|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#201 |
|
Shake it out!
|
Sv: Høyre og Frp vil sette sosialklienter til snømåking
Jeg synes det er en fryktelig vemmelig og nedlarende generalisering mht Høyre- og FrP-velgere/politikere. Jeg er høyrevelger. Jeg mener at rusmisbrukere er mennesker og kunne godt latt en "måke innkjørselen min" jeg kjenner veldig godt en FrP-velger som tok inn en skakkjørt person som ansatt i bedriften sin. Det gikk helt fint, og kulminerte ikke fordi den ansatte gjorde noe galt, men fordi regelverket ble for vanskelig.
|
|
|
#202 |
|
Librocubicularist
|
Åpenbart. Det er enklast slik.
Korfor kan ikkje rusmisbrukarar måke snø!? Bestemora mi har hatt ein rusmisbrukar som har klippa plenen hennar i fleire år, gjennom eit kommunalt prosjekt. Det funker fett!
|
|
|
|
#203 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Høyre og Frp vil sette sosialklienter til snømåkingDet er veldig vanskelig å sammenligne med andre land. Det krever i alle fall at man ser på mange faktorer samtidig. |
|
|
|
|
|
#204 |
|
Bedreviter
|
Så bra. Hvis det funker, så er det virkelig ikke noe som er bedre enn det. |
|
|
|
|
|
#205 |
|
|
Sv: Høyre og Frp vil sette sosialklienter til snømåkingJeg hadde ikke ønsket at en tung rusmisbruker skulle måket snø i bestemors oppkjørsel uten tilsyn. Til det har jeg for dårlig erfaring med ustabil psyke hos tunge rusmisbrukere. |
|
|
|
|
|
#206 |
|
Librocubicularist
|
Nei, det meiner eg ikkje, men eg meiner at det at det funker for bestemora mi er ein like stor generalisering som at rusmisbrukarar ikkje kan måke snø.
|
|
|
|
#207 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Høyre og Frp vil sette sosialklienter til snømåkingØhhh...jeg håper da ikke at det var Høyre sitt forslag at sosialklienter skulle ut og måke privatpersoners oppkjørsler? Det ville jeg iallfall aldri benyttet meg av. Men jeg ville jo ikke hatt vaskehjelp heller, så jeg er muligens litt i overkant sær på det området. |
|
|
|
|
|
#208 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Høyre og Frp vil sette sosialklienter til snømåkingFor the record: jeg er for aktivitetskrav. Og imot valgfleskløsninger.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#209 |
|
Halloen!
Da tror jeg vi er enige. Muligens? Jeg likte ikke ordlyden i artikkelen, (-de må jammen jobbe for pengene, altså, i det minste måke litt snø!) men jeg liker grunntanken, og jeg har full tro på at det går an å finne løsninger som er verdige og ikke-stigmatiserende, eller i det minste bare er det (stigmatiserende, altså) i en overgangsperiode, helt til vi lærer oss å tenke litt annerledes rundt akkurat de problemstillingene i Norge. For jeg tror det er stort behov for å tenke nytt og annerledes, og stor behov for holdningsendring. Det som virker som snille og greie holdninger, er ikke nødvendigvis det beste for verken enkeltindividet eller samfunnet på lang sikt, tror jeg. |
|
|
|
|
|
#210 |
|
Shake it out!
|
Sv: Høyre og Frp vil sette sosialklienter til snømåkingAlle sosialklienter er ikke psykisk syke tunge rusmisbrukere. Noen er bare rusmisbrukere. Og andre er ikke det en gang.
|
|
|
#211 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Høyre og Frp vil sette sosialklienter til snømåkingJammen det er jo aktivitetskrav allererede!
|
|
|
#212 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Høyre og Frp vil sette sosialklienter til snømåkingJeg snakker ikke "bare" om rusmisbrukere eller ustabile mennesker.
|
|
|
#214 |
|
Halloen!
Nei, fordi jeg mener at de aktivitetskravene som er ikke er gode nok. Oppmøte og søknadsskriving og sånt. |
|
|
|
|
|
#215 |
|
Bedreviter
|
De kan jo ikke mene at man skal sette dem til å måke offentlige områder, for det har vi jo folk i arbeid som gjør allerede.
Nei, det er det vel ingen som sier, men rusmisbrukere og psykisk syke utgjør jo en del av den mengden som FrP og Høyre nå vil sette i arbeid. |
|
|
|
|
|
#216 |
|
|
Men sosialklienter skal jo i følge mange besøke privatpersoner, gjerne sårbare privatpersoner som er ensomme. |
|
|
|
|
|
#217 |
|
Halloen!
Ja, jeg har vel -i motsetning til veldig mange andre i tråden-ikke hengt meg så veldig opp i snømåkingen i seg selv, men vært mer interessert i grunntanken. |
|
|
|
|
|
#218 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Nei, de gjør ikke det, eller ikke bra nok i all fall. Men de finnes.
|
|
|
#219 |
|
Shake it out!
|
Sv: Høyre og Frp vil sette sosialklienter til snømåkingEn tabloid fremstilling. Og om jeg håper jo at man har så
Now it's nothing but MY way! ![]() Sist redigert av Milfrid : 28-08-13 kl 23:57. Årsak: Slippe. Slippe!! |
|
|
|
|
|
#220 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Høyre og Frp vil sette sosialklienter til snømåkingForebygge er viktig! Viktigare enn all verdas aktivitetskrav! Men det betyr ikkje at det ikkje og går an å stille krav for at folk skal motta stønaden.
|
|
![]() |
|
|