|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
kamerat
|
Sv: Gresk mat
Kommer jo an på hvilken spanske mat vi snakker om. Jeg var lettere ekstatisk gjennom hele Barcelona-turen min nå i vår, masse, masse fabelaktig mat!
|
|
|
#42 |
|
Glamorøs
|
Der har jeg andre erfaringer igjen.
|
|
|
#43 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Gresk matJeg synes også den greske maten er god. Nå er jeg ikke så bevandret i barnemenyer lenger, men jeg husker godt at jeg var veldig positivt overrasket over hvordan grekerne tok barna på alvor hva maten gjelder den gang vi var på Kreta med mindre barn. Da var vi stort sett vant med å bli tilbudt pølser og pommes frites andre steder. Der var det flere varianter av mat som tilsynelatende var laget av gode råvarer. Ungene elsket den, minnes jeg.
|
|
|
#44 |
|
kamerat
|
Nei, Kroatia har et helt annet kjøkken, mye likere det italienske, og betydelig mer sofistikert enn det greske. Masse trøfler!
|
|
|
#45 |
|
Glamorøs
|
Ah! Da er det bare Hellas da. Jeg har aldri vært langs kysten i Kroatia, bare i tidligere Jugoslavia, så da kjørte vi gjennom innlandet i Slovenia, Kroatia og Serbia til fjellene i grensetraktene mellom Romania og Bulgaria. Der var det ingen restauranter i det hele tatt, men ungdommene var vant med å ta med seg en kanin og helgrille på tur i skogen og drikke utvanna rødvin til. Jeg husker jeg levde på en lokal variant av stabburets leverpostei på boks, og noen veldig gode agurker. En dag dro vi inn til byen (med damptog, som man aldri kunne vite om kom eller ikke, og som vi omtrent måtte flagge ned i skogen), og der spiste vi pizza på en fullstendig tom restaurant som så svært sovjetisk ut.
|
|
|
#46 |
|
kamerat
|
Sv: Gresk matNår var dette, Tally?
|
|
|
#47 |
|
Glamorøs
|
1989! Jeg var med en jugoslavisk venninne hjem. Det var en kald fjellsommer, men svært eksotisk.
|
|
|
#48 |
|
kamerat
|
Sv: Gresk matMisunnelig!
|
|
|
#49 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gresk matOm jeg kjenner etter, så kunne jeg glatt spist meg gjennom hele europa. Jeg finner egentlig mat jeg liker på de merkligste steder. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
kamerat
|
Sv: Gresk matI Spania kan de virkelig lage skinke.
|
|
|
#52 |
|
Lett rørt
|
Sv: Gresk matJeg har elsket den greske maten overalt der vi har vært, drømmer meg ofte tilbake ene og alene pga. maten.
|
|
|
#53 |
|
Permakulturell
|
Sv: Gresk matJeg er litt enig med Toffskij, men har ikke vært så lenge i Hellas av gangen at jeg har blitt ordentlig lei.
|
|
|
#54 |
|
intro
|
... mens vi nesten ble skilt under barcelona-tur i fjor vår på grunn av krangel om spisetider og -steder og bråter med mer eller mindre grufull mat.
|
|
|
|
#55 |
|
kamerat
|
Da må du ha vært skrekkelig uheldig! Vi hadde stort hell med ramle-inn-døra-på-steder-som-har-menyen-skrevet-med-kritt-på-tavle-metoden.
|
|
|
#56 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Gresk matMitt største problem med Barcelona var at det var smekkfullt overslt og umulig å finne et sted å sitte. Til og med ikke i Roma har jeg hatt det problemet, tvert imot. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gresk matJeg er veldig glad i gresk mat. Men det er jo selvsagt varierende kvalitet på den som all annen mat. Jeg har funnet ut at maten er spesielt god på småsteder med liten turisme. Ei jeg kjenner synes gresk mat er kjedelig. Hun bestiller kun sitronkylling. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Eklektisk
|
Jeg kjenner jeg trenger noen tips. :frykter skilsmisse i Barcelona: |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Gresk matJeg melder meg blant dem som syntes at Barcelona var matparadis. Naa gjorde jeg litt research paa forhaand og bestilte bord et par plasser, men ogsaa de gangen vi bestemte oss spontant for aa spise ett sted, var vi heldige. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
intro
|
Sv: Gresk matMannen insisterte på å bruke Trip Advisor og bestille bord til kl. 22. (vi skulle reise hjem tidlig neste dag) fordi han måtte jobbe på hotellrommet.
|
|
![]() |
|
|