Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Hvordan legger jeg filmer fra dvd inn på en minnepinne?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-13, 21:22   #1
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.444
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Hvordan legger jeg filmer fra dvd inn på en minnepinne?

Jeg håper virkelig å slippe å ta med 20 filmer på ferie i år så jeg har tenkte å legge filmene ungene vil ha med inn på hver sin minnepinne som de kan spille av i bilen, Nextbase click and go eller noe sånt. Hvordan gjør jeg det? Har brukt et program som heter Freemake Video converter men det funket ikke. Dvs. jeg får vist filmene på pc via minnepinne så de er der, men får de ikke til å funke i bilen. Noen som har gjort dette som har fått det til å virke på en Nextbase spiller?

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 21:52   #2
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Hvordan legger jeg filmer fra dvd inn på en minnepinne?

Man ripper dem i et egnet program (Windows Media Player, VLC,...), på mac gjør du det ett eller annet sted under finder etter du har satt inn DVD-en (beklager, lenge siden jeg rippet i osx). Du har sikkert gjort det riktig allerede med Freemake Video (kjenner ikke til det), du trenger bare å lagre / konvertere til rett format. Du kan sikkert experiementere med mpeg4, eller hva som er kompertibel med spiller( de er enten Divx, eller Xvid tro jeg). Kanskje det står på spilleren hvilke kodek den leser?


Sist redigert av arrow : 28-06-13 kl 22:02.
arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 22:17   #3
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.444
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan legger jeg filmer fra dvd inn på en minnepinne?

Har prøvd .mp4 .mp3 og .avi, den siste funket best, da startet lyden men stoppet etter 5 sek. Prøver siste format i Freemaker nå .mpeg og håper den virker. Litt rart for jeg er ganske sikker på at jeg har spilt .avi filer på den spilleren før. Finner ingen steder hvilket format den kan spille av heller.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 22:28   #4
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Hvordan legger jeg filmer fra dvd inn på en minnepinne?

Dobblesjekk med et annet usb minne, for de kan bli dårlig.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 22:38   #5
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.444
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan legger jeg filmer fra dvd inn på en minnepinne?

Den er helt ny og jeg får spilt av fra minnepinnen på pc'en så det er nok bare å finne rett format. Håper bare jeg får det til for det er så mye styr å ha med masse filmer på tur. Bare rot og mye løse gjenstander i bilen, lettere med en minnepinne.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-13, 09:43   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan legger jeg filmer fra dvd inn på en minnepinne?

Jeg tok et enkelt google-søk, og det ser ut som dette er et velkjent problem med Nextbase. Den skal visstnok ta avi og mpeg, men det virker ikke.

I denne tråden står det at DivX skal virke, men det har jeg aldri vært borti, så jeg vet ikke om det et standard output - sikkert noen her som kan mer om det.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-13, 18:27   #7
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.444
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan legger jeg filmer fra dvd inn på en minnepinne?

Tror DivX er det eneste formatet jeg ikke har prøvd til nå. Ripper den i DivX-spiller for å få det formatet da sikkert?

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-13, 22:46   #8
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan legger jeg filmer fra dvd inn på en minnepinne?

Det er ikke enkelt å konvertere video slik at den virker når avspilerern er svært dårlig slik den åpenbart er her. Linken til Candy Darling så ut til å ha god informasjon om emnet, og det så ut til å være ganske krevende å konvertere riktig til disse spillerne. Jeg ville ha prøvd å følge instruksene der.

At .avi-filer har virket før sier ingenting, siden .avi er en kontainer som kan innheolde mange forskjellige lyd og videoformater (vanligvis en videostrøm og en lydstrøm). Begge må være av en type spilleren kan håndtere for at dette skal virke. (Å si at .avi har virket før, blir altså litt som å si at man har likt ting man har drukket fra en blå kopp, men det som spiller rolle er altså egentlig hva som er oppi, ikke fargen på koppen).

