Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Er 1 hel dag i Legoland nok?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-13, 14:08   #21
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er 1 hel dag i Legoland nok?

Jeg ville valgt fårup i kombinasjon med Legoland siden dere skal reise via Hirtshals. En dag i Legoland og en dag i fårup. Hvis man tar kveldsfergen fra Hirtshals kan man være i fårup fram til kl 19 på kvelden. Det er bare rundt 45 min kjøring fra Fårup til fergen. Bading i fårup i høstferien ville jeg ikke satset på siden det er utendørs, men ellers har Fårup veldig morsomme aktiviteter.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-13, 14:15   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kommer nok til å dra hjem tidlig på søndagen, for om vi tar kveldsferja hjem er vi ikke hjemme før midt på natta (tar jo 3 timer å kjøre hjem fra Kristiansand og) og siden vi skal på jobb på mandagen så utgår det, det orker jeg ikke.
Men vi har altså hele fredag og lørdag til fri disposisjon, så det blir bra. Får vurdere Fårup på lørdagen, hvis ikke blir det nok Aquadome.
Jeg synes det er så tragisk at jeg ikke kan ta berg- og dalbanene, elsker jo det. Men jeg får ta det igjen.

Gammel 11-08-13, 14:16   #23
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes en dag i Aquadome er for mye, så det ville ikke jeg prioritert. Vi hadde nok tatt to dager i parken, og to kvelder i Aquadome. Aquadome har mye lengre åpent enn Legoland, så sånn sett utfyller de hverandre fint Da vi var der så tror jeg vi hadde tre dager i parken om jeg ikke husker feil, men både vi og barna trives godt i parker og synes det beste er å gjøre seg skikkelig ferdige med de ulike rides'ene

Vi var i Disneyland i Paris ifjor da jeg var gravid. Og det er begrensinger ja. Men jeg tok endel allikevel, og var jeg i tvil så tok mannen den først og vurderte for meg.

For en super bursdagsgave til 10-åringen

Gammel 11-08-13, 14:17   #24
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Aquadome er supert - jeg hadde klart prioritert det!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-13, 14:22   #25
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Vi kommer nok til å dra hjem tidlig på søndagen, for om vi tar kveldsferja hjem er vi ikke hjemme før midt på natta (tar jo 3 timer å kjøre hjem fra Kristiansand og) og siden vi skal på jobb på mandagen så utgår det, det orker jeg ikke.
Men vi har altså hele fredag og lørdag til fri disposisjon, så det blir bra. Får vurdere Fårup på lørdagen, hvis ikke blir det nok Aquadome.
Jeg synes det er så tragisk at jeg ikke kan ta berg- og dalbanene, elsker jo det. Men jeg får ta det igjen.

Hvis fårup vurderes til lørdagen ville jeg valgt overnatting i nærheten av Hirtshals mellom lørdag og søndag. Hvis overnatting er i Billund ville jeg ikke brukt tid på kjøring til fårup og tilbake. Ikke djurs heller forresten. Da er sikker bading i Billund et bedre alternativ.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-13, 14:24   #26
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ungene mine synes en hel dag i Aquadome er supert, og jeg synes det er bedre å ta en lang økt der enn å styre med flere småturer. Jeg stemmer for fredag i Legoland og lørdag på Lalandia. Dere kan evnt. ta litt lekeland på Lalandia før dere går på badeland eller litt lekeland etterpå. Dere skal bo på Lalandia eller? Det koster en god del å komme inn på badeland på Lalandia om en ikke bor der.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-13, 14:24   #27
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, vi heller mest mot 1 dag i Legoland og 1 dag i Aquadome, men aller mest mot 2 dager i Legoland, egentlig. Synd jeg ikke kan spørre eldste hva hun vil.

Gammel 11-08-13, 14:29   #28
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Ungene mine synes en hel dag i Aquadome er supert, og jeg synes det er bedre å ta en lang økt der enn å styre med flere småturer. Jeg stemmer for fredag i Legoland og lørdag på Lalandia.

Vi har vært der mange ganger og ungene (og jeg!) er gjerne en hel dag i Aquadome - null problem.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-13, 14:31   #29
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg kan nok også kose meg en hel dag i Aquadome, og det kan ungene og, vet jeg.
Må forresten sjekke mattilbudet i Legoland og Aquadome. Er det lov å ha med mat?

Gammel 11-08-13, 14:33   #30
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

I Legoland kan du ha med mat. Det er oppbevaringsrom (uten sikkerhet) hvor du kan sette fra deg kjølebag e.l., for så å hente den igjen senere.

I Aquadomen er det nok ikke lov å ha med mat. Men du får kjøpt mat der, altså. Helt vanlig fastfood av typen burger, pommes frites, o.l. Det ene spisestedet (tempelet) inne i aquadome var stengt da vi var der i sommer.

Gammel 11-08-13, 14:35   #31
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Vi er veganere, så det frister liksom litt lite å leve på pommes frites, men jeg skal sjekke litt før vi drar. Legoland er grei da, vi kan ha med litt selv og se hva vi ellers finner.

Gammel 11-08-13, 14:42   #32
teamor
Superduperaktiv

teamor sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
teamor er litt kulteamor er litt kul
Standard

Både djurs og fårup er stengt i høstferien. Og legoland er bare åpent tirsdag og fredag! Til info :-) Men det er vel gjerne helgeåpent alle steder?

teamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-13, 14:44   #33
teamor
Superduperaktiv

teamor sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av teamor, her.

Både djurs og fårup er stengt i høstferien. Og legoland er bare åpent tirsdag og fredag! Til info :-) Men det er vel gjerne helgeåpent alle steder?

Nei, ikke helgeåpent på djurs i allefall. Men nå vurderer du gjerne ikke djurs uansett da

Gammel 11-08-13, 14:46   #34
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

På legoland.dk står det at det er åpent hele min høstferie, iallfall.

Gammel 11-08-13, 14:51   #35
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Oj det kom jeg ikke på å sjekke, engang, herregud. Trodde ikke sånne parker stengte i en høstferie, når folk faktisk drar dit?

Gammel 11-08-13, 14:53   #36
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

De er stengt onsdager og torsdager ser jeg

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-13, 14:53   #37
teamor
Superduperaktiv

teamor sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

På legoland.dk står det at det er åpent hele min høstferie, iallfall.

Ok. Uke 40 er det i allefall kun tirsdag og fredag + helgen.

Og både Fårup og Djurs er stengt begge ukene inkludert helgene.

Gammel 11-08-13, 14:56   #38
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

http://www.legoland.dk/Planlag-dit-besog/abningstider/

De har åpent 10-18 på fredagen og 10-20 på lørdagen. Ble plutselig usikker på om vi heller skal ta lørdagen da, siden de har lenger åpent da. Høstferien her er i uke 41, så vi drar da torsdag 10. og hjem igjen søndag 13.

Gammel 11-08-13, 14:57   #39
teamor
Superduperaktiv

teamor sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

http://www.legoland.dk/Planlag-dit-besog/abningstider/

De har åpent 10-18 på fredagen og 10-20 på lørdagen. Ble plutselig usikker på om vi heller skal ta lørdagen da, siden de har lenger åpent da.

Men det er sikkert betydelig mer folk der på lørdagen?

Gammel 11-08-13, 14:58   #40
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skal dere bo i lalandia? Da kan du jo kjøpe sånne fellespass så dere kommer inn begge steder. Jeg synes ikke man trenger en hel dag i aquadome, det som kan fungere ganske greit er å ta et par timer der to dager på rad og legoland resten. Eller en halv dag aquadome.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:08.