Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Kokebok for barn

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-11, 21:20   #1
emma71
utfordrer ikke
 
emma71 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 688
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Kokebok for barn

Jeg visste ikke om jeg skulle legge tråden her eller i matforumet, men jeg prøver meg her.

Jeg husker at jeg eller broren min hadde en kokebok for barn når vi var små. Jeg er født i 1971 og han i 1975. Jeg trodde kanskje det var Donald Ducks kokebok, og kjøpte et eksemplar jeg fant på Finn. Men den var jo alt for ny. Ingen gjenkjennende oppskrifter heller. Jeg husker helt ærlig ikke noe særlig fra kokeboka, men mener det var mye tegnede illustrasjoner til oppskriftene. Noen som aner hvilken bok jeg er ute etter?

__________________
Mamma til storebror, født jan 06 og lillesøster, født april 09.
emma71 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 21:33   #2
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.776
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kokebok for barn

Jeg er født i 78 og mener jeg har hatt en sånn kokebok. Var den rød utenfor?

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 21:49   #3
emma71
utfordrer ikke
 
emma71 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 688
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Sv: Kokebok for barn

Tja, si det, jeg husker vel egentlig ingenting annet enn at det var en kokebok.

__________________
Mamma til storebror, født jan 06 og lillesøster, født april 09.
emma71 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 21:50   #4
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kokebok for barn

Jeg har en sånn kokebok, den er blå og har verdens beste muffins!

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 22:14   #5
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kokebok for barn

Kan det være denne? Jeg fikk den som liten, og har vært kjempeglad i den. Hattemakerens store sjokoladekake har fulgt meg gjennom livet.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 22:19   #6
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Kokebok for barn

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Jeg har en sånn kokebok, den er blå og har verdens beste muffins!

Å ja! Det er de gode muffinsene jeg husker best. Den ligger hos foreldrene mine, så eksakt tittel har jeg ikke, men som Turban Smukk sier er den blå, lyseblå mener jeg å huske. Og et stort bilde av Mikke Mus hvis jeg ikke husker feil.

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 22:21   #7
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Kokebok for barn

Mikke Mus kokebok heter den.

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 23:03   #8
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kokebok for barn

Jeg har en Mikke Mus kokebok som er blå. Jeg er født i -78.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 23:52   #9
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kokebok for barn

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 00:09   #10
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.024
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kokebok for barn

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Denne hadde vi også - jeg er født i 71. Jeg husker at jeg brukte den en del, men ingen spesifikke retter eller oppskrifter. :mimre:

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 00:12   #11
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kokebok for barn

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Den har vi her i huset også. Jeg brukte den en del i oppveksten, nå er det neste generasjon som har overtatt.
Den store stygge ulvens sjokoladekake er kjempegod!

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 07:57   #12
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kokebok for barn

Jeg har donald kokeboken enda, mulig jeg har to stykker - da kan du få den ene om du vil - sjekke om jeg finner de igjen.

Har også hatt mikke mus.

Nå hr vi "lage mat sammen" "kokebok for gutter" og "tøff mat for gutter og jenter" - de er med litt mer ny og spennende mat. Jeg liker ikke så godt de gamle som er mest pizza, pølser og kaker.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 08:03   #13
emma71
utfordrer ikke
 
emma71 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 688
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Sv: Kokebok for barn

Takk for alle svar. Jeg husker bildet til Mikke Mus kokebok, men jeg er tror den jeg er ute etter er den du nevner, Irma, for Hattemakersjokoladekake var veldig kjent.
Nip; jeg har kjøpt Donald-boka, ellers takk. Og ja, de gamle har mye pizza og pølser og kaker, det var det som var nytt og spennende på 70-tallet.

Hvor får jeg kjøpt en sånn bok da, tro? *ut å google*

__________________
Mamma til storebror, født jan 06 og lillesøster, født april 09.

Sist redigert av emma71 : 04-09-11 kl 08:09.
emma71 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 08:18   #14
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kokebok for barn

Vi har bruktboka, der har de mye gamle bøker, det finnes vel flere steder i landet

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 09:00   #15
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 957
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: Kokebok for barn

Er det Mikke Mus kokebok?

__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 10:35   #16
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kokebok for barn

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Kan det være denne? Jeg fikk den som liten, og har vært kjempeglad i den. Hattemakerens store sjokoladekake har fulgt meg gjennom livet.


Denne har jeg ennå. Og bruker ennå.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 11:56   #17
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kokebok for barn

Opprinnelig lagt inn av emma71, her.

Hvor får jeg kjøpt en sånn bok da, tro? *ut å google*

Den finnes iallefall på ulike bibliotek ser jeg, så å låne den (og evt. kopiere den) kan du jo gjøre i påvente at du får tak i et brukteksemplar.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 20:23   #18
emma71
utfordrer ikke
 
emma71 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 688
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Sv: Kokebok for barn

Jeg fant masse bibliotek-linker ja, vi får sjekke der først. Brukthandler har vi ikke i nærheten.

__________________
Mamma til storebror, født jan 06 og lillesøster, født april 09.
emma71 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 13:43   #19
JustJ
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2012
Innlegg: 3
JustJ har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kokebok for barn

Jeg er født i 1980 og brukte Mikke Mus kokebok mye. Her er forresten oppskriften på muffinsene: http://matmedmonkis.blogspot.no/2009...e-muffins.html

JustJ er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no