|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke reisemål i Europa er rimelig sikre i forhold til sol og varme i høstferienKreta ser jo ut til å vere et dårlig i valg på den tiden..? :grøsse:
|
|
|
|
#22 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Hvilke reisemål i Europa er rimelig sikre i forhold til sol og varme i høstferien
Vi var vel 2-3 uker før kan jeg tenke meg. Er sånn sett første året vi er der i høstferien som sådan, ettersom det er første år med skolebarn. Men som regel har vi vært der i 14 dager med avreise rundt 20. september, hvert år foruten 2005 og 2012. Seneste jeg har vært er med hjemreise 5. oktober. I år er vi der 27. sept-4. okt.
|
|
|
#23 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Hvilke reisemål i Europa er rimelig sikre i forhold til sol og varme i høstferienJeg minnes forøvrig vi kom hjem rett før det dårlige været i 2006. Da var poden 4-5 mnd når vi var der. Vi dro mulig hjem når dere kom ned, Synnemor.
|
|
|
#24 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke reisemål i Europa er rimelig sikre i forhold til sol og varme i høstferienHøstferien er jo alt fra uke 39 til 42 i Norges land. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke reisemål i Europa er rimelig sikre i forhold til sol og varme i høstferien
Mhm, og her i Nord-Norge er den ikke en hel uke engang.
|
|
|
#26 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Hvilke reisemål i Europa er rimelig sikre i forhold til sol og varme i høstferienTyrkia! Kan bli litt mer vind og bølger utover i oktober, røde flagg på stranden etc, men i uke 40 bør det være ok, på det jevne. Veldig varmt i sjøen, 25-30 grader i luften.
|
|
|
#27 |
|
Duracell
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Sv: Hvilke reisemål i Europa er rimelig sikre i forhold til sol og varme i høstferienVi reiser til Tyrkia. Vår 3. høstferie i Tyrkia og har hatt ett døgn med dårlig vær de to foregående årene - men det er jo helt greit så lenge det blir bra igjen etterpå
|
|
|
#28 |
|
intro
|
Så rart at det er forskjell på det! Jeg mener å huske at både høst- og vinterferien var slik for oss på Østlandet i min oppvekst også, men det kan være jeg husker feil.
|
|
|
|
#29 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Jeg har heller ikke vokst opp med en uke høstferie. Det er ikke rart at det er forskjell. Det er kommuner og skolen selv som vedtar skolerutene. Så lenge alle barn har 190 skoledager som spenner over et visst antall uker, så er de opp til skolen selv. Mine unger starter skolen 15.8. i år. På naboskolene starter de langt ut i uka etter. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Jeg husker ikke det samme som deg. Jeg er ganske sikker på at jeg alltid har hatt en ukes høstferie. Men det er vel bare ett år eller noe vi har gått på samme ungdomsskole. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvilke reisemål i Europa er rimelig sikre i forhold til sol og varme i høstferienVi skal til Spania også i år. Sålangt har vi hatt helt flott vær i høstferiene. Litt kjølige kvelder, men varmt på dagen og godt og varmt i vannet. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
One of These Days
|
Hvor i Spania skal dere? Skal til Spania vi også. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
Vi var der ca 7.10-21.10 mener jeg. Høstferien hos oss er uke 41 og så tok vi en uke til etterpå. De stengte alt av hoteller for vinteren den helga vi dro hjem. Å reise til Kreta rundt 20.9 tror jeg er temmelig mye mer værsikkert enn midt i oktober. Jeg skal ikke dit i oktober flere ganger i alle fall.
|
|
|
#34 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Hvilke reisemål i Europa er rimelig sikre i forhold til sol og varme i høstferienTusen takk for mange svar! Jeg føler meg dog fortsatt veldig usikker. Jeg har vært på Kreta midt i september en gang, og det var så mye vind at vi knapt nok fikk badet, selv om det var rundt 40 grader. Det er kanskje flere av de aktuelle plassene som er sårbare for mye vind om høsten?
|
|
|
#35 |
|
kamelkonsument
|
Sv: Hvilke reisemål i Europa er rimelig sikre i forhold til sol og varme i høstferienFølger med.
|
|
|
#36 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvilke reisemål i Europa er rimelig sikre i forhold til sol og varme i høstferienJeg slenger meg på denne tråden. Jeg har lyst til å reise et sted vi kan slappe av, men hvor det er nok natur/kultur/historie til at jeg ikke blir gående rundt som en tiger i bur.
|
|
|
#37 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvilke reisemål i Europa er rimelig sikre i forhold til sol og varme i høstferienRhodos var tipp topp på den tiden da vi var der hvertfall. Gamlebyen og "den hvite byen" (husker ikke navnet) er vel verdt et besøk. På østkysten er det ikke vind, vestkysten er det mye vind.
|
|
|
#38 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Sv: Hvilke reisemål i Europa er rimelig sikre i forhold til sol og varme i høstferienHar dere en hel uke høstferie? Urettferdig her er det bare torsdag og fredag :/ Jeg har så lyst å dra en uke en plass men passet seg ikke i vår eller i sommer og kunne ha tatt turbo ut men snoopy begynner nå i 1 klassen og det blir for dumt :/
|
|
|
|
#39 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Hvilke reisemål i Europa er rimelig sikre i forhold til sol og varme i høstferienVi har bestilt tur til Lefkas 30 sept til 7 okt. Har aldri vært der, men temperaturoversikten ser bra ut. Man flyr til Preveza på fastlandet og buss ca en time, bro over til øya i det joniske hav. Ligger på vestkysten og sør for Korfu. Klarte faktisk å spore opp en anstendig pris selv om det er høstferie.
|
|
|
#40 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvilke reisemål i Europa er rimelig sikre i forhold til sol og varme i høstferienLykken; jeg har vært i Parga (på fastlandet), i samme område. Jeg syns det var nydelig der, og har veldig lyst til å reise tilbake. Vi leide bil og kjørte innover i landet og opp i fjellene, og fikk oppleve et Hellas veldig ulikt øyene.
|
![]() |
|
|