Sv: Hvorfor stemme SV?
Med de siste meningsmålingene i mente kan jo et svar være at hvis du vurderer å stemme SV så bør du gjøre det nå. Om 4 år kan det være for seint.
SV står for en politikk som både er miljøansvarlig, solidarisk og feministisk. SV er et parti som har vært talerør på stortinget for alt fra asylbarn, voldsutsatte kvinner, utrydningstruede mosearter og faglige rettigheter. Derfor tenker jeg at SV trengs på stortinget, og at et storting uten SV ville være et perspektivfattigere storting. Rett og slett.
Angående hva SV har fått til eller ikke fått til gjennom sine åtte år i regjering, så tenker jeg at SV har vært med på å vri retningen i politikken ganske kraftig til venstre. Bare det at vi nå diskuterer problemet knyttet til at noen av de barna som er født etter 1. september ikke får barnehageplass før 1. august året etter, i stedet for å diskutere hvorvidt man i det hele tatt har sjans til å få barnehageplass før ungen begynner på skolen er en himmelvid forskjell. At alt ikke er perfekt eller at det fortsatt er lang vei igjen å gå på noen områder er ikke for meg et arguement for å begynne å gå i en helt motsatt retning.
Og ja, som det skinner gjennom, jeg er SV´er selv. Og klar for å ta i mot både pepper og motforestillinger med flere argumenter. 
|