Sv: Å gå tomt for knær ...
Opprinnelig lagt inn av løve70, her.
Vel. Jeg er ikke imponert over det offentlige tilbudet. Sliter med skulder/arm etter et kragebeinsbrudd. Fikk i dag valget mellom privat MR på dagen, eller offentlig om 6-8 uker. Heldigvis har jeg råd til å velge, men jamen gir det ikke noen god følelse å kaste bort 2500,- Dette er andre gangen jeg gjør dette, sist var det ryggen og samme valg.
Dette er også et spørsmål om hva man skal forvente og hva som er lurt tenker jeg. Jeg er ikke ortoped og kan på ingen måte uttale meg om den aktuelle saken her, men jeg vet ikke om jeg synes at 6 uker er veldig lang ventetid for noe som ikke er farlig.
Esme, har dere noen ordning hvor MR fra dere prioriteres over fastleger? Det synes jeg man burde ha, for de som allerede er inne i et pasientforløp (for utenforstående er det et begrep vi bruker for standardiserte opplegg for ulike lidelser, det er et veldig godt virkemiddel for å få folk strømlinjeformet gjennom systemet og sikre god oppfølging) er det dumt med ventetid, men det ikke betyr like mye når man kommer utenfra.
Vi krangler endel med MR, men det er mest pga narkosetimer, jeg har inntrykk av at ventetiden på ordinær MR omtrent er ikkeeksisterende? Eller er vi prioritert hos oss?