Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Noen steder dere IKKE kommer til å reise?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-07-13, 23:46   #61
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen steder dere IKKE kommer til å reise?

Egypt og Tyrkia frister ikke, heller ikke Thailand.
Høyder er heller ingenting for meg.

Gammel 18-07-13, 00:10   #62
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Egypt, Thailand og Dubai.

Gammel 18-07-13, 00:31   #63
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Er også hysterisk livredd for kryp og slanger så jeg kommer aldri til å bruke penger på å reise til Thailand, Australia eller Afrika.
Vi var forresten på dagstur over fra Sør Spania til Marokko, Tanger for 2 år siden. Gøy å ha vært der men de 15 timene vi var der holdt virkelig. .
Det er fortsatt mange mange steder i Europa vi ikke har vært så vi holder oss innenfor der foreløpig.

Gammel 18-07-13, 01:56   #64
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Som primært reisemål i sommerferien er Norden avskrevet på ubestemt tid.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-13, 05:19   #65
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dubai, Rhodos, Egypt, Iran, Nord-Korea, Kongo og Thailand frister ikke.

Prekestolen håper jeg å få oppleve.

Gammel 18-07-13, 07:02   #66
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vil absolutt ikke reise noe sted som er høyt&bratt, alle fjelltopper utgår dermed, jeg har heller ikke lyst til å reise til Svalbard. Tradisjonell sydentur er jeg ferdig med, og jeg vil ikke til Israel. Og så har jeg absolutt ikke lyst til å reise til Las Vegas.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-13, 08:15   #67
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Høydeskrekk til tross, jeg trives veldig godt i høyden og elsker fotturer i fjellet. Preikestolen har jeg faktisk ikke besøkt ennå selv om det ikke tar mange timene å komme seg dit, men Kjeragplatået har jeg vært på. Uten å føle noe spesielt ubehag. Bolten er ganske stor, så i et overmodig øyeblikk kunne jeg kanskje stått på den, men jeg hadde aldri kommet meg forbi det smale partiet man må passere for å komme bort til den. Jada, jeg har vært nær nok til å studere det.

Jungel av alle slag kan få være i fred for meg. Mygg, fuktig varme og uten annen utsikt enn neste tre/plante fire cm borte. Nei takk. Fikk epost fra en turvenn i Canada for en stund siden hvor ham foreslå månefjellene og Mt. Margherita som et turmål. I utgangspunktet var jeg interessert, det kan ikke finnes mye jungel på 5000 meters høyde liksom, men da jeg leste meg opp fant jeg ut at man må vasse flere dager i jungel-sump for å komme litt opp i høyden, så no way.

Stranda er heller ikke et sted jeg orker å oppholde meg lenge, foretrekker ferier med en viss aktivitet og variasjon. Ferie a la syden med all inclusive er totalt uinteressant.

Det er mange steder jeg ikke kan tenke meg å dra til rett og slett fordi de ikke virker tiltrekkende, men jeg kan ikke på stående fot nevne noen spesielle land jeg tenker på som jeg skal i hvert fall ikke dit! Det går mer på type landskap og terreng enn nasjon som sådan.

Ser at enkelte ikke vil til Marokko. Jeg elsket Marokko og drar gjerne tilbake! Stor opplevelse å loffe rundt i fjellene der og ok mennesker med stor humor.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-13, 08:55   #68
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Av de 70 landene jeg har vært i er det ingen jeg ikke kunne tenkt meg å besøke igjen, men det er selvfølgelig noen som frister mer enn andre. Krigssoner hadde jeg styrt unna, ellers har jeg ikke noen motforestillinger mot noen spesielle steder, land eller verdensdeler.

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-13, 09:41   #69
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er mye som ikke står på prioritert liste hos meg, og mye som står på "vente til det blir litt mer stabilt i området"-liste, men jeg kan ikke tenke på noe sted jeg ikke ville vurdert hvis jeg ble invitert med og noen andre betalte for å si det sånn.

Jeg er dog usikker på om jeg hadde klatret ut på den steinen i HI. Det kommer an på hvordan det ser ut fra oppsiden. Jeg kjente en som døde på et tilsvarende sted, men han skulle bare lene seg litt ut og ta bilder.

Gammel 18-07-13, 09:49   #70
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Dubai, Rhodos, Egypt, Iran, Nord-Korea, Kongo og Thailand frister ikke.

Prekestolen håper jeg å få oppleve.

Hvorfor ikke Rhodos? Aldri vært, men vurderer.
Har hatt lyst til å dra til Dubai, men ikke nå lenger. Jeg er blitt mer pysete, så det er egentlig få Afrikanske og Asiatiske land som frister akkurat nå.

