|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Røyker du? | |||
| Ja |
|
35 | 12,37% |
| Nei |
|
248 | 87,63% |
| Deltakere: 283. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Røyker du?Stumpa røyken for (straks) tre år siden. Har ikke angret et sekund.
|
|
|
#62 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Røyker du?
Jeg kan ikke huske å ha vært hjemme hos noen godterispisere for å hjelpe dem med pusten, men vi har mange, veldig, veldig mange røykere/nylig eksrøykere som trenger hjelp hver dag. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Jeg kjenner en som jobber på lungeavd. og der er det maaaange av personalet som røyker. Det er sterke krefter som rår når man er avhengig av nikotin. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
søt
Sv: Røyker du?Men røyk er jo en avhengighet og venn. En trøst, avslapping, kos, vane, sosialt etc, muligens vanskelig å forstå som de som ikke er skikkelig hekta på rette viset. Det blir veldig viktig.
|
|
|
#65 |
|
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
Sv: Røyker du?Jeg synes alle som selv har usunne vaner de ikke klarer å kvitte seg med, bør tenke seg om før man bestemmer at noe er lettere eller vanskeligere å ta tak i, eller rangerer skadelige uvaner. Hvis det fantes behandling tilsvarende GBP for røykere, hadde det gitt et alternativ til de som ikke klarer å kutte røyken kun egen hjelp og selvdisiplin. Hvorfor er det å ikke klare å stoppe å spise, SÅ ulikt det å ikke klare å stumpe røyken. Begge deler demper behov.
|
|
|
#66 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Røyker du?Årsaken til at røyking er et så hett emne, er vel at det ikke bare er til sjenanse for røykeren, men også for omgivelsene. Jeg skjønner godt at det er vanskelig å slutte, min mor har KOLS men klarer ikke å stumpe røyken helt fordet, og hun er det mest viljesterke mennesket jeg vet om.
|
|
|
#67 |
|
i tåka
Medlem siden: Dec 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Røyker du?Jeg røyker på fest fordi det er digg. Fest vil si mer enn 4 enheter alkohol. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Selvfølgelig er det lettere å slutte å røyke enn å slutte å overspise, spesielt på det praktiske planet. Man kan ikke slutte å spise helt.
|
|
|
|
#69 |
|
Mother of Dragons
|
Nei, for en del mennesker er det lettere å kutte ut ting helt enn å kutte ned. For disse er det mer vanskelig å slanke seg enn å slutte å røyke.
|
|
|
#70 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Røyker du?Dixie: Det er ikke helsefarlig for andre når noen røyker utendørs. Det må eg ganske ekstremt sammenfall av omstendigheter til for at det skal være farlig. Irriterende, ja. Farlig? Nope.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Røyker du?Farlig nei, men mange blir veldig dårlige. Jeg blir kvalm og uvel, og det er fryktelig frustrerende. Glemmer aldri konserten jeg var på for noen år siden, der jeg lå strekk ut i senga etterpå, kvalm og dårlig. Folk stod og røykte og røykte rundt meg. Brennehull i jakken min fikk jeg også. Når man står i et folkehav bør man gjerne tenke seg litt om før man tar opp røyken. Nå som gravid er det enda verre, jeg holder på å kaste opp bare jeg kjenner et hint av røykelukt. Jeg har allikevel forståelse for at folk sliter med å slutte, jeg har mine uvaner selv, men som sagt skulle jeg ønske at røyk kun ble inntatt av røykeren og ikke av omgivelsene i tillegg. Håper e-sigarettene blir mer poppis!
|
|
|
#72 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Røyker du?Er du gravid? :sporer helt av: |
|
|
|
|
|
#73 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Røyker du?Jeg anså meg selv som ikkerøyker helt til i fjor sommer, da tok jeg en og annen røyk igjen. Og til høsten begynte ei som røyka på jobben, da ble det til fredagsrøyk sammen med henne. Og nå i sommer skulle jeg røyke kun på ferietur, men her sitter jeg da og er hekta igjen. Ikke like lett denne gangen som for 4 år siden, altså... Men jeg skal slutte. En dag.
|
|
|
#74 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Røyker du?Jau, er visst det.
|
|
|
#76 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Røyker du?Jeg glemte å quote - svaret her er til Dixie.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Teller ned
Sv: Røyker du?Grattis, Dixie! |
|
|
|
|
|
#79 |
|
En Som Trener
|
Hvorfor-spørsmål er da helt betimelig om man lurer! Jeg røyker ikke, har astma og blir dårlig om andre røyker i nærheten av meg. Jeg har måttet kutte ut enkelte fordi de ikke skjønner at det faktisk gjør meg dårlig selv om de ser det, for de "røyker jo bare litt, ikke en hel sigg engang."
|
|
|
#80 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Røyker du?Det er vel også individuelt hvor skadelig røyken er for den enkelte. Min pappa røyker mye(i mine øyne), er 72 år og veldig sprek. Han praktiserer fortsatt som psykolog, sykler overalt, går toppturer og herjer med ungene. Det kan godt hende at røyken får konsekvenser for han seinere i livet, men jeg synes absolutt ikke at han er en dust som røyker. Jeg vet hvor vanvittig deilig og avslappende det var å ta seg en røyk.
|
![]() |
|
|