Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

FPs partibarometer

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva stemmer du?
Høyre 72 23,30%
Arbeiderpartiet 101 32,69%
SV 38 12,30%
Senterpartiet 7 2,27%
Venstre 43 13,92%
Kristelig Folkeparti 9 2,91%
Fremskrittspartiet 5 1,62%
Rødt 7 2,27%
Miljøpartiet de grønne 16 5,18%
Andre 0 0%
Brokkolipartiet 11 3,56%
Deltakere: 309. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-13, 00:46   #11
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: FPs partibarometer

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg lurer egentlig mest på hvor FrP tenker at man skal få penger fra, ikke bare på kort sikt, men på lang sikt.

Vel. Slik utviklingen har vært i Norge over flere tiår, har vi ikke penger heller til å opprettholde de offentlige ordningene som vi har med den politikken SV og Ap vil kjøre heller. Det må rett og slett en del omfattende reformer til slik framtidsutsiktene er nå og hvordan kostnadene vil være. Også får vår generasjon må det gjøres kraftige reduksjoner i henhold til det offentliges utgifter innenfor helsevesen og trygdetjenester.

Enn så lenge er olje løsningen. Det man ellers bare må håpe på, er et kjempeløft innenfor forskning. Dette er imidlertid noe som vil ta lang tid å bygge opp og det bør her satses så blodet renner på andre områder, for vi vil på sikt være helt avhengig av noe annet enn oljen. Misforstå meg rett - jeg er ikke i mot oljeutvinningen, og jeg mener vi her også skal gå i gang med utvinning på nye områder, men man må tenke langt fram.

Å tenke langt fram er vanskelig. I basis er folk stort sett interessert i hva som er best for dem i umiddelbar framtid - for partiene blir det liten gevinst i å prøve å fortelle om hvordan deres politikk skal forme Norge 50 år fram i tid.

Når man ellers ser på de mange dråpene av penger som brukes er det en del å hente. For å sikre oss framover må vi på noen områder tåle at ikke alt blir like bra.

På mange saker er jeg enig med FrP. Problemet mitt med FrP blir deres ståsted i noen enkeltsaker, samt at jeg ikke føler at det er politikere der som "virker gode og troverdige". En del av FrP sine saker som de samler mye støtte på blir for meg fillesaker egentlig.

Problemet med å gjøre en del grep som bør gjøres er at folk per i dag ikke vil være fornøyd med dem. Det er reformer som vil ta lang tid og man vil ikke se effekten av dem om man så skulle få sitte i flere perioder. Problemet videre da er blir at man gjerne ikke får mer enn en periode eller to, før det er skifte og ny kurs.

For meg framstår Høyre som partiet som har en litt mer langsiktig kurs - og realistisk kurs. Men det innebærer en del ting som hos mange ikke vil være populært.

Samtidig vil jeg vel si at media har vært ganske enkeltsporet i hvilke saker Høyre skal "angripes for" i valgkampen. Med det er jo interessant nå at Sigbjørn Johnsen går ut også å sier at de ser at formueskatten kan være problematisk for nyoppstartede bedrifter, og AP gir sin støtte til LHLs planer om et eget privat sykehus....

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:45.