Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Å synge i kor når man har barn i skolealder?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-13, 13:14   #1
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å synge i kor når man har barn i skolealder?

Jeg synes egentlig altstemmer ofte er morsommere. Jeg kan synge alle stemmene, men det er ikke alt som høres like smart ut.

Gammel 12-08-13, 13:32   #2
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg synes egentlig altstemmer ofte er morsommere. Jeg kan synge alle stemmene, men det er ikke alt som høres like smart ut.

I det gamle koret mitt ble det en stående spøk at altene var smartere, for de måtte lære seg flere stemmer. Mens sopranene var dummere for alt de kunne synge var melodistemmen. Dette var det ei sopran som sa! Men det er altså IKKE fakta! (Men litt morsomt for oss alter å spytte ut når vi fikk pes for å synge feil el.l. )

Gammel 12-08-13, 23:08   #3
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

I det gamle koret mitt ble det en stående spøk at altene var smartere, for de måtte lære seg flere stemmer. Mens sopranene var dummere for alt de kunne synge var melodistemmen. Dette var det ei sopran som sa! Men det er altså IKKE fakta! (Men litt morsomt for oss alter å spytte ut når vi fikk pes for å synge feil el.l. )

I "kaffekoret" jeg var med i en stund, var det temmelig mange "sopraner" som burde ha sunget alt. Begrunnelsen for at de sang sopran var at det var de enkleste stemmene. -Så fikk det ikke hjelpe at damemenneskene enten ble fullstendig tause, eller hørtes ut som verpende høner, når det var tid for de høyeste tonene.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-13, 10:45   #4
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

I "kaffekoret" jeg var med i en stund, var det temmelig mange "sopraner" som burde ha sunget alt. Begrunnelsen for at de sang sopran var at det var de enkleste stemmene. -Så fikk det ikke hjelpe at damemenneskene enten ble fullstendig tause, eller hørtes ut som verpende høner, når det var tid for de høyeste tonene.

Nå måtte jeg le her. Hørte virkelig for meg verpende høner i kor.
Nå skal det sies at i de to korene jeg har gått i så har sopranene vært fantastiske! Veldig dyktige og tilpasningsdyktige.
Men jeg kjenner til det pøbelsara sier ang medkorister som synger falskt. Vi hadde ei innom i siste koret som var helt forferdelig. Hun holdt ikke mer enn to uker heller, og jeg FATTER ikke hvordan hun kom inn i koret i det hele tatt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:52.