Sv: Hva er sommerferie for deg?
For meg er ferie det å kunne ta seg fri fra forpliktelser. Og jeg kjenner jeg er enda litt alergisk mot hjemmeferie på grunn av huset. Det er alltid noe som burde vært gjort, kanskje jeg greier å slappe av hjemme om et par år? Jeg har like lyst på hytte som jeg har på flatlus: Sikkert gøy å få det, men neppe gøy å ha det. Bare tanken å dra fra hverdagsjobben til feriejobben gjør at jeg får frysninger. (Jeg kommer sikkert til å bli som de 60 åringene jeg har jobbet med. De gjør alt ferdig på huset, så tar de noen avslappningsår hvor de reiser fra vingård til vingård i Italia, og så kjøper de seg hytte og er plutselig på hyttemøter hvor de planlegger private veier, lager gjerde mot sauene, og beiser hytter så det suser. MEN det blir noen år til!)
Opprinnelig lagt inn av Elise, her.
Jeg liker mange typer ferie, men jeg liker å ha det avklart på forhånd, ellers blir jeg rastløs/stressa/sur.
Enig. Jeg liker alle typer ferie, men det er viktig for meg at vi er nogenlunde enig om hvilken ferie vi skal ha før vi drar. Ellers blir det bare masse kollisjoner mellom meg, mann og unger.