|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
bits and pieces
|
![]() Innsjekk til ingen nytteSitter og er litt oppgitt over feriens flyturer. Bestilte tidlig, i januar tror jeg. Og jeg sjekket inn på nettet med en gang jeg fikk melding om at det var mulig. Både når vi dro, og når vi skulle hjem.
![]() |
![]() |
#2 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Innsjekk til ingen nytteAv og til blir man flyttet fordi det er begrensninger feks på hvor mange "fangbarn" det kan være på hver rad (pga oksygenmasker). Og barn har ikke lov å sitte på exit-rader. Dette fikser ikke alltid innsjekkingssystemet på forhånd, slik at det blir overstyrt ved gaten. Og da er det litt random hvem det går ut over/som flyttes. Ofte er det sånn at dem med dyrest billetter skånes, men ikke alltid.
![]() |
![]() |
#3 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Innsjekk til ingen nytteSå kjedelig!
![]() |
#4 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Innsjekk til ingen nytteUsj, så kjedelig da.
![]() |
#5 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Innsjekk til ingen nytteEr fullt klar over at det kan skje flybytte og at barn ikke kan sitte ved nødutganger. Er godt bevandret i flyverdenen. Men når jeg bestiller en hel rad, så burde det ikke være noe problem.
![]() |
![]() |
#6 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Innsjekk til ingen nytteJeg trodde virkelig man fikk de plassene man bestilte. Virkelig. Dette er jo uhørt, spesielt når man reiser med barn.
![]() |
#7 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Innsjekk til ingen nytteDet var kjipt.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Innsjekk til ingen nytteJeg opplevde dette når jeg og barna skulle til syden ifjor. Alle tre ble spredd i flyet, grunnen var at de setene vi hadde valgt hadde noen andre betalt for. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Innsjekk til ingen nytteSå kjipt! Eg har opplevd at eg og mannen måtte sitte kvar for oss under ein fem timar lang flytur, fordi ei gråtande, voksen dame, som hadde stått bak oss i køen ikkje hadde fått plass saman med reisefølget med voksne. Då blei eg irritert på kabinpersonalet, som flytta oss. Hadde det vore snakk om barn, hadde eg sjølvsagt (og med glede) gitt bort plassen min til foreldra, slik at dei skulle få reise saman.
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Innsjekk til ingen nytteDet har jeg aldri opplevd når vi har flydd med barn, verken når vi har sjekket inn på forhånd, eller noe annet. Tror vi fikk to + to seter en gang, men bak hverandre. Men aldri ellers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Innsjekk til ingen nytte
Jeg ble spurt om å bytte plass for en dame som gjerne ville sitte ved siden av mannen sin en gang og jeg svarte nei. Jeg skulle på helgetur med en venninne som jeg ser altfor sjelden og skravlinga på flyturen ville jeg ikke gå glipp av. Nettopp derfor sjekket vi inn tidlig og det burde hun også gjort hvis det var så viktig for henne.
![]() |
![]() |
#12 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Innsjekk til ingen nytte
![]() |
![]() |
|
|