Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff - katter og løsgjengeri

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-07-13, 12:41   #401
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Jeg er vel en av de som bare har resignert. Men klart det er irriterende (og ekkelt!) å måtte plukke andres katters avføring opp fra plen og bed. Det antar jeg bare alle forstår.

Det er jo unektelig, synes jeg, ganske spesielt at det er sosialt akseptert i samfunnet at folk skaffer seg dyr som gjør fra seg på andres eiendom. "Det er bare sånn det er." Vel, jeg mener det ikke bare burde være sånn. Jeg synes det er veldig merkelig at det skal være greit og at man som katteeier ikke har, eller tar, noe ansvar for det. I mitt hode er det rett og slett ikke logisk. Selv om det åpenbart har blitt sånn.

Her er jeg også. Det forundrer meg stort at det er slik, men denne tråden har dessverre bekreftet dette. Det er n forunderlig verden.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-13, 12:44   #402
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Ville du demonstrere at du kunne ståmannsargumentere nå, pøbelsara?

Eventuelt kan du lese det forrige innlegget mitt igjen, spesielt den siste setningen.

Seriøst?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Gammel 04-07-13, 12:44   #403
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det er en prikk, ikke en sykdom, deal with it.

Røde prikker kan være en sykdom. Du bør presisere nærmere før du er så bastant. Vi vet jo ikke hvilke rød prikk du har gitt fra deg. Det kunne jo vært en rød hund.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-13, 12:45   #404
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For øvrig passer denne diskusjonen veldig godt i sandkassen. På så mange måter.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-13, 12:45   #405
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Røde prikker kan være en sykdom. Du bør presisere nærmere før du er så bastant. Vi vet jo ikke hvilke rød prikk du har gitt fra deg. Det kunne jo vært en rød hund.

En prikk er sjeldent farlig. De som kommer i flokk, derimot.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-13, 12:46   #406
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Her er jeg også. Det forundrer meg stort at det er slik, men denne tråden har dessverre bekreftet dette. Det er n forunderlig verden.

Du leser akkurat det som passer deg og trekker dine egne konklusjoner. Hva er det med deg, egentlig? Samtlige i denne diskusjonen sier jo at de ville gjort noe med det, så hva er det denne tråden bekrefter?

Sist redigert av Skremmern : 04-07-13 kl 12:53.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-13, 13:03   #407
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Jeg er spent på hvem flere enn Bille og pøbelsara som har fått segmentert at den almenne sosiale oppfatningen er at det er greit og "sånn er det bare"?

Sist redigert av Balanse : 04-07-13 kl 13:13. Årsak: Feil med bestemt form
Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-13, 13:07   #408
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er spent på hvem flere enn Billa og pøbelsara som har fått segmentert at den almenne sosiale oppfatningen er at det er greit og "sånn er det bare"?

Ikke Billa, men Bille.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-13, 13:12   #409
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Seriøst?

Helt seriøst, ja. Jeg har spurt deg om noe, og nå svarte på noe helt annet og fikk det dermed til å se ut som om du parkerte mitt/mine spørsmål. I realiteten har du kun svart en gang på mine spørsmål (som jeg kan se), og da ispedd en del stikk til troverdigheten min.

Jeg ser ikke helt hvorfor det får deg til å dåne? Med mindre det også var en fin måte å unngå å svare på, men få det til å se ut som jeg var urimelig? Er ikke det litt sånn man gjør når man har lyst til å ha rett men vet man ikke kan få det med saklig argumentasjon?

Gammel 04-07-13, 13:13   #410
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av carmenzita, her.

Ikke Billa, men Bille.

Unnskyld Bille!

Gammel 04-07-13, 13:18   #411
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Hehe. Men er det ikke sosialt akseptert altså? Det er for øvrig IKKE denne tråden som gir meg det inntrykket. Jeg baserer meg på erfaringer IRL nå. Jeg ville ikke tro det var et så utbredt problem om det var sosialt uakseptabelt?

Gammel 04-07-13, 13:19   #412
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Nå spør jeg fordi jeg oppriktig lurer, btw.

Gammel 04-07-13, 13:22   #413
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Ville du demonstrere at du kunne ståmannsargumentere nå, pøbelsara?

Eventuelt kan du lese det forrige innlegget mitt igjen, spesielt den siste setningen.

Jeg har ikke lyst til å krangle med deg, og skjønner ærlig talt ikke hvorfor du har valgt akkurat mine innlegg i tråden å argumentere mot. Min oppfatning etter de siste utvekslingene er at du ikke har noen helst interesse av å lese hva jeg skriver og da virker det rimelig fruktesløst å fortsette diskusjonen.

Gammel 04-07-13, 13:32   #414
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Jeg har ikke lyst til å krangle med deg, og skjønner ærlig talt ikke hvorfor du har valgt akkurat mine innlegg i tråden å argumentere mot. Min oppfatning etter de siste utvekslingene er at du ikke har noen helst interesse av å lese hva jeg skriver og da virker det rimelig fruktesløst å fortsette diskusjonen.

Jeg krangler ikke med deg, pøbelsara, hvorfor tror du det?

