexa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Vi hadde alle jentene i klassen på overnatting ifbm. 8-årsbursdag. Gikk strålende, det var 9 stk. Hadde forventet intriger etc, men det var det ikke. Alle sov i stua (på madrasser og sofa) og det var litt styr med å bli enige om hvem som skulle sove hvor, ellers kan jeg ikke huske noe som noe problem.
Noe fokus på TV hadde vi utover kvelden (et spesielt program). (Vi var to voksne og en 3-åring utenom jentene.)

Hadde det vært 15 jenter hadde vi nok ikke gjort det, men det var en flott kveld og morgen (avsluttet innen kl. 12) om vi gjerne gjentar. 8-åringer kan også være samarbeidsvillige. Det ble dessuten en bursdag utenom det vanlige.
8-åringen vår var strålende fornøyd iallefall

Gammel 01-10-13, 23:57   #10
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Ja, eg er streng. Skulle me invitert alle jentene i klassen, hadde det blitt 22.

Gammel 02-10-13, 02:06   #11
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har hatt flere slike for Frøkna fra hun var 8-9 år. Ikke noe problem med så mange jenter. Litt fnising og lite søvn, men veldig hyggelig.

Vi har lagt dem på felles rom hvor gulv er dekket med madrasser.
Invitert til selskap kl 19, antrekk pysj. De tar med sovepose og pute.
Vi har servert alt fra taco, pizza og kyllingvinger. Lager de pizza kan du lage ferdige små deiger, sette ut skåler med div pynt til pizzaen og de får sin egen lille pizza med favorittfyllet på.

Så har vi servert popcorn og kaker. Minst mulig sukker da det kan medføre ytterligere søvnvansker. De trenger fint lite underholdning, de klarer å underholde seg selv. Men vi har hatt brettspill-fest, spill som Fantasi og Kortskalle skaper en del latter, del inn i lag når de er så mange, de har sett film utfra alder.

Dekket på frokostbord kl 09 dagen etter, så de har god tid til å skravle fra seg før henting kl 11.

Veldig hyggelige og med årene veldig enkle bursdager.

Vi har opplevd at jenter med annen etnisk opprinnelse ikke har fått lov til å sove over pga mannen og sønnen som bor her, disse har blitt hentet tidelig og da har det vært litt snørr og tårer.

Sist redigert av Fløyel : 02-10-13 kl 02:12.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-13, 02:25   #12
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Storesøster hadde overnattingsbursdag for noen år siden. Riktignok ikke 12 stk, men de var vel 8 tror jeg.

Det var flere her først på kvelden. Hun hadde invitert alle jentene i klassen, og noen venner utenfor skolen. Det var klassevenninnene som skulle overnatte.

Vi startet feiringen med mat og fri lek. Etter at de som ikke skulle ligge over hadde gått, så rigget vi opp med madrasser over hele loftstua, og medbrakte soveposer og puter ble lagt ut. Så fikk jentene se film på storskjerm der oppe.

Resten av kvelden og natten gikk med til fnising og knising, og bittelitt søvn. En kosselig kveld og natt for hele gjengen!

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-13, 07:21   #13
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vurderer å invitere til overnattingsbursdag når eldste blir 11 på nyåret. Da blir det to fra klassen, og en venninne utenom. Vi har liten plass, og jeg er lat. Kommer også til å sende pappa og lillebror ut av huset den natta. De får da sove på madrasser i stua, og jeg sitter ved spisebordet og ser film på pc hele kvelden, tenkte jeg.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-13, 19:48   #14
Jeanett
5barns mamma

Jeanett sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Takk for tips alle sammen.
Snuppa har hatt 5 jenter på overnatting mange ganger og det har alltid gått helt strålende. Klassen hun går i er veldig sammen spleiset og de leker ofte sammen alle sammen og ikke i "klikker".
Jeg vet ikke om alle kommer, men hvis alle kommer blir de 12stk. Tenkte å invitere til pysjamas party med overnatting for de som vil. Taco eller egen komponert pizza hørtes lurt ut, også popcorn og ting som ikke har så mye sukker er nok lurt ja.

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:35.