|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsregleneAlt til sin tid tenker jeg.
![]() |
#2 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsregleneVegard Ulvang og sølvguttenedirigenten var ute i Morgenbladet før helga og kritiserte innstrammingane i Osloskulen. Eg skjønner ikkje at folk ikkje ser kor dette behovet kjem frå.
![]() |
![]() |
#3 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsregleneRektor sa på foreldremøte forrige uke at det ikke var vits å søke fri engang, alle ville få blankt avslag. Så avsluttet hun med at det var helt og fullt på "eget ansvar" man nå tok barna ut av skolen (ugyldig fravær).
![]() |
#4 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsregleneMan burde i samme seanse kutte ut høstferie og vinterferie.
![]() |
#6 |
Lengter etter sola
![]() Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene
Hva med de barna som besøker den andre forelderen i slike ferier?
![]() |
#7 |
maler
|
For å være litt kynisk så er det litt i samme kategori som foreldre som har valgt yrker hvor de ikke har fri sammen med barna i så mange ferier. Det vil si ganske mange. Avvikle høst- og vinterferie og få til noe styrt fleksibilitet stemmer jeg for.
![]() |
#8 |
Pauset
|
Poenget er jo ikke at en ferie er helt unyttig, men argumentene dine faller jo litt dødt når man kan oppleve akkurat det samme når det faktisk ER skoleferie.
Samme her. Og jeg syntes det er helt ok, på tross av at det vil innskrenke feriemulighetene våre noe. Om man bestiller sommerferien i GOD tid og velger å bo på litt enkle steder, så kan jeg få råd til ferietur til utlandet likevel, noe som vil gi nøyaktig samme muligheter for opplevelser som andre ferier. Og jeg er alenemor. Sist redigert av Joika : 23-09-13 kl 20:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Lengter etter sola
Nei, for noen må faktisk jobbe turnus her i landet, noen kan faktisk ikke selv velge når de har fri. Denne sommeren fikk jeg mulighet til å ta 14 dager fri. Sånn måtte det bli siden jeg er student og mister inntekten fra lånekassen i sommerferien. Som fast ansatt blir det forhåpentligvis bedre og mer forutsigbart og lettere å bestille ferie i GOD tid slik du foreslår.
![]() |
|
|