Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Skal vi skaffe oss katt?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-13, 01:01   #18
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal vi skaffe oss katt?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Det kommer vel an på katten. Vi har/hadde en siameser og orientalere er ikke enkle katter. De krever mye, både kos, oppmerksomhet og stimuli. Samtidig får man mye mer tilbake enn en del andre katter også. De er jo oversosiale og forfølger en rundt om i huset, de prater og de er svært intelligente. Mye selskap og morro også, altså. Men man reiser ikke fra en orientaler en helg med nok mat/drikke til å klare seg, til det er de alt for sosiale og det er ingen god situasjon for dem å være alene hjemme over så lange perioder. Vår katt kjeftet på oss når vi kom hjem etter jobb, og lå langflat på fanget resten av kveld . Men koselig var det å ha ham ja, og han er utrolig flott. Når jeg fikk mitt første barn, ble det litt for mye for meg med baby og krevepus. Og han elsket ikke babyer, så han ble misfornøyd hjemme hos oss, noe vi fikk merke på hunøret. Vi snakker høylydt kjeftbruk og herjing. Nå bor han hos en venninne og det har han gjort i tre år og han stortrives med henne. Hvis jeg skulle hatt orientaler igjen, skulle jeg hatt to, slik at de har selskap i hverandre da de er mer "flokkdyr" enn det som er vanlig for katter.

Vi har en siameser, en orientaler og en abyssiner. Perfekt kombinasjon, de to førstnevnte er sammen døgnet rundt. Etter at vi fikk orientaleren i vinter har det blitt lettere å være borte fra dem en natt (max) uten at det blir straff i form av spyying, tissing på gulvet, ting som er revet ned fra veggene (!) fra siameseren.
Abyssiner er forøvrig en rase jeg virkelig anbefaler, hun er en selvstendig, men utrolig flott,kosete og morsom katt som henter pinner, klatrer over alt og vil være med på alt som skjer. Hun er samtidig langt fra så krevende som en siameser/orientaler.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:36.