Sv: Hva gjør jeg feil?
Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.
Her var det visst ingen andre som forsøkte seg, så da tar jeg på meg det tunge ansvaret å synse litt slik at noen kan komme og korrigere meg. 
Første steg i denne feilsøkingen er å forsikre meg om at du har testet at det å dobbeltklikke på Word-filer gjør at filen åpnes i Microsoft Word. Hvis det er på plass, kan vi gå videre.
Jeg antar at du med "lyse email" mener e-post levert fra Lyse, og at siden du nevner Internet Explorer, så er det en web-tjeneste? I tilfelle ville jeg vurdert å teste ut en annen nettleser (Firefox, Opera, Crome).
Jeg vet at Firefox har en mulighet for å knytte "Content type" til et bestemt program, (Innstilling for dette finnes under Tools -> Options, og deretter fanearket Applications.), men jeg vet ikke om IE har noe tilsvarende eller om IE kun bruker maskinens standard.
Har lastet ned Chrome nå. Når jeg så forsøker å åpne et Word dokument får jeg beskjed om at det ikke er noen tilknytning eller noe sånt til programmet og at det må jeg ordne i kontrollpanel. Men under tilknytninger står det at Word dokumenter skal åpnes i Office.