Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er Mette-Marits klær en privatsak?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-07-13, 11:14   #19
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Mette-Marits klær en privatsak?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Og det kan vel sies å være temmelig dobbeltmoralistisk også å den ene dagen skal være en støttespiller for bl.a. Røde Kors og andre humanitære organistasjoner, for å neste dag kjøpe klær til seg selv for summer som kunne brødfødt en middels landsby i noen måneder....

Ja, altså, jeg er ikke uenig med deg i det moralske prinsippet som du argumenterer for: At man må leve som man lærer (hvis jeg forstår deg riktig). Men akkurat denne diskusjonen går jo ikke på forbruket, det går jo på klær som blir gitt som gaver (for at Kronprinsessen skal promotere klærne, for all del). Og det tenker jeg blir en helt annen diskusjon.

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg synes det er helt greit at de velger å prioritere apanasjen på dyre klær, men det er klart at det ikke er 100% en privatsak. Hvis det blir snakk om at pengene ikke strekker til og det er et et helt ekstremt forbruk inne i bildet er det klart at det bør påvirke hva de som bestemmer vedtar i så måte.

Ja, selvfølgelig. Men så vidt jeg vet har det aldri vært snakk om å heve apanasjen ("lønna") på grunn av klesforbruket?

Jeg synes slike diskusjoner blir veldig vanskelige fordi at man diskuterer flere forskjellige ting samtidig. Både ting som har hendt (kronprinsessen har mottatt klær "gratis". Det vil si hun har ikke betalt for dem, men gjør i realiteten en reklamejobb for motehusene. Med tanken på tilstanden på økonomien i Italia, kan man sikkert regne det å reklamere for italienske klær som u-hjelp. ) og ting som muligens kan hende i fremtiden (at man må heve anapasjen for kongehuset her for høyt forbruk).

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:53.