Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Spiller du et instrument?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-13, 07:05   #41
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiller du et instrument?

Ikke noen instrument her nei. Eldste går frivillig under tvang på gitar. Det er vel fjerde året hans nå. Han øver så og si aldri, men er ganske god likevel. Jeg kommer til å fortsette å presse han litt på dette. Han hater det ikke, er bare lat

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-13, 09:13   #42
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Jeg "spiller" fiolin. Jeg har spilt sammen med 8-åringen siden hun begynte på minifiolin for litt over 3 år siden. Jeg kommer selvfølgelig aldri til å bli god, ikke brukbar en gang, men jeg syns det er utrolig kjekt. Det blir veldig variabelt med spillling, men når jeg først setter meg ned er det veldig avkoblende. Jeg syns også det er litt vittig at jeg faktisk spiller fiolin nå, jeg har alltid sett på meg selv som et særdeles håpløst tilfelle musikalsk sett. Det er takket være opplevelser og manglende opplæring i barndommen, og derfor syns jeg det er så utrolig viktig at barn får muligheten til å lære å spille et instrument eller synge. Jeg skulle ønske jeg hadde begynt med fiolin som femåring og vært kjempegod nå ...

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-13, 11:55   #43
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan spille alle messinginstrumenter, men euphonium har vært mitt instrument gjennom mer enn 30 år.
Jeg har også kurset meg til instruktør og dirigent i korps, men det er 5-6 år siden jeg har holdt på med slikt nå.
Jeg kan også hamre såpass på et piano at de jeg instruerer får en viss pekepinn på hvordan melodien skal låte.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-13, 11:58   #44
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg spille piano ganske bra og kan klimpre litt på en gitar hvis jeg må. Også synger jeg - i kor, i bilen og ganske ofte ellers også.

Samme her, bortsett fra at jeg sliter litt med gitaren da, har lyst å lære meg det. Men piano kan jeg spille ganske bra, og så har jeg synget hele livet, 10 år på musikkskolen i Stavanger og noen år i Stavanger Symfonikor, laget demo med Sverre Kvam (Stavangerartist), sunget på veldedighetskonsert osv. *skrytepave* Men det er årevis siden nå da, og stemmen er dessverre ikke som den var.

Gammel 21-09-13, 12:06   #45
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg spilte kornett i korps og tok pianoundervisning i fem år, frå 1.- 5. klasse. Har knapt spelt etterpå, men no har eg litt lyst til å byrja med piano igjen. Problemet er at eg ikkje har piano, har ikkje plass til eit piano og har heller ikkje tid. Det er eit at tinga som står på planen når ungane vert litt større.

Gammel 21-09-13, 15:07   #46
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Mange musikalske mennesker her ja.
Jeg fikk Rocksmith i posten i dag så nå håper jeg det blir litt mer gitarspilling.

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg kan spille alle messinginstrumenter, men euphonium har vært mitt instrument gjennom mer enn 30 år.
Jeg har også kurset meg til instruktør og dirigent i korps, men det er 5-6 år siden jeg har holdt på med slikt nå.
Jeg kan også hamre såpass på et piano at de jeg instruerer får en viss pekepinn på hvordan melodien skal låte.

Imponerende! Har ikke hørt om euphonium en gang. Må visst google det.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-13, 19:17   #47
C.D

C.D sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Euphonium er det fineste instrumentet med den vakreste klangen
Kjenner det kribler etter juffen nå når jeg spiller althorn på andre uka.

Spille du aktivt Nextlife?

I går opplevde jeg for første gang i mitt liv, å spille kun pp en hel øvelse, hele korpset, i over 3 timer! Han hakke det var tungt!

Gammel 21-09-13, 19:45   #48
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg spilte piano da jeg var yngre og skulle ønske jeg hadde plass til pianoet mitt her jeg bor nå.
Gutta spiller ikke noe instrument.

Gammel 21-09-13, 21:08   #49
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Mange musikalske mennesker her ja.
Jeg fikk Rocksmith i posten i dag så nå håper jeg det blir litt mer gitarspilling.

