Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff - katter og løsgjengeri

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-07-13, 12:36   #341
konsulenten
Passiv

Standard

Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Du som synes pøbelsaras passivitet er så teit. Det er like teit av katteeiere og sitte hjemme og vente på at det skal komme en klage. De vet like godt som alle andre at sandkassene på lekeplassene er fulle av dritt, men gjør ikke noe med det.

Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 12:39   #342
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Da syns jeg du skal lese dine egne sitater litt mer nøye. Du siterte blant annet følgende: "Jeg er ikke spesielt fan av noen som helst dyr, katter inkludert.", "Jeg liker ikke katter, punktum.", "Jeg liker ikke katter." og "Liker ikke katter." Ingen av disse sier de "hater" katter. Jeg og mange med meg har skrevet at de ikke har noe imot kattene. Det er tildels eierne som er problemet.

Og så syns jeg det er ganske lavmål av deg å komme med dette:

Jeg behandler faktisk katter godt, jeg. Jeg spruter ikke engang vann på dem, som jeg mener flere andre i tråden har sagt at de gjør. Men det er altså MEG du henger ut. Fantastisk.

Du er den mest aggresive i denne tråden, du tolererer ikke at dyr spaserer over plenen din engang, så det var i grunnen ganske enkelt å dra deg frem her.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 12:41   #343
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

Du som synes pøbelsaras passivitet er så teit. Det er like teit av katteeiere og sitte hjemme og vente på at det skal komme en klage. De vet like godt som alle andre at sandkassene på lekeplassene er fulle av dritt, men gjør ikke noe med det.

For noe tull. Jeg har faktisk forhørt meg rundt i nabolaget etter å ha lest utallige kattetråder på fp, og det er ingen som nevner bæsj som noe problem. Vi har et skogholt rett i nærheten, og jeg mistenker at kattene går der. Vi har sandkasse i hagen med lokk.

Gammel 03-07-13, 12:57   #344
konsulenten
Passiv

Standard

For noe tull. Jeg har faktisk forhørt meg rundt i nabolaget etter å ha lest utallige kattetråder på fp, og det er ingen som nevner bæsj som noe problem. Vi har et skogholt rett i nærheten, og jeg mistenker at kattene går der. Vi har sandkasse i hagen med lokk.

Jeg snakker ikke om deg. Jeg snakker om flertallet av katteiere, som bor der katteproblemene er størst. Der folk, med katter, bor mange tett sammen og har felles lekeplasser og sandkasser. Noen som bor på et sånt sted og ikke har sett kattebæsj i sandkassene? Tviler jeg på.

Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 12:58   #345
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Jeg snakker ikke om deg. Jeg snakker om flertallet av katteiere, som bor der katteproblemene er størst. Der folk, med katter, bor mange tett sammen og har felles lekeplasser og sandkasser. Noen som bor på et sånt sted og ikke har sett kattebæsj i sandkassene? Tviler jeg på.

Slutt å siter meg da. Merkelig at jeg ikke faller inn under det generelle i innlegget ditt engang, for det må jo være interessant å vite hvordan det er rundtom.

Gammel 03-07-13, 13:16   #346
konsulenten
Passiv

Standard

Jeg siterte deg på at du skrev at det var teit å ikke klage til katteeieren om man blir plaget av katten. Du skrev jo det? Selv om det var ment til pøbelsara så regnet jeg med at du synes det bør gjelde generelt, at alle og enhver som plages av katter bør klage til katteeieren ellers er de teite? Og som svar på det skrev jeg at jeg synes katteiere ikke trenger å sitte og vente på en klage. Mente da katteeiere generelt og ikke deg spesielt.

Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 13:19   #347
konsulenten
Passiv

Standard

Eller er det kanskje du som er naboen til pøbelsara? I så fall ser jeg at dette blir et spesialtilfelle og da var sitatet og svaret mitt uheldig.

Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 13:25   #348
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Jeg siterte deg på at du skrev at det var teit å ikke klage til katteeieren om man blir plaget av katten. Du skrev jo det? Selv om det var ment til pøbelsara så regnet jeg med at du synes det bør gjelde generelt, at alle og enhver som plages av katter bør klage til katteeieren ellers er de teite? Og som svar på det skrev jeg at jeg synes katteiere ikke trenger å sitte og vente på en klage. Mente da katteeiere generelt og ikke deg spesielt.

Ja, klart det er teit å bare sutre på forum i stedet for å ta opp problemet med de det gjelder.

Gammel 03-07-13, 13:28   #349
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, klart det er teit å bare sutre på forum i stedet for å ta opp problemet med de det gjelder.

Det er jeg enig i, men før denne tråden så hadde jeg tenkt å snakke med naboen som har den ene katten som driter mest.
Nå må jeg si at jeg kvier meg, det er jo faktisk mest sannsynlig at naboen kommer til å belære meg om toleranse og skjelle meg ut for å være kattehater.

Gammel 03-07-13, 13:30   #350
konsulenten
Passiv

Standard

Det er kanskje teit å ikke klage. Men jeg synes helt ærlig det er mer klanderverdig å ikke gidde å rydde opp etter seg så lenge ingen klager.

Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 13:30   #351
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det er jeg enig i, men før denne tråden så hadde jeg tenkt å snakke med naboen som har den ene katten som driter mest.
Nå må jeg si at jeg kvier meg, det er jo faktisk mest sannsynlig at naboen kommer til å belære meg om toleranse og skjelle meg ut for å være kattehater.

