Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Opplys meg: ridning

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-13, 14:12   #11
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Opplys meg: ridning

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Kan du utdype litt mer er du snill?

Jeg føler at både speider og riding - når man kommer litt inn i det - er utviklende for personligheten.

Når det gjelder det å holde på med hester, så lærer man så mye annet også. Man lærer å ta vare på et annet dyr. Hvordan skal man sale på dyret. Børste og håndtere dyret etter riding. Hvordan kommuniserer man med de forskjellige hestene underveis. Hva liker hver enkelt hest, og hva liker de ikke. Og så lærer man å jobbe. Det er spesielt å se relativt unge jenter med tynne armer, som måker møkk som en voksen kar. Min erfaring er at hestejenter blir tøffere. Se her eller her.

Når det gjelder speider, så har jeg dessverre begrenset erfaring. Men den erfaringen tilsier at man i stor grad er flinke til å la ungene selv ta ansvar. Man lærer å overleve i skog og mark. Det er en god lederutdannelse. Hadde man nå bare kunnet droppe det kristne innholdet ...

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:21.