|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Ute på tur
|
Sv: Hva spiser deres femåringer?5åringen her er veldig kresen, selv om han begynner å bli litt mer fleksibel nå. Han spiser ikke kjøtt eller fisk, men kjøttdeig, pølser og fiskepinner går ned på høykant. Grøt liker han, frokostblandinger av forskjellig slag, han er nettopp begynt å spise yoghurt igjen og drikker litt melk. Før var det kun vann og eplejuice. Ris med soyasaus, pasta med pesto og potetmos som tilbehør. Av pålegg spiser han smør! Hender han kan godta brunost, men det er ikke ofte. Evt olivenolje med salt og pepper.
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva spiser deres femåringer?
Ja, jeg innså det. Går mye i p mat.......,ikke pålegg på skiven. Noe frukt.
|
|
|
#23 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Hva spiser deres femåringer?
Vår femåring er omtrent på Knertens nivå, skjønt det er litt andre ting han ikke liker, f.eks. liker han ikke rent kjøtt, men spiser farsemat. Han spiser agurk og gulrot og mais, ikke potet. Han stoler derimot ikke på oss når vi sier at dette er noe vi vet han vil like. Saus skrapes vekk. Søsteren min klarte å få i ham en liten porsjon"annerledes" taco med kjøtt i stedet for kjøttdeig, det tok en time og vanvittige ablegøyer for å si det sånn.
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva spiser deres femåringer?I dag fikk jeg igjen lansert denne "ja, jeg vil smake, jeg har jo ikke smakt det før"-greia fra Knerten. Så totalt annerledes enn søstra som ikke ville smake nektarin i går, plomme naboen plukket i hagen, og fox fra lørdagsgodet sitt... (sistnevnte endte hun opp med å prøve likevel, og likte. Hun liker plomme og nektarin også, egentlig)
|
![]() |
|
|