Ikke valgte jeg akkurat dine innlegg heller, så det er en uriktig påstand. Jeg synes det er kjempeinteressant at du synes det er meg som ikke er interessert i det du skriver. Jeg er overrasket over at noen får en slik oppfatning ut fra det jeg oppfatter som at jeghar besvart det første spørsmålet ditt, forklart hvorfor jeg tolket det slik, og spurt deg spørsmål tilbake som du ikke besvarer. Jeg leser hvert av innleggene dine med stor interesse og legger en del tankearbeid i å forsøke å forstå hva du mener og hva du vil med innleggene.

Gammel 04-07-13, 13:34   #415
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av carmenzita, her.

Ikke Billa, men Bille.

Ei Bille-Billa-flere Biller- alle Billene.

Gammel 04-07-13, 13:35   #416
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Hehe. Men er det ikke sosialt akseptert altså? Det er for øvrig IKKE denne tråden som gir meg det inntrykket. Jeg baserer meg på erfaringer IRL nå. Jeg ville ikke tro det var et så utbredt problem om det var sosialt uakseptabelt?

Så fint at du oppklarte det, Bille, og da er jeg også enig med deg - det virker ikke som om det er sosialt uakseptabelt generelt sett. Heldigvis synes jeg det virker som det er mindre sosialt akseptert nå enn for 10 -15 år siden å skaffe seg katt i tette boligstrøk, og/eller la være å sterilisere/kastrere katten sin. Dessverre blir det veldig tydelig med de som ikke har et ansvarlig dyrehold.

Gammel 04-07-13, 13:35   #417
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du leser akkurat det som passer deg og trekker dine egne konklusjoner. Hva er det med deg, egentlig? Samtlige i denne diskusjonen sier jo at de ville gjort noe med det, så hva er det denne tråden bekrefter?

Det flere katteeiere i denne tråden skriver er at de tror ikke deres katt er et problem og bare hvis naboer kom og sa ifra, ville de se om det var noe de kunne gjøre. Initiativet skal altså ligge hos de som får problemer av ditt dyrehold. Å holde katten inne eller i bur i egen hage (som jeg ser som eneste brukbare løsning for vår del) kan jeg ikke se er et alternativ for dere.

Problemet vårt - at vi ikke vet hvem som eier kattene så vi får ikke kontaktet dem - har verken du eller andre noen forståelse for.

Det kan jo se ut som om du har glemt at det er krig og sult i verden i måten du svarer i denne tråden. Du virker ganske engasjert, skarp og irritert - til og med rødprikker - og da er det jo litt pussig at det var du som skrev dette:

Problemet er snarere at vi har det for godt. Vi klager og bitcher og kaster bort tid på å irritere oss over katter og bæsj og trær og unger som ammes i det offentlige, og vi har i grunnen for mye tid til overs og for lite å ta oss til.

Jeg tror jeg lovet meg selv i forrige kattediskusjon på FP at jeg skulle holde meg unna denne typen tråder. Så bra gikk det liksom.

Vel, vi kommer igjennom livet på en god måte selv med uønskede katter i hagen. Jeg begynner dessuten å bli ganske treffsikker på spruteflasken, så det kan jo hende kattene finner seg hyggeligere steder å henge etter hvert.

Gammel 04-07-13, 13:43   #418
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Prøver å se det positive: jeg fikk byttet ut gardinene. Og, ja, vi har sagt fra til rette katteeier, som ble lei seg, men ikke noe mer enn det. Ikke noe spørsmål om erstatning og ikke hadde de tenkt å kastrere katta. Nå har de akkurat flytta, heldigvis, men nærmeste nabo har fått seg to kattunger og har ingen planer om å kastrere dem. Ja, vi har spurt. Selvsagt er det sosialt akseptabelt å la katter gå fritt og gjøre hva de vil, det er vel ingen som tror noe annet verken før eller etter denne tråden.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-13, 13:48   #419
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Prøver å se det positive: jeg fikk byttet ut gardinene. Og, ja, vi har sagt fra til rette katteeier, som ble lei seg, men ikke noe mer enn det. Ikke noe spørsmål om erstatning og ikke hadde de tenkt å kastrere katta. Nå har de akkurat flytta, heldigvis, men nærmeste nabo har fått seg to kattunger og har ingen planer om å kastrere dem. Ja, vi har spurt. Selvsagt er det sosialt akseptabelt å la katter gå fritt og gjøre hva de vil, det er vel ingen som tror noe annet verken før eller etter denne tråden.

Nye gardiner er jo flott, men jeg synes det er veldig synd at naboene dine har den holdningen med å ikke kasterere.

Jeg lurer på om de ville kasterert de om de markerte inne hos dem selv...
De to nye kattene er sikkert bror og søster som får yngle fritt....

Jeg skjønner bare ikke hvorfor ikke folk kan kasterere pus....

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-13, 13:50   #420
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Det er jo helt på trynet for å si det mildt!
Vi har katt som er kastrert, noe annet hadde vært uaktuelt. Hun kom i løpetid dagen etter at vi fikk henne, og det var en helvetesuke ...
Bæsjing her og der har jeg faktisk ikke tenkt så mye på da hun stort sett virker å foretrekke egen hage. Men skal følge med litt på det nå som vi har flyttet.
Jeg skal nok ikke ha katt igjen kjenner jeg. Er litt lei ...

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:55.