Imponerende! Har ikke hørt om euphonium en gang. Må visst google det.

Det er det instrumetent som alltid gir den fyldige, vakre og litt dype bakgrunnsklangen Det er veldig likt baryton.
Mitt instrument har 4 ventiler med ekstra rør, noe som gjør at jeg spiller over 4 oktaver uten problemer og uten ulyd.

Opprinnelig lagt inn av C.D, her.

I går opplevde jeg for første gang i mitt liv, å spille kun pp en hel øvelse, hele korpset, i over 3 timer! Han hakke det var tungt!

Nei, jeg spiller dessverre ikke aktivt akkurat nå. Jeg prioriterte bort spillingen pga 2 jobber og tunge omsorgsoppgaver i familien for noen år siden.
Nå er omsorgsoppgavene borte, og jeg har mer eller mindre voksne barn, så jeg burde absolutt ha tatt opp spillingen igjen.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-13, 21:20   #50
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av C.D, her.

pp en hel øvelse? Hele korpset?

Gammel 21-09-13, 21:23   #51
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

pp en hel øvelse? Hele korpset?

PP?

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-13, 21:23   #52
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Eg tok undervisning i piano i ti år, og spelar enno. Men fingrane er blitt litt stivare, så dei løypa eg klarte når eg var ung, klarer eg ikkje lenger.

Gammel 21-09-13, 21:29   #53
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 52
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Noen av dere som har gått på Toneheim kanskje?

Gammel 21-09-13, 21:34   #54
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

PP?

Svakeste styrkegrad (volum), pianissimo. Det er enkelt å tute og blåse og kjør i vei. Men å spille veldig svakt og samtidig ha en fin tone er vanskelig nok, en hel øvelse og alle sammen må være steinhardt for både magemuskler, pust og lepper.

Gammel 21-09-13, 21:36   #55
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 52
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Svakeste styrkegrad (volum), pianissimo. Det er enkelt å tute og blåse og kjør i vei. Men å spille veldig svakt og samtidig ha en fin tone er vanskelig nok, en hel øvelse og alle sammen må være steinhardt for både magemuskler, pust og lepper.

For å pirke litt, pp=pianissimo og det er ikke den svakeste styrkegraden. Men resten er jeg enig i.

Gammel 21-09-13, 21:39   #56
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Standard

Jeg så at det ikke stemte og rettet opp hva pp betyr.

Og det er så godt som den svakeste styrkegraden et stort korps kan klare, selv om det ikke er det sånn egentlig.

Gammel 21-09-13, 21:54   #57
era

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Begynte med piano da jeg var sju, men kun det grunnleggende, har tråkket mine plikt år i korps og er anstendig på klarinett, men det er cello som er hovedinstrument fra jeg var 11 /12. Synger i kor.

Gammel 21-09-13, 22:05   #58
Sissel

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, jeg har aldri spilt noe instrument.

Gammel 21-09-13, 22:42   #59
C.D

C.D sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

hele korpset!
Aldri vært med på lignende før. Ny dirigent for anledningen.
Skjønner agendaen hans, men det føles litt overkill. Når vi attpåtil kjøres i 2 timer uten pause, da er jo konsentrasjonen på bærtur og. Men ja, det blir spennende å se hvordan resultatet blir neste helg

Ja da håper jeg du tar opp igjen spillingen, Nextlife

Gammel 21-09-13, 23:31   #60
Heddamor

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Gikk på orgelkurs i 3,5 år, men har glemt alt, og da mener jeg virkelig alt. Foreldrene mine hadde dårlig råd når jeg vokste opp, men brukte 20 000 på orgel til meg, for jeg ønsket meg det så veldig. Interessen dabbet fort av, men jeg hadde dårlig samvittighet for at de hadde brukt så mye penger på meg, så jeg fortsatte med kurs. Sikkert derfor alt er borte, er rett og slett uinteressert.

Så svaret er nei, jeg spiller ikke et instrument.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:40.