Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Fortell meg nøyaktig hva jeg må ha med av klær på øyhopping i Hellas

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-13, 14:28   #61
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg nøyaktig hva jeg må ha med av klær på øyhopping i Hellas

Sarong selges vel der nede, gjør det ikke?

Gammel 05-06-13, 14:29   #62
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ellers får du på Scorpius.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 14:32   #63
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjøpt mine Rundt i Verden (TM) i hvert fall. Nå har jeg teknisk sett aldri vært på øyhopping i Hellas, så egentlig aner jeg vel ikke hva jeg prater om.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 14:37   #64
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sarong gjør sikkert mye av samme nytten, men har vel noe mindre sugeevne. Vi pleier typisk å kjøre øya rundt og bade på 10 forskjellige strender, så da er det iblant behov for å tørke av seg det verste vannet før man kler på seg igjen. :rastløs loppe: Og uansett så mååååå man jo bare bade én gang til før man går.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-13, 01:54   #65
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns så synd på de sommerkjolene som ikke får bli med til greske øyer. Og skjørtene. Og shortsene. Så det har lett for å bli fullt i kofferten. Men i år får jeg prøve å pakke lett og belage meg på litt klesvask underveis. Ryggsekk er uaktuelt, det må da virkelig være mulig å ha med koffert på de båtene?

Jeg har aldri med joggesko, og klarer å bli sett med sokker i sandalene akkurat mens jeg sitter i flysetet. Jeg skal ha med ett par sandaler med og ett par sandaler uten hæler, ett par flipflopper, noen sommerkjoler, noen skjørt og shorts, noen trøyer og topper, 2 bikinier og en badedrakt, masse truser, 3-4 bher, et par tynne strandhåndklær, og en cardigan eller to. Reiser i noe langermet og langbent, men tar ikke med flere langbukser. Har kjøpt Bio Tex, men syns det er utrolig kjedelig å vaske klær for hånd, både på ferie og ellers.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-13, 10:54   #66
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tynne lette kjoler tar jo ikke mye plass. Har også kjøpt et par sånne kjoler som egentlig bare er en forlenget singlet, men litt usikker på om hvordan de føles å gå med. Det som føles for lettkledd her hjemme kan føles annerledes i 30 grader traskende mellom strender og tavernaer.

Og shortsene tar heller ikke mye plass. I år har jeg kjøpt noen korte, antagelig helt feil i min aldersgruppe, men jeg vil ha sol på beina.

Har de mikrofiberhåndklær i kjedebutikker som Kid og Princess og sånt, eller er det sportsbutikker? Jeg har bare kjøpt det til en av guttene til bruk på fjellturer en gang, men det var et lite ett og ikke noe å ha på stranda.

Gammel 15-06-13, 11:02   #67
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg pakker bare kjoler når jeg drar til varmere strøk om sommeren. Og en cardigan som jeg som regel bare får brukt for på flyet.
Og selvfølgelig undertøy og bikini og sånt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-13, 14:40   #68
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Har de mikrofiberhåndklær i kjedebutikker som Kid og Princess og sånt, eller er det sportsbutikker? Jeg har bare kjøpt det til en av guttene til bruk på fjellturer en gang, men det var et lite ett og ikke noe å ha på stranda.

Clas Ohlson har litt større og som ikke er dyre. De er 80x150 i alle fall.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-13, 14:48   #69
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Takk Elisabet, tror jeg jammen jeg skal kjøpe ett til hver.

Gammel 15-06-13, 17:26   #70
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjøpt ett mikrofiberhåndkle fra Handysize og to fra Clas Ohlson. Førstnevnte er muligens bedre i kvalitet, men det er ikke spesielt lett i vekt. De fra CO veier lite.

Gammel 15-06-13, 17:31   #71
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Tynne lette kjoler tar jo ikke mye plass. Har også kjøpt et par sånne kjoler som egentlig bare er en forlenget singlet, men litt usikker på om hvordan de føles å gå med. Det som føles for lettkledd her hjemme kan føles annerledes i 30 grader traskende mellom strender og tavernaer.

Og shortsene tar heller ikke mye plass. I år har jeg kjøpt noen korte, antagelig helt feil i min aldersgruppe, men jeg vil ha sol på beina.

Kan ikke se for meg at noen shortser blir for korte for deg, så sprek som du ser ut.

Jeg føler at mye jeg ellers ikke ville ha gått med hvor som helst er greit på badeferie, men jeg må passe på at jeg har med meg noe jeg kan bruke i Athen på de to siste dagene av ferien.

Vi kommer til å ha kofferter, forresten. Jeg tror det skal gå bra.

Gammel 15-06-13, 19:07   #72
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Takk for tips, nå har jeg vært på Clas Ohlsson og kjøpt tre mikrofiberhåndklær i den største størrelsen. De hadde akkurat tre farger også, så da kan vi ha en farge hver.

Gammel 15-06-13, 19:44   #73
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her var det mange gode tips.

Selv har jeg vært og kjøpt førstehjelpspakke på apoteket og ny trillekoffert på medlemstilbud på Coop OBS i dag (fikk den siste). Skal prøve å ikke drasse med meg for mye klær, men liker jo å ha litt å bytte på, men skal prøve å bare ta med favorittklærne mine, for erfaring tilsier at jeg ikke går med annet uansett. Høyhælte sko må jeg ha med, men jeg skal prøve å ikke ha med så mange... Har store planer om å ta meg noen joggeturer, så da må jeg jo også ha med joggesko.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-13, 19:55   #74
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Ja, du sier noe. Jeg hadde også tenkt å prøve å løpe litt, men tipper det blir for varmt. Har uansett noen joggesko som veier helt minimalt som jeg kan gå med på turen ned.

Gammel 15-06-13, 20:24   #75
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er nok best å ta det tidlig på morgenen i tilfelle. Og så går det jo an å svømme litt også da, kanskje. Det er jo god trim.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-13, 00:25   #76
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Nå har jeg begynt å pakke, og jeg skal IKKE fortelle hvor mange plagg av hver sort jeg har med. Jeg konstaterer også at jeg ikke har ett eneste plagg med spagettistropper.

Gammel 16-06-13, 00:43   #77
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo ikke umoralsk å pakke med seg mange fine sommerkjoler, Fjonka.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-13, 00:48   #78
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Enda godt!

Jeg er ikke motstander av spagettistropper, men vet at skuldrene mine egentlig har nok med full sol den tiden vi er på stranda. Så jeg bruker ofte noe litt mer dekkende enn singlet også akkurat der. Beina derimot tåler mer sol.

Gammel 16-06-13, 01:10   #79
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg pleier å ha topper og undertøy nok til en uke, en shorts, et skjørt, en kjole, en lett langermet sak til å slenge utenpå, en lang lett bukse (langermet og langbeint har jeg typisk på meg på flyet ned), en lett capri, et par sokker (i tilfelle det er kaldt på flyet) en bikini, et microfiberhåndkle, toalettsaker, solkrem og myggmiddel. Ett par sandaler som eneste skopar.

Én kjole?!

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-13, 01:12   #80
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg har sandaler som er både fornuftige, relativt nette og veldig gode å gå i, og er villig til å bli sett i sokker-i-sandaler på fly hvis det kan spare meg for å ta med noe så stort og tungt som et par joggesko.

Jeg hadde nok tatt med joggesko, men endt opp med å ikke bruke dem. Sokker uten sandaler, men jeg hadde tatt av sandalene på flyet, og tatt på et par Ulvangsokker. Det er alltid med i håndbagasjen på fly.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:19.