Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er det beste med at hverdagen snart er her igjen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-13, 17:39   #21
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det beste med at hverdagen snart er her igjen?

Det beste er helgefølelsen og å treffe noen av kollegene og at snart kan man begynne å glede seg til jul!

Gammel 17-08-13, 19:02   #22
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg:jobben min og kollegaene mine, for gutta: hverdagen. Jeg synes hverdager er kjedelige, men jobben min er super

Gammel 17-08-13, 19:08   #23
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Hverdagen min starter ikke på lenge enda. Men jeg gleder meg på snuppa sine vegne som får i bhg igjen, og at det skjer mer enn jeg klarer å sørge for når jeg og hun er alene her hjemme for tiden. Mannen er jo på jobb, og formen min er i kjelleren.

Hverdager er fine og greie de, men ferie hele familien sammen er bedre.

Gammel 17-08-13, 19:17   #24
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det beste med hverdagen igjen er at jeg slipper å legge kabal med ungene om hvem som skal være hvor og når. 8 uker skoleferie, men vi voksne hadde bare fire uker, to uker sammen og en hver for oss alene med ungene.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-13, 19:21   #25
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Hverdagen er vel i gang for mange allerede? Jeg vet ihvertfall ikke om så mange som har sommerferie til 17. august.

Å jobbe når barna bare er på SFO føles fortsatt som ferie, jeg føler iallfall ikke at hverdagen setter i gang for fullt før det er lekser som skal følges opp og X antall aktiviteter som skal gjennomføres i løpet av uka.

Det beste med at hverdagen starter igjen er at jeg klarer å ha et greit kosthold. Og at ungene krangler mindre. Ja, og den morsomme jobben med mange fantastiske mennesker rundt meg.

Gammel 17-08-13, 19:26   #26
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her startet skolen på onsdag, og noen aktiviteter startet også denne uka. Jeg kjenner egentlig at det er litt deilig å være ferdig med de mest hektiske årene, med opp til fire barn som skulle på treninger, fotballkamper, musikkskole og mye forskjellig.

Nå er det bare ett barn hjemme, og i år er det tennis to kvelder (som mannen min har sagt han skal kjøre til), og piano (rett etter skolen, han går selv).

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-13, 19:41   #27
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, at ungene kommer på skole og får rutiner igjen. Selv om disse ukene i jobb, men uten lekser og fritidsaktiviteter har vært nesten som ferie.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-08-13, 19:42   #28
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Hverdagen har vært igang i ei uke her.

Eneste fordelen er vel at ungene får utløp for det sosiale i bhg ja, men eg foretrakk nok "sove til over su, slumre i senga med og uten unger til en gang etter åtte" og heller sosialisere dem litt selv, enn denne "sprett ut av senga klokka seks og lat som om du er våken og blid, for det skal ungene også være"-hverdagen...

Gammel 17-08-13, 19:51   #29
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

At Lillebror skal i barnehagen. 7 uker fulltid med den energibomben på fulltid er i meste laget for mor...

Gammel 17-08-13, 19:56   #30
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

At jeg slipper å ha tid til å tenke så mye. Jeg kan konsentrere meg om familie, jobb og hobbyer, og skjite i alt som ikke fortjener en tanke.

Gammel 17-08-13, 20:16   #31
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror jeg nyter de små minuttene alene enda mer i hverdagen. Sånn som nå:sol, kaffe, dagsrevyen og alene hjemme.

Gammel 17-08-13, 20:26   #32
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her er hverdagen igang for fullt og jeg må innrømme at det ikke er noe "beste" med det i forhold til å ha ferie; Vi har nemlig hatt en deilig ferie med late dager, fint vær og det hele. Første dagene av ferien synes jeg det var tungt å tenke på at ungene skulle være hjemme såååå lenge uten barnehagen, men det gikk seg veldig fort til og nå synes jeg nesten det er litt dumt at de må være i barnehagen igjen. Så, jeg gikk ikke lei ferie rett og slett, vi koste oss masse alle sammen

Gammel 17-08-13, 20:42   #33
Trixie

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Det må vel være at vi får litt rutine på ting igjen.
Jeg er student, så ungene og jeg har hatt lang sommerferie.
Men på mandag er det på igjen, og det skal bli helt greit. Vi har masse å glede oss og se fram til.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-13, 23:11   #34
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Mer egentid. Rutiner. Lettere å leve litt sunt igjen. Hverdager er helt allright.

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-13, 23:23   #35
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

- mer egentid
- ungene er mer sosiale
- sunnere mat
- mer aktivitet
- nye utfordringer

(men er på ferie nå..)

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-13, 23:30   #36
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter å ha vært sammen med kranglete unger døgnet rundt i syv uker så var jeg veldig klar for jobb på mandag. Jeg er et bedre menneske og mamma når jeg ikke behøver å tråkke rundt med ungene mine.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-13, 00:12   #37
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

At jeg slipper å være misunnelig på de som har ferie. Neste år skal jeg og ha ferie. Denne sommeren har ikke kjentes ut som en sommer.

Gammel 18-08-13, 00:14   #38
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Hverdag er finfine saker. Dagene flyter på gode rutiner, ungene får stimulert de små grå på skolen, jeg får bruke dagene på den fine arbeidsplassen, helgene får verdi igjen. Det er masse å glede seg over.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-13, 00:19   #39
Marla Singer

Marla Singer sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes det er kjempefint å komme inn igjen i gamle og nye rutiner. Det fungerer absolutt best for å få gjort de "riktige tingene", og ikke bare det jeg har aller aller mest lyst til akkurat nå (=ferie ). Ellers har jeg en haug av gode kollegaer, og skal igang med siste året av studier, noe som blir veldig spennende og gir meg mye.

Hverdager er fine og verdifulle fordi de inneholder alt det arbeidet som fører en i mål til slutt, når det gjelder både mindre og større prosjekter av ulike slag.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-13, 00:41   #40
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg er rutineglad og har dessuten såpass små barn at tre uker ferie og farting hit og dit med til dels upraktiske forhold, baby som er i "alle andre enn pappa og mamma og storesøster er skumle"-fasen og toåring som tester grenser er litt slitsomt, selv om jeg er aldri så glad i dem. Så her ser jeg frem til å nyte de siste 6 ukene (!) av permisjonen med lille, store babyen, få rutiner på plass igjen, bli hakket sunnere og gå mye mer tur. Og så vet jeg at toåringen elsker barnehagen, så jeg tror jommen hun har mye å se frem til der, hun også.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:43.