|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Får barna saft til hverdagsmiddagen? | |||
| Ja, alltid |
|
7 | 2,97% |
| Ja, ganske ofte |
|
46 | 19,49% |
| Nei, sjelden |
|
105 | 44,49% |
| Nei, aldri |
|
75 | 31,78% |
| Annet (spesifiser i tråden) |
|
3 | 1,27% |
| Deltakere: 236. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
En som trener
|
Sv: Saft til hverdags
Hva mener du med "henge meg opp i"? Er det det at jeg har laget poll om det? Jeg sier det jo ikke til noen IRL, men ja, jeg blir overrasket over at noen vil gi barna sine en så dårlig vane, spesielt siden jeg kjenner foreldrene og vet at de er veldig engasjerte på alle måter. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Bedreviter
|
Det er jo det samme som å gi ungene brus til maten. Hvis man velger sukkerholdig saft, så har den like mye, eller ofte mer, sukker enn brus. Velger man sukkerfri saft, har den samme innhold av søtstoff som sukkerfri brus. De er bare kullsyra som mangler. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Bedreviter
|
Hvis man snakker om solbærsaft og god husholdningssaft, så er det jo en del bær. Snakker man om Gøy, så er det vel heller dårlig med naturlige ingredienser og antioksidanter, vil jeg tro. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Saft til hverdagsVi drikker svært lite saft, kun til risgrøt igrunn, så trykket aldri.
|
|
|
|
#26 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Saft til hverdagsJeg trykket "Nei, sjelden", men så kommer det jo anpå hva som er sjelden. Vi har stort sett hjemmekokt ripssaft til middag på søndager, og det er jo sikkert ofte for mange andre.
|
|
|
|
#27 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Søndag er ikke hverdags.
|
|
|
#28 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Saft til hverdagsKun til grøt. Men yngste fikk med seg på tur i dag med bhg, ekstra spesiell tur type en av i året.
|
|
|
#29 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Saft til hverdagsSaft til grøt, og til pizza'en på fredag. En sjelden gang ellers, som når vi har besøk og vil kose oss litt ekstra.
|
|
|
#30 |
|
Fortynnet
|
Sv: Saft til hverdagsJeg blir ikke sjokkert eller opphengt, og jeg tror kanskje ikke Storm heller mente det så bokstavelig. Men det er helt klart en dårlig vane å gi ungene, det er veldig greit å kunne drikke vann. Jeg blir nemlig litt sjokkert når jeg hører om voksne som ikke liker vann. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Drømmer
|
Her i huset drikkes det masse vann, men om poden vil ha saft til middag en gang eller tre i uken så får han det. Det er vann ellers i løpet av dagen. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Saft til hverdagsJeg svarte sjelden, men realiteten er nok aldri. Ikke drikker vi saft til grøt, og ekstremt sjelden får se servert saft til middag. Og nok aldri i ukedagene.
|
|
|
#37 |
|
|
Det har vi også. Så vi er ekstra ille.
|
|
|
|
#38 |
|
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Saft til hverdagsVi drikker aldri saft.
|
|
|
#39 |
|
intro
|
Sv: Saft til hverdagsSvarte aldri, men da tenkte jeg ikke på lørdagsgrøten som vi har kanskje 2 ganger i måneden. Nå, lørdag er jo uansett ikke 'til hverdags'.
|
|
|
|
#40 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Saft til hverdagsMe drikker alltid vatn til kvardagsmiddagar, men har brus til fredagspizzaen.
|
![]() |
|
|