Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er dette en huggorm eller buorm?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-13, 22:59   #21
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dette en huggorm eller buorm?

Og stålormen var som nevnt en øgle.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 23:00   #22
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm, jeg trodde hoggorm var orm. Og slange.

Men ikke hudorm.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 23:01   #23
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Og stålormen var som nevnt en øgle.

En utrolig kvalm øgle, spør du meg.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 23:01   #24
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Buormer har to gule flekker på hodet pluss bukter seg veldig karakterisk (mye).

Gammel 05-09-13, 23:02   #25
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Ser ut som en hoggorm for meg. Særlig pga hodeform.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 23:04   #26
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Ringorm, rundorm, meitemark, er ormer. Huggorm, buorm og diverse andre er slanger.

Repetisjon er viktig for innlæringen, har jeg hørt.

Ringorm er strengt tatt en soppinfeksjon i huden

Gammel 05-09-13, 23:04   #27
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Ser ut som en hoggorm for meg. Særlig pga hodeform.

Veldig enig.

Gammel 05-09-13, 23:10   #28
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så en ganske liten orm med sikk-sakk-mønster som buktet seg veldig - typ svinger på 6-7 cm (dia på slangen var kanskje 1 cm).

Da var det kanskje ikke huggorm?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 23:10   #29
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Ringorm er strengt tatt en soppinfeksjon i huden

Haha, jeg mente leddorm. Aner ikke hvor jeg fikk ringorm fra akkurat nå.

Gammel 05-09-13, 23:24   #30
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Haha, jeg mente leddorm. Aner ikke hvor jeg fikk ringorm fra akkurat nå.

Du får skylde på ipaden eller noe.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 23:26   #31
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Ja. Ringorm = ipadsk for leddorm. Det er ikke hukommelsen det er noe galt med.

Gammel 06-09-13, 10:00   #32
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Stålormen har beinrester, er en øgle, kan miste halen som øgler gjør og har øyelokk den kan blunke med. Det er vel den enkleste måten å bestemme den på.

Buormen har ganske store gule flekker bak hodet/kinnene som er lette å kjenne igjen. Vi har mye buorm her vi bor, og de er i hvert fall mye mørkere på kroppen, nesten sort.

Dette ser ut som en slettsnok, eller en ukarakteristisk hoggorm.

:litt over middels slangebegeistret:

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-13, 10:27   #33
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg så en ganske liten orm med sikk-sakk-mønster som buktet seg veldig - typ svinger på 6-7 cm (dia på slangen var kanskje 1 cm).

Da var det kanskje ikke huggorm?

Mest sannsynlig huggorm om det var tydelig sikksakk.

I HI stemmer jeg for huggorm eller slettsnok. Vanskelig å vite uten å se hodet skikkelig. Jeg ser kanskje antydning til krone. Det tyder på slettsnok, mens statistikken taler for huggorm.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-13, 23:08   #34
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.

Iiik, slange er slange! (Jada, jeg vet at det er forskjell på orm og slange altså, men iiiik!)

Enig! Er så vidt jeg klarer å se bildet.

Gammel 07-09-13, 00:31   #35
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Stålormen har beinrester, er en øgle, kan miste halen som øgler gjør og har øyelokk den kan blunke med. Det er vel den enkleste måten å bestemme den på.

Buormen har ganske store gule flekker bak hodet/kinnene som er lette å kjenne igjen. Vi har mye buorm her vi bor, og de er i hvert fall mye mørkere på kroppen, nesten sort.

Dette ser ut som en slettsnok, eller en ukarakteristisk hoggorm.

:litt over middels slangebegeistret:

Helt enig med deg. Har sett mye buorm opp igjennom, og de er mye jevnere og mørkere i fargen, samt de gule kinnflekkene. Jeg har også sett helt sort og helt brun hoggorm.

Gammel 07-09-13, 02:04   #36
Marla Singer

Marla Singer sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg pleier egentlig å være ganske god til å se forskjell på slanger, men slangen i HI ble jeg usikker på. Bortsett fra at det ikke er en stålorm.

Jeg fant forresten en knallblå huggorm en gang. Veldig rart. Noen som har en forklaring?

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-13, 11:38   #37
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

Kanskje den hadde spist musegift? Musegiften vi hadde på hytta var veldig blå, og all musebæsjen vi fant etterpå var knallblå.

Gammel 07-09-13, 18:22   #38
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Jeg pleier egentlig å være ganske god til å se forskjell på slanger, men slangen i HI ble jeg usikker på. Bortsett fra at det ikke er en stålorm.

Jeg fant forresten en knallblå huggorm en gang. Veldig rart. Noen som har en forklaring?

Blå hoggorm finnes, knallblå vet jeg ikke, men det er kanskje et definisjonsspørsmål. Hoggorm finnes faktisk i ganske mange farger, dog er noen sjeldne. Det finnes også kraftig oransje hoggorm.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-13, 01:32   #39
Marla Singer

Marla Singer sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Blå hoggorm finnes, knallblå vet jeg ikke, men det er kanskje et definisjonsspørsmål. Hoggorm finnes faktisk i ganske mange farger, dog er noen sjeldne. Det finnes også kraftig oransje hoggorm.

Gjør det? Så rart. Jeg har sett massevis av huggorm, men aldri med særlig spesiell farge, bortsett fra den blå. Og den var virkelig knallblå, altså skikkelig ganske lys blå, ikke mørkeblå.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-13, 02:34   #40
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Ser ut som en slettsnok! I såfall et skjeldent og flott syn!
Den har for markerte kjever til å være stålorm, og ser jo mye større ut også.

Se her :http://blogsno.panda.org/blog/2012/0...i-norsk-natur/

Enig. Stålorm er det helt klart ikke.

Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.

Iiik, slange er slange! (Jada, jeg vet at det er forskjell på orm og slange altså, men iiiik!)

Og om det er en slettsnok så er det ikke bare en slange, men en kvelerslange.

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Snok er slange? Hva mener du? Er hoggormer og buormer snoker? Kan man kalle en stålorm snok? Hva med sleve? Vi kaller stålormer elever.

Snok er snok. Hoggorm er hoggorm og buorm er buorm, stålorm er sleve.

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Gjør det? Så rart. Jeg har sett massevis av huggorm, men aldri med særlig spesiell farge, bortsett fra den blå. Og den var virkelig knallblå, altså skikkelig ganske lys blå, ikke mørkeblå.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:02.