Sv: Røyker du?
Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.
Er det virkelig slik, det kan dokumenteres at 1 røyk per dag utgjør den store forskjellen? Er det f.eks. verre å røyke en røyk per dag en å bo sentralt i storby og utsette seg for ganske forurenset luft hver dag? Hva blir perspektivene her?
Jeg røyker som sagt ikke lenger og har ikke gjort det i store deler av mitt liv men hadde jeg klart å kun røyke en røyk per dag på balkongen etter vesla hadde lagt seg hadde jeg nok gjort det. Men greit å vite at denne ene røyken også ville ha utgjort stor forskjell hvis det virkelig er slik. Mener å ha lest mye at i det store bilde utgjør ikke 2 sigaretter store forskjellen hvis man setter det i et perspektiv for alt annet av skit vi har i oss og puster inn av forurenset luft. Takknemlig for alt av fakta rundt dette!
Jeg skal lete litt etterpå, for jeg siterte forelesning her. Men generelt er det ikke sånn at man flytter til et renere sted fordi man vil røyke et par sigaretter heller, så jeg tviler i grunnen på at jeg finner noe sammenligning av storby vs røyking da bosted ofte er noe man korrigerer for i slike studier.