Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?
Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.
Jeg tror b-mennesker har litt vanskelig å se for seg at det går an å våkne av seg selv tidlig på morgenen og faktisk være helt lys våken og klar for en ny dag, både som barn og som voksen. For det er forskjell på en unge som våkner klokken 0530 og egentlig ikke er klar for å starte dagen, og dermed lar seg overtale til å sovne igjen og en som våkner 0530 og er helt fullstendig pling lys våken. Jeg kan ikke for mitt bare liv se for meg at en sånn unge skal klare å sovne igjen og ikke synes jeg det er veldig snilt overfor barnet å da insistere at det er natt og at de skal sove igjen.
Haha, ja det tror jeg du har rett i! Jeg sliter med å forstå at det faktisk går AN å ønske seg å stå opp "midt på natten".
Og for å fortsette "føkkings uaktuelt"-teorien: Jeg vil jo dermed føle at jeg er veldig snill med dem om jeg lokker dem inn under min dyne, klapper og pjusker og synger for dem til de i det minste dormer av igjen - eller jeg ikke er like komatøs lenger. Det kan jo i praksis vare til de er klare for en formiddagsdupp. Mens et a-menneske vil føle seg slem med samme strategi.