Sv: [valg] Blir det FrP i regjering om det blir borgerlig (altså regjeringsskifte)?
Opprinnelig lagt inn av Billa, her.
Igjen, kan du fortelle meg HVOR jeg finner at de gjør dette? Partiprogrammet? Media? Og da regner jeg med at du mener utover de tilfellene hvor også andre politiske motstandere mener det samme (som i saken om Asylbarna, eller romfolket for den saks skyld).
Å snakke om populisme 4 uker før valget blir litt spesielt, i og med at milliardene flyr høyt hos alle om dagen, og Det Store Norske leksikons definisjon på begrepet særlig beveger seg mot den grønne delen av partiNorge.
Begynne å snakke om populisme 4 uker før valget?? Eh, har ikke FrP alltid vært er populistisk parti?? Jeg har studert europeisk populisme og finner populistiske generelt motbydelig - hvordan ellers kan jeg forklare det?
For meg er retorikken til FrP på er helt annen nivå en hos de andre partiene. Så f.eks sist gang Per Sandber, Tzechner og han mannen fra Ap som jeg ikke husker navnet på satt på Dagsnytt atten og diskuterte asylbarna så bruker Sandberg, i klassisk FrP tradisjon, et retorikk som er så langtfra "virkeligheten" de to andre at det blir det jeg i mangel på et bedre ord kaller motbydelig.
Jeg personlig, grøsser ofte når jeg hører FrP sin språkbruk, så for meg er det mer en konkretet og det tror jeg det er for fryktelig mange andre også.
Sist redigert av Lisa : 18-08-13 kl 13:48.
|