Sv: Foreldrepermisjonen og diskusjoner i etterkant
Opprinnelig lagt inn av Billa, her.
Og så synes jeg mange av kommentarene her bærer preg av litt lite forståelse for at ikke alle jobber er i de offentlige eller store bedrifter med mange ansatte.
Næsj. Jeg har omtrent alltid jobbet steder med mindre enn fire ansatte, og mannen er selvstendig næringsdrivende. Og nei, han kunne inne være borte fra jobb 24/7 i fire uker (som var pappapermen dengang da). Vi greide allikevel å løse det med noen halve dager her og der, og en full arbeidsdag hver uke. Det var slett ikke optimalt og ganske slitsomt, og det hadde vært enda vanskeligere med fire måneder, men jeg tror allikevel han anså de dagen de hadde sammen som svært verdifulle og noe han ikke ville gå glipp av. Hadde han ikke hatt lovfestet rett på disse hadde vi nok valgt enklere og latt meg ha hele permisjonen. Tror neppe han hadde vært en dårligere pappa, men han hadde selvfølgelig gått glipp av noe.
Fordelen med å være selvstendig næringsdrivende var selvsagt at han hadde større fleksibilitet gjennom hele min perm, og kunne ta både timer og dager sammen med oss her og der.