Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Gifte seg i bunad

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-13, 00:36   #21
Serena
Superduperaktiv

Medlem siden: Sep 2008
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: Gifte seg i bunad

Jeg var i bryllup der bruden gikk i bunad, og i stedet for blomsterbukett hadde hun en nydelig blomsterkrans i "rette" farger i håret. Det var skikkelig flott! Men krone er også veldig stilig!

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 01:04   #22
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fløyel sa det jeg skulle si; når ellers i livet kan du bruke KRONE?

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 01:17   #23
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Krone, åffkårs.
Og gratulerer!!

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 10:34   #24
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gratulerer.

Jeg giftet meg i bunad og følte meg veldig vel i den. Det var et lite, borgerlig bryllup og jeg følte ikke at krone passet helt på Tinghuset, så det brukte jeg ikke.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 11:38   #25
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gratulerer med forestående giftemål - så gøy!
Jeg tenker og litt at brudekrone fordrer et realt bondebryllup - men det er innmari stilig da. (og det er vel litt forskjell mellom brudekroner og, kanskje?)

Gammel 19-08-13, 12:10   #26
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Tusen takk for gratulasjoner!

Jeg tror det blir borgelig vielse, jeg tenker nå at kanskje blomster i håret er det som passer best. Fordi vi lurer på å hoppe over tradisjonell bryllupsfest og heller reise bort. Vanskelig dette her!

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 12:33   #27
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Gratulerer så masse!

Jeg synes selvsagt at du gjør som du vil med både bunad og krone. Selv vurderte jeg bunad i eget bryllup, mannen har bunad og vi giftet oss i både bunadvennlige omgivelser og tid (sent september), men mannen var ikke så ivrig på å gå i bunad den dagen. Så da ble det hvit kjole på meg også, er heldig og har mamma som kunne sy.

Krans høres veldig fint ut!
Også mener jeg du gjerne må ha bunad selv om mannen kanskje ikke har selv.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 12:38   #28
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Tusen takk for gratulasjoner!

Jeg tror det blir borgelig vielse, jeg tenker nå at kanskje blomster i håret er det som passer best. Fordi vi lurer på å hoppe over tradisjonell bryllupsfest og heller reise bort. Vanskelig dette her!

med borgerlig vielse er bunad veeeeeeeldig fint, synes jeg. Finnes det et penere og mer pyntet plagg, egentlig?

Hvilken bunad har du?

Gammel 19-08-13, 12:53   #29
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Østfoldbunad. Og jeg føler meg både flott og pyntet i den, så jeg vil jo veldig gjerne bruke den i bryllupet.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 13:33   #30
silje
Superduperaktiv

Medlem siden: Jun 2008
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

JA, bruk bunad. .

Bunad er det absolutte festantrekket.
Har du bunad skal du selvsagt pynte deg i den.
Krone krever kanskje litt mer "bondebryllupsetting"?

Lykke til !

Sist redigert av silje : 20-08-13 kl 10:26.
silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:16.