|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen steder dere IKKE kommer til å reise?Egypt og Tyrkia frister ikke, heller ikke Thailand.
|
|
|
#63 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Noen steder dere IKKE kommer til å reise?Er også hysterisk livredd for kryp og slanger så jeg kommer aldri til å bruke penger på å reise til Thailand, Australia eller Afrika.
|
|
|
|
#66 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Noen steder dere IKKE kommer til å reise?Jeg vil absolutt ikke reise noe sted som er høyt&bratt, alle fjelltopper utgår dermed, jeg har heller ikke lyst til å reise til Svalbard. Tradisjonell sydentur er jeg ferdig med, og jeg vil ikke til Israel. Og så har jeg absolutt ikke lyst til å reise til Las Vegas. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Noen steder dere IKKE kommer til å reise?Høydeskrekk til tross, jeg trives veldig godt i høyden og elsker fotturer i fjellet. Preikestolen har jeg faktisk ikke besøkt ennå selv om det ikke tar mange timene å komme seg dit, men Kjeragplatået har jeg vært på. Uten å føle noe spesielt ubehag. Bolten er ganske stor, så i et overmodig øyeblikk kunne jeg kanskje stått på den, men jeg hadde aldri kommet meg forbi det smale partiet man må passere for å komme bort til den. Jada, jeg har vært nær nok til å studere det. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Logistikkdronning
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen steder dere IKKE kommer til å reise?Av de 70 landene jeg har vært i er det ingen jeg ikke kunne tenkt meg å besøke igjen, men det er selvfølgelig noen som frister mer enn andre. Krigssoner hadde jeg styrt unna, ellers har jeg ikke noen motforestillinger mot noen spesielle steder, land eller verdensdeler. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
maler
|
Sv: Noen steder dere IKKE kommer til å reise?Det er mye som ikke står på prioritert liste hos meg, og mye som står på "vente til det blir litt mer stabilt i området"-liste, men jeg kan ikke tenke på noe sted jeg ikke ville vurdert hvis jeg ble invitert med og noen andre betalte for å si det sånn.
|
|
|
#70 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Noen steder dere IKKE kommer til å reise?
Hvorfor ikke Rhodos? Aldri vært, men vurderer.
|
|
|
#71 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Noen steder dere IKKE kommer til å reise?Høyder, og jungel-greier er not my cup of tea.
|
|
|
#72 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Noen steder dere IKKE kommer til å reise?Kan heller ikke komme på noe sted jeg slett ikke vil dra, men en del som frister lite. Som tyrkia og bulgaria og generelt "syden-restorts" som virker malplassert i forhold til hvordan det ellers er i landet. Som Gambia f.eks. Men kunne gjerne dratt dit gjennom jobb f.eks. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Noen steder dere IKKE kommer til å reise?Dubai, eller generelt land styrt av lover tuftet på Sharia utgår også. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Ps det er ikke rett ned til avgrunnen så du faller ikke så langt.
|
|
|
#75 |
|
Leser
|
Enig, angående syden., Jeg elsket slike charterturer da ungene var små, men nå kjenner jeg er jeg "ferdig" med den type feriekonsept, nå har jeg lyst på mer aktive ferier - så får vi se hvor lenge det varer.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 18-07-13 kl 14:36. Årsak: charter turer -> charterturer |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Noen steder dere IKKE kommer til å reise?Jeg er også helt ferdig meg "syden-konsept". Trygt og greit når gutta var små. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
~~~~~~~
|
Jeg har vært på Rhodos en gang og det er den mest grusomme ferien jeg noensinne har hatt. Jeg likte absolutt ingenting ved stedet. Vi bodde i Rhodos by. Når vi dro hjem så jeg til mannen at hit skal jeg aldri aldri tilbake. Joda, gamlebyen vår hyggelig nok, men den byen fasinerte meg overhodet ikke. Stranden bestod av rullestein og når du badet i havet fikk man oljeflekker over hele kroppen. Når du gikk til stranden ble du fulgt av gnålende TimeShare selgere som ikke ga seg. Jeg er veldig glad i pulserende byer, Rhodos er en gnålende by. - Syntes jeg.
|
|
|
#78 |
|
kamerat
|
Sv: Noen steder dere IKKE kommer til å reise?Jeg tror Rhodos kan være fint i (veldig) lavsesong, og jeg tror nok også det finnes fine steder å bade utenom hovedstaden, men den er forferdelig stygt overutviklet for turisme, og det er helt uforståelig for meg at noen vil dra dit på resortferie i høysesong, når det finnes så mange andre fine, vakre, rolige og innbydende øyer, hvor alt er av bedre kvalitet og koster mindre, like ved, til og med. Lipsi, for eksempel, en riktig vakkerøy!
|
|
|
#79 |
|
maler
|
Ah. Da hadde jeg garantert klatret ut dit. Jeg har aldri vært på vestlandet omtrent. Dvs jeg har vært i Stavanger og i Bergen og på nordmøre, men jeg mangler liksom litt imellom.
|
|
|
#80 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Noen steder dere IKKE kommer til å reise?Dere som ikke liker høyder, bør også droppe kanalbåt i Llangollen.
|
![]() |
|
|