Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvilke reisemål i Europa er rimelig sikre i forhold til sol og varme i høstferien?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-13, 19:42   #21
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke reisemål i Europa er rimelig sikre i forhold til sol og varme i høstferien

Kreta ser jo ut til å vere et dårlig i valg på den tiden..? :grøsse:

Gammel 31-07-13, 20:56   #22
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke reisemål i Europa er rimelig sikre i forhold til sol og varme i høstferien

Opprinnelig lagt inn av Synnemor, her.

Da kan du ikke ha vært der høstferien 2006 - vi var der 14 dager og 11 av dem var det 12 grader og striregn. Veiene raste sammen, alt var søkkvått (inkl pass og flybilletter som lå i safen) og folk ringte fra Norge og lurte på om vi var i live etter å ta sett på nyhetene på TV2 om det festlige været. Vi frøs og frøs, alle ble syke da alt av klær var fuktig hele tiden. De tre siste dagene skinte det opp og ble 30 grader igjen

Kreta kan altså være strålende i oktober, men du har ingen garanti. Jeg kommer aldri til å dra dit så sent på året igjen :syk i tre uker etterpå:

Vi var vel 2-3 uker før kan jeg tenke meg. Er sånn sett første året vi er der i høstferien som sådan, ettersom det er første år med skolebarn. Men som regel har vi vært der i 14 dager med avreise rundt 20. september, hvert år foruten 2005 og 2012. Seneste jeg har vært er med hjemreise 5. oktober. I år er vi der 27. sept-4. okt.

Jeg kan virkelig ikke snakke for andre enn meg selv, men jeg har ikke opplevd videre dårlig vær der på den tiden, ikke enda, foruten noen dager med litt ekstra vind. Sammenlignet med april/mai liker jeg september langt bedre, for selv om det ikke er like grønt, så er det mye varmere i vannet etc. Men som sagt, dette er kun min/vår erfaring - og hvorvidt andre steder er bedre skal jeg heller ikke uttale meg om.

Gammel 31-07-13, 20:58   #23
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg minnes forøvrig vi kom hjem rett før det dårlige været i 2006. Da var poden 4-5 mnd når vi var der. Vi dro mulig hjem når dere kom ned, Synnemor.

Gammel 31-07-13, 21:01   #24
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Høstferien er jo alt fra uke 39 til 42 i Norges land.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 00:29   #25
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Høstferien er jo alt fra uke 39 til 42 i Norges land.

Mhm, og her i Nord-Norge er den ikke en hel uke engang. Ungene har kun fri torsdag 26. og fredag 27.september + helga da. Så ingen reising på oss.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 11:07   #26
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tyrkia! Kan bli litt mer vind og bølger utover i oktober, røde flagg på stranden etc, men i uke 40 bør det være ok, på det jevne. Veldig varmt i sjøen, 25-30 grader i luften.

Gammel 01-08-13, 11:14   #27
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi reiser til Tyrkia. Vår 3. høstferie i Tyrkia og har hatt ett døgn med dårlig vær de to foregående årene - men det er jo helt greit så lenge det blir bra igjen etterpå Har hatt ca 30-35 grader i lufta og nydelig bade vann. Har forsøkt Mallorca en gang men det ble for kaldt.

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 11:56   #28
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Mhm, og her i Nord-Norge er den ikke en hel uke engang. Ungene har kun fri torsdag 26. og fredag 27.september + helga da. Så ingen reising på oss.

Så rart at det er forskjell på det! Jeg mener å huske at både høst- og vinterferien var slik for oss på Østlandet i min oppvekst også, men det kan være jeg husker feil.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 13:05   #29
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Så rart at det er forskjell på det! Jeg mener å huske at både høst- og vinterferien var slik for oss på Østlandet i min oppvekst også, men det kan være jeg husker feil.

Jeg har heller ikke vokst opp med en uke høstferie. Det er ikke rart at det er forskjell. Det er kommuner og skolen selv som vedtar skolerutene. Så lenge alle barn har 190 skoledager som spenner over et visst antall uker, så er de opp til skolen selv. Mine unger starter skolen 15.8. i år. På naboskolene starter de langt ut i uka etter.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 22:52   #30
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg husker ikke det samme som deg. Jeg er ganske sikker på at jeg alltid har hatt en ukes høstferie. Men det er vel bare ett år eller noe vi har gått på samme ungdomsskole.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 22:56   #31
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Vi skal til Spania også i år. Sålangt har vi hatt helt flott vær i høstferiene. Litt kjølige kvelder, men varmt på dagen og godt og varmt i vannet.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 23:00   #32
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Vi skal til Spania også i år. Sålangt har vi hatt helt flott vær i høstferiene. Litt kjølige kvelder, men varmt på dagen og godt og varmt i vannet.

Hvor i Spania skal dere? Skal til Spania vi også.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-13, 13:52   #33
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Jeg minnes forøvrig vi kom hjem rett før det dårlige været i 2006. Da var poden 4-5 mnd når vi var der. Vi dro mulig hjem når dere kom ned, Synnemor.

Vi var der ca 7.10-21.10 mener jeg. Høstferien hos oss er uke 41 og så tok vi en uke til etterpå. De stengte alt av hoteller for vinteren den helga vi dro hjem. Å reise til Kreta rundt 20.9 tror jeg er temmelig mye mer værsikkert enn midt i oktober. Jeg skal ikke dit i oktober flere ganger i alle fall.

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-13, 13:55   #34
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tusen takk for mange svar! Jeg føler meg dog fortsatt veldig usikker. Jeg har vært på Kreta midt i september en gang, og det var så mye vind at vi knapt nok fikk badet, selv om det var rundt 40 grader. Det er kanskje flere av de aktuelle plassene som er sårbare for mye vind om høsten?

Gammel 02-08-13, 14:12   #35
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Følger med.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 14:59   #36
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg slenger meg på denne tråden. Jeg har lyst til å reise et sted vi kan slappe av, men hvor det er nok natur/kultur/historie til at jeg ikke blir gående rundt som en tiger i bur.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 15:03   #37
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rhodos var tipp topp på den tiden da vi var der hvertfall. Gamlebyen og "den hvite byen" (husker ikke navnet) er vel verdt et besøk. På østkysten er det ikke vind, vestkysten er det mye vind.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 15:22   #38
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Har dere en hel uke høstferie? Urettferdig her er det bare torsdag og fredag :/ Jeg har så lyst å dra en uke en plass men passet seg ikke i vår eller i sommer og kunne ha tatt turbo ut men snoopy begynner nå i 1 klassen og det blir for dumt :/

Gammel 06-08-13, 15:36   #39
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har bestilt tur til Lefkas 30 sept til 7 okt. Har aldri vært der, men temperaturoversikten ser bra ut. Man flyr til Preveza på fastlandet og buss ca en time, bro over til øya i det joniske hav. Ligger på vestkysten og sør for Korfu. Klarte faktisk å spore opp en anstendig pris selv om det er høstferie.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 15:41   #40
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lykken; jeg har vært i Parga (på fastlandet), i samme område. Jeg syns det var nydelig der, og har veldig lyst til å reise tilbake. Vi leide bil og kjørte innover i landet og opp i fjellene, og fikk oppleve et Hellas veldig ulikt øyene.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:55.