|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Curlingkone
|
Sv: Mormor og de åtte ungeneMen om de lager en annen historie, hvorfor ikke lage den annerledes da? Og ikke halvveis kopiere en stor klassiker innen barnelitteratur og film?
|
|
|
#22 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mormor og de åtte ungene
Men på den andre siden, hvorfor det? Hvorfor ikke la seg inspirere av ting som eksisterer? |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Jeg er enig. (Det er ikke dermed sagt at jeg misliker originalen, altså.) |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Mormor og de åtte ungeneHusker bare Reisen til julestjernen i fjor, den var jo helt annerledes enn originalen, men jeg likte den kjempegodt. Fantastisk film!
|
|
|
#27 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Mormor og de åtte ungeneKjenner at jeg er veldig enig med Hyacinth og Tallulah her. Hva er galt med å la seg inspirere av en eksistrende fortelling? |
|
|
|
|
|
#28 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Mormor og de åtte ungeneSyns det er helt OK at de endrer litt på rammene og historien. Vil man se den originale, er den jo allerede laget.
|
|
|
#29 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Mormor og de åtte ungeneMen musical, hvorfor må de det? |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Mormor og de åtte ungeneJeg har vel egentlig aldri vært noe fan av den historien uansett, men ja, det er jo veldig vanlig å skrive om manus for film, også når det er laget film tidligere. I USA lager de til og med ofte et par forskjellige mulige avslutninger på enkelte av filmene, også tar de inn publikum som får stemme på hvilken de likte best. Og da blir det slik. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Mormor og de åtte ungeneDet høres mest ut som det er rammen rundt som er endret. Mine minste forventer nok at bok og film er lik. Men det blir jo en måte å lære at man kan gjøre det ulikt alikevel. Det er mye for barn som er likt helt ned til de små detaljene.
|
|
|
#32 |
|
This is normal!
|
Enig. Jeg liker at man tar en kjent historie og gjør noe med den. Forutsatt at det blir gjort på en god måte selvfølgelig. Dere som vil se det dere har lest og sett før, kan jo bare få tak i den gamle serien eller lese bøkene igjen. (Serien holdt ungene og jeg på å sovne av da vi så den for litt siden. I forhold til "2013-standard" opplevde vi den som grusomt dårlig. Men det er moro å se Oslogatene og klær, interiør og sånn.)
|
|
|
|
#33 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Mormor og de åtte ungeneJeg bryr meg ikke så mye om endringene, men musical er utelukket. :grøss: Jeg får sende mannen på kino med ungene.
|
|
|
#34 |
|
Hertuginne
|
Sv: Mormor og de åtte ungeneJeg fortalte det til mannen og han bare flirte og sa at det var en morsom vri, så jeg antar at det er jeg som er en smule konservativ.
|
|
|
#35 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Mormor og de åtte ungeneGleder meg jeg! Det står vel at den er basert på ? Da må man jo bare forvente at den ikke er helt lik. Jeg har nok blitt mer skuffet om de har laget blåkopi av tidligere filmer. Musicalsjangeren blir enten stilig eller slitsom - kommer veldig an på
|
|
|
#36 |
|
Borte
|
Sv: Mormor og de åtte ungeneNå har jeg sett filmen og kan konstatere at begge ungene elsket den iallefall.
|
|
|
#37 |
|
Glamorøs
|
Det må være den mest kårni beskyldningen når det kommer til verker av AnneCath Vestly. Dama som skrev om utearbeidende mødre, alenefedre og nøkkelbarn, liksom. Jeg vil tro at hun hadde hatt forståelse for både skilsmisser og pakistanse drosjesjåfører.
|
|
|
#38 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Sv: Mormor og de åtte ungeneSyntes Steinar Sagen var et høydepunkt jeg! Reagerte mest på at Mina og Milli var tvillinger... Syntes det var en grei film og sangene er bedre i etterkant. Jeg liker faktisk hele filmen bedre i etterkant, enn da jeg så den, så bør kanskje se den en gang til.
|
|
|
#39 |
|
Panzerekstremfeminist
|
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Guardian of the galaxy
|
Det er vakkert, er det.
|