Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Drikkevarer i 60-årslag

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-13, 17:35   #1
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Drikkevarer i 60-årslag

Jeg driver og arrangerer overraskelsesfest for min mor som blir 60 år.

Hvor mye alkohol (og hva slags) bør jeg regne med å kjøpe inn? Det er i hovedsak folk på hennes alder. Tenker å servere vin og øl til maten (tapasinspirert koldtbord) og cognac og likør til kaffen.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-13, 18:02   #2
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikkevarer i 60-årslag

Til festmiddag er det vanlig med:
1 enheter til forrett
2 enheter til hovedrett
1 enhet til dessert
1 enhet til kaffe

Til ett tapasbord uten forrett ville jeg ha servert rødvin evt. øl og regnet 3 enheter pr pers. Jeg får somregel 4 gode glass av en rødvinsflaske. Italienske rødviner syntes jeg passer godt.

Gammel 23-08-13, 18:09   #3
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville regnet 1 flaske vin eller tilsvarende per person,dersom det er forventet at de fleste drikker alkohol.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-13, 18:12   #4
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Hvor: Oslo
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Til festmiddag er det vanlig med:
1 enheter til forrett
2 enheter til hovedrett
1 enhet til dessert
1 enhet til kaffe

Til ett tapasbord uten forrett ville jeg ha servert rødvin evt. øl og regnet 3 enheter pr pers. Jeg får somregel 4 gode glass av en rødvinsflaske. Italienske rødviner syntes jeg passer godt.

Jeg har handlet inn mye rødvin og litt hvitvin allerede. Og tenker å servere øl pg alkoholfritt øl /farris i tillegg. Tre enheter til maten er nok et greit utgangspunkt. Så blir spørsmålet hvordan jeg skal fordele det. I øyeblikket har jeg nesten 24 liter rødvin og seks liter hvitvin. Har tenkt å avvente videre innkjøp til svarfristen har gått ut og vi vet hvor mange som kommer. Men er veldig usikker på fordelingen av øl/vin/alkoholfritt. Det vil blir servert punsj som velkomstdrink forresten.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-13, 19:32   #5
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Husk sherry og portvin.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-13, 10:40   #6
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du burde kanskje også ha med noe boblende, enten cava, champagne eller prosecco?

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-13, 18:00   #7
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Jeg ville regnet 1 flaske vin eller tilsvarende per person,dersom det er forventet at de fleste drikker alkohol.

Wow!!! Hvis de er som meg blir det fyllefest da...

Gammel 24-08-13, 20:22   #8
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Husk sherry og portvin.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:36.