Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Priser og forbruk

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-13, 00:44   #4
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Priser og forbruk

Synes også du skriver bra.

Jeg for min del er veldig enig i dette med å senke prisene på reparasjoner. Kanskje ikke ned på klesnivå, men av tekniske ting. Vi har byttet ut både vaskemaskin og div annet pga at det ble for dyrt å reparere, fremfor å kjøpe nytt. For med de prisene som er på reparasjoner i dag, så føles det bortkastet å bruke penger på det, spesielt om gjenstanden begynner å bli noen år. Ryker en komponent i feks vaskemaskina, så må man nesten påregne at flere ryker etterhvert. Derfor er det både enklere og på sikt billigere å kjøpe nytt.

I teorien så kunne jeg nok nøyd meg med nye klær bare når det var høyst nødvendig. Samtidig så er det noe med dette å fornye klærne innimellom, og med mitt fra før lave forbruk på klær, så har jeg ikke dårlig samvittighet for akkurat det.

Når det kommer til pc, telefoner og slikt, så har vi mye å gå på. Har en mann som elsker utvikling innen teknologien, og som gjerne kjøper siste nytt av ren interesse. Det er noe jeg virkelig ønsker å gå inn for å endre. Vi kommer nok aldri ned på nivå en pc, en pad etc på deling i huset, for det ville aldri fungert, siden vi alle fire er ivrige brukere. Men å beholde ting til de fysisk er modne for utskifting, det er jeg absolutt for.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:37.