Gammel 18-07-13, 09:56   #71
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Høyder, og jungel-greier er not my cup of tea.
Og da har jeg lagt på magen og sett over kanten på Cliffs of Moher.

Gammel 18-07-13, 09:58   #72
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Kan heller ikke komme på noe sted jeg slett ikke vil dra, men en del som frister lite. Som tyrkia og bulgaria og generelt "syden-restorts" som virker malplassert i forhold til hvordan det ellers er i landet. Som Gambia f.eks. Men kunne gjerne dratt dit gjennom jobb f.eks.

Når det blir stabilt nok så har jeg veldig lyst til å se Irak/Iran jeg. Min mor var faktisk på tur til Irak, Syria, Jordan i 2003 gale damen. Hun jobber i innvandrertjenesten og ble invitert dit av gamle elever og familien. De fikk ikke innreise inn til Irak gjennom samme land så hun reiste i taxi med en sjåfør som snakket bare arabisk i tolv timer. De måtte stoppe og sove da de kjørte på kvelden for da var sjåføren redd for røvere. han pekte på klokka og sa "ali baba ali baba".

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-07-13, 10:32   #73
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dubai, eller generelt land styrt av lover tuftet på Sharia utgår også.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-13, 11:38   #74
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det er mye som ikke står på prioritert liste hos meg, og mye som står på "vente til det blir litt mer stabilt i området"-liste, men jeg kan ikke tenke på noe sted jeg ikke ville vurdert hvis jeg ble invitert med og noen andre betalte for å si det sånn.

Jeg er dog usikker på om jeg hadde klatret ut på den steinen i HI. Det kommer an på hvordan det ser ut fra oppsiden. Jeg kjente en som døde på et tilsvarende sted, men han skulle bare lene seg litt ut og ta bilder.

Ps det er ikke rett ned til avgrunnen så du faller ikke så langt.

Gammel 18-07-13, 14:18   #75
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Tradisjonell sydentur er jeg ferdig med, og jeg vil ikke til Israel.

Enig, angående syden., Jeg elsket slike charterturer da ungene var små, men nå kjenner jeg er jeg "ferdig" med den type feriekonsept, nå har jeg lyst på mer aktive ferier - så får vi se hvor lenge det varer.

Sist redigert av him : 18-07-13 kl 14:36. Årsak: charter turer -> charterturer
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-13, 14:32   #76
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er også helt ferdig meg "syden-konsept". Trygt og greit når gutta var små.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-13, 15:54   #77
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Hvorfor ikke Rhodos? Aldri vært, men vurderer.
Har hatt lyst til å dra til Dubai, men ikke nå lenger. Jeg er blitt mer pysete, så det er egentlig få Afrikanske og Asiatiske land som frister akkurat nå.

Jeg har vært på Rhodos en gang og det er den mest grusomme ferien jeg noensinne har hatt. Jeg likte absolutt ingenting ved stedet. Vi bodde i Rhodos by. Når vi dro hjem så jeg til mannen at hit skal jeg aldri aldri tilbake. Joda, gamlebyen vår hyggelig nok, men den byen fasinerte meg overhodet ikke. Stranden bestod av rullestein og når du badet i havet fikk man oljeflekker over hele kroppen. Når du gikk til stranden ble du fulgt av gnålende TimeShare selgere som ikke ga seg. Jeg er veldig glad i pulserende byer, Rhodos er en gnålende by. - Syntes jeg.

Nei takk. Been there - done that - never again.

Jeg kan godt reise på sydentur, 1 uke f.eks med gode venninner. Men som familieferie er vi ferdig med den type reiser. Veldig behagelig når ungene vår veldig små.

Gammel 18-07-13, 15:59   #78
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror Rhodos kan være fint i (veldig) lavsesong, og jeg tror nok også det finnes fine steder å bade utenom hovedstaden, men den er forferdelig stygt overutviklet for turisme, og det er helt uforståelig for meg at noen vil dra dit på resortferie i høysesong, når det finnes så mange andre fine, vakre, rolige og innbydende øyer, hvor alt er av bedre kvalitet og koster mindre, like ved, til og med. Lipsi, for eksempel, en riktig vakkerøy!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-13, 16:00   #79
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Ps det er ikke rett ned til avgrunnen så du faller ikke så langt.

Ah. Da hadde jeg garantert klatret ut dit. Jeg har aldri vært på vestlandet omtrent. Dvs jeg har vært i Stavanger og i Bergen og på nordmøre, men jeg mangler liksom litt imellom.

Gammel 18-07-13, 16:47   #80
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere som ikke liker høyder, bør også droppe kanalbåt i Llangollen. Åpen akvedukt med bare en liten betongkant, og 200 feet ned. I båt, full fart forover.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:57.