Sv: Kreta - bleier og barnemat?
Hei!
Vi har akkurat kommet hjem fra Kreta og vår erfaring er at de har både Hipp og Nestle barnemat i alle disse Mini Markedene beregnet på turister. Imidlertid er glassene stort sett fra 4 mnd, så smak og konsistens kan kanskje være litt fremmed for en tass på 9 måneder. Glassene kostet dessuten nesten 20 kr stykket, så hvis det er mulig for deg å ta med, tror jeg faktisk nesten jeg hadde gjort det... Alternativt kjøpt inn poteter og gulrøtter m.m og laget noe selv.
De har grøt og MME også, men alt jeg så var på gresk, så jeg slet med å finne ut av hva som var hva. Jeg hadde heldigvis tatt med 2 ulike pk grøt, og NAN 2 hjemmefra.
Når det gjaldt bleier fikk vi fint tak i Libero til en dyr, dyr penge. Jeg tror jeg hadde satset på å ta med en pakke hjemmefra. Er strålende fornøyd med First Price bleiene fra Meny hvor det er mange i pakka. Badebleier hadde de også på Mini Markedene, men vi hadde tatt med Little Swimmers fra apoteket.
Lurt å ta med evt medisiner (stikkpiller, kløstillende, kortisonkrem, nesedråper osv) hjemmefra. Da får du norsk bruksanvisning, og apotekene på Kreta har åpningstider som er litt hipp som happ. Vi fikk også bruk for termometer, og vi angret på at vi ikke hadde tatt med myggspray (noe med Citronelle til minstemann, så små skal ikke bruke myggmidler med kjemikalier).
Anbefaler også å ta med solkrem og aftersun fra Norge. Her tester vi jo all ting, så da vet du liksom at uv-filtrene holder det de skal
Det er fantastisk vær på Kreta nå, så ha en flott ferie!
Sist redigert av Billa : 06-05-07 kl 22:44.
Årsak: gul-e-røtter :flau:
|