Det du vil ha er altså kanskje en DivX 3 videostrøm i en .avi-fil. Lyden kan kanskje være mp3 (i den samme .avi filen). I linken til Candy ser de ut til å legge en DivX 3 strøm i en .mp4-fil. Mp4 er et annet kontainerformat som kan inneholde forskjellige typer video.

Ben "confused yet?" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-13, 22:51   #9
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan legger jeg filmer fra dvd inn på en minnepinne?

Jeg er glad jeg har droppet DVD-spillerne helt og bare hamster iPads.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-13, 23:01   #10
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan legger jeg filmer fra dvd inn på en minnepinne?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg er glad jeg har droppet DVD-spillerne helt og bare hamster iPads.

Ikke sant.

Skal jeg måtte spille av video fra fysiske plater?

Ben "Som et dyr?" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-13, 23:05   #11
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.444
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan legger jeg filmer fra dvd inn på en minnepinne?

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Det er ikke enkelt å konvertere video slik at den virker når avspilerern er svært dårlig slik den åpenbart er her. Linken til Candy Darling så ut til å ha god informasjon om emnet, og det så ut til å være ganske krevende å konvertere riktig til disse spillerne. Jeg ville ha prøvd å følge instruksene der.

At .avi-filer har virket før sier ingenting, siden .avi er en kontainer som kan innheolde mange forskjellige lyd og videoformater (vanligvis en videostrøm og en lydstrøm). Begge må være av en type spilleren kan håndtere for at dette skal virke. (Å si at .avi har virket før, blir altså litt som å si at man har likt ting man har drukket fra en blå kopp, men det som spiller rolle er altså egentlig hva som er oppi, ikke fargen på koppen).

Det du vil ha er altså kanskje en DivX 3 videostrøm i en .avi-fil. Lyden kan kanskje være mp3 (i den samme .avi filen). I linken til Candy ser de ut til å legge en DivX 3 strøm i en .mp4-fil. Mp4 er et annet kontainerformat som kan inneholde forskjellige typer video.

Ben "confused yet?" Murphy

Der ser du hvor mye peiling jeg har

Kanskje enklest å legge filmene på iPaden til ungene og kjøpe feste til dem istedet. Eller så får jeg bare leve med dvd-plater ett år til. Neste år er det ny bil og sannsynligvis nytt mediesystem.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-13, 23:06   #12
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan legger jeg filmer fra dvd inn på en minnepinne?

Kan man rippe filmer til pc'n og spille dem av via iTunes på iPad? Da må man vel uansett ha trådløst nett evt? Eller kan man legge dem inn på iPad'en på et vis jeg ikke har skjønt? Drømmer om lange bilferier med lykkelige barn i baksetet...

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-13, 23:09   #13
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.795
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan legger jeg filmer fra dvd inn på en minnepinne?

Vi lastet ned fra viaplay til barnas ipAd. Funker veldig bra. Lettvint!

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-13, 23:21   #14
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.444
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan legger jeg filmer fra dvd inn på en minnepinne?

Ah, jo enklere jo bedre Får lastet ned og sett i offline modus ja?

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-13, 05:32   #15
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.795
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan legger jeg filmer fra dvd inn på en minnepinne?

Ja! Filmene ligger i offlinemodus i 30 dager etter de er lastet ned. Her la alle inn forskjellige filmer på iPadene sine så de bytter ipader og får tilsammen sett mye. Kan ha viaplay på intil 4 ting mener jeg.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-13, 09:12   #16
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan legger jeg filmer fra dvd inn på en minnepinne?

Man kan rippe egne DVD-er og legge dem på iPad, ja. Hvis du ripper til mp4 kan du bare overføre tilsvarende som musikk gjennom iTunes (under filmer), avi eller mkv importeres gjennom en app som VLC eller en annen media player (iTunes - programmer - finn media player helt nederst - legg til).

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no