Er det mest sannsynlig? Basert på denne tråden?!

Jeje, jeg gidder ikke gjenta meg til det kjedsommelige, så jeg tar ferie!

Gammel 03-07-13, 13:55   #352
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det her dere koser dere for tiden. Høyere temperatur her inne enn ute i hvertfall.

Jeg liker katter. Jeg har alltid likt katter, og egentlig har jeg lyst på katt. Men da flytter mannen ut, og jeg liker egentlig han bedre. Allikevel misliker jeg sterkt kattetiss og kattebæsj. Sandkassen vår er nesten ubrukelig på grunn av kattebæsj. Jeg liker heller ikke å våkne om natten av lyden av katteslagsmål. De skriker fryktlig. Nå er ikke mine barn lenger redd for katter, men vi har vært gjennom år med alle tre der de var livredde. Det er ikke gøy at leken i hagen blir avbrutt av skrekk (vi snakker om minst en time trøsting) fordi naboens katt stakk innom. Dette har vi jobbet mye med og er heldigvis ferdig med.

Var det nyansert nok? Hilsen en katteliker som misliker mye av det streifende katter bringer med seg.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 14:06   #353
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Var det nyansert nok? Hilsen en katteliker som misliker mye av det streifende katter bringer med seg.

Nei, du glemte å sette det hele i et globalt politisk perspektiv der din motvilje mot kattebæsj i sandkassen ble veid opp mot krig, sult og nød.

Gammel 03-07-13, 14:08   #354
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Nei, du glemte å sette det hele i et globalt politisk perspektiv der din motvilje mot kattebæsj i sandkassen ble veid opp mot krig, sult og nød.

Gammel 03-07-13, 15:00   #355
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Faen som du kverulerer.

Det kan bli krig av lorter mye mindre enn kattebæsj.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 15:07   #356
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Det kan bli krig av lorter mye mindre enn kattebæsj.

Hva med promp?

Gammel 03-07-13, 15:16   #357
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva med promp?

Promp og avsporinger og tøys er nok.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 16:21   #358
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dere som vet at det er katta til naboen som er inne å sprayer ned gardiner osv. Dere har tydeligvis sett det, og da ville jeg gått til den naboen og sagt ifra om at det er på tide å få den katten kasterert.
Ta med gardina så kan den få dufte ut hjemme hos katteeieren.

Jeg har selv hatt en fertil han og fertil hunnkatt hjemme som begge har markert,så jeg skjønner frustrasjonen.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 16:55   #359
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er ikke spesielt glad i katter og hadde de kommet inn til oss og markert så hadde jeg blitt sur og tatt det opp med eieren for det er ikke normalt, men jeg aksepterer at naboene har katter. Jeg må rydde inn puter og utstyr fra hagen når vi ikke er der og vi har akkurat snekra igjen så kattene ikke kommer inn under trappa for å gjøre fra seg der.

Her vi bor er det mange husstander og da må man være litt raus. Katter gir jo eierne mye glede og det er synd hvis det skulle bli forbudt å ha dem. Det blir litt som når nabokona her kom ut i full harnisk over at det luktet tennvæske når vi skulle grille og jeg svarte med å spørre henne om hun ønsket et generelt forbud mot å grille. Nei, det gjorde hun ikke og vi ble enige om at det er forbigående. Lukten forsvinner jo etter at grillen har vært tent en stund. Litt må man faktisk tåle når man bor i tettbebygd strøk, også må man ta forhåndsregler slik at alle kan oppleve å få leve, bo og trives i et område. Hvis man ikke ønsker å ta hensyn eller å være raus med naboene er det alltids et alternativ å bo i enebolig på landet ellernoe.

Gammel 03-07-13, 17:09   #360
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Seriøst? Gjøre sitt? Akkurat hvordan gjør man det? Aldri ha et vindu oppe? Huske å lukke alle dører selv om det et varmt, selv små barn må huske det? I mitt hode er det langt mer naturlig at folk kastrerer hankattene sine. DET hadde vært å gjøre sitt, dersom man skal ha katt i tettbygd strøk.

Nå skrev jeg jo over at så lenge katteieren steller med dyrene.... Burde kanskje utdype at jeg da mente kastrerre dyret.
Jeg passer på at han får mat og drikke og varmem do og en seng her hjemme, og at han er vaksinert og kastrert. Jeg gjør hvertfall mitt for at katten min ikke skal plage naboene, men jeg kan ikke overvåke katten ute på tur. Samme diskusjonen hadde jeg med halve nabolaget som klaget på at katten bæsjer i bedene/sandkassen. Jeg skjønner dette er fryktelig irriterende og ekkelt. Men ingen hadde da prøvd å forhindre det med feks nett over sandkassen eller pellets i bedene... Jeg kjøpte til og med pellets til naboen sitt bed. Men nett til sandkassen er ikke mitt ansvar å kjøpe. Det er et felles sameie.

Jeg har gjort mitt, og ser jeg katten i sandkassen/et bed så jager jeg den vekk. Mer kan jeg ikke gjøre. Det vil alltid være ulike dyr i et nabolag.
Jeg blir også litt irritert når katten til naboen hopper inn vinduet mitt, men så hopper den fort ut igjen når jeg klapper med hendene og brummer litt på den